Varit utan internet i en hel vecka , ring dem vid 3 tillfällen och väntat i kön 30 min varje gång. Fortfarande är dem helt otydliga med vad och när problemet ska åtgärdas! Kaos hur kan dem ha Sveriges nöjdaste kunder? Grannen upplevde samma sak! Gör om och gör rätt Ownit!!!!
Ownit Broadband AB
4 omdömen om Ownit Broadband AB
Det förvånar mig inte att övriga två omdömen i skrivande stund är ettor, Ownit är genomusla. De har inte svarat på mail på över en månad trots upprepade mail till supporten och vägrar leverera en tjänst jag beställt. Kommer aldrig någonsin bli kund där igen och skulle inte råda min värsta fiende att bli det heller.
Så länge tjänsten fungerar så är det inga problem. Men när det blir problem, då hanteras det otroligt dåligt. Vi var utan internet i ganska exakt 1 månad över Jul och Nyår (2023/24) och nu (240405) är vi återigen utan internet sedan över två veckor tillbaka. Hanteringen av dessa ärenden hos Ownit är usel. De skapar mängder av olika ärenden och skickar något till nätägaren men återkopplingen är nästan obefintlig. T.ex. skapade de ett eget separat ärende med det enda innehållet "Kund undrar status på sitt tekniska ärende....
En oseriös aktör. Ownit struntar i sina kunder när bredbandet krånglar. Om kunderna går avbrott i sin tjänst så hör de allt för att skylla över ansvaret på att det är fel på kundens egen utrustning. Undvik detta oseriösa bolag, det finns många andra bredbandsleverantörer som har betydligt bättre attityd gentemot sina slutkunder.