Jag beställde ett bord innan jul i storleken 180 cm långt. Jag mailade dem och frågade om de kunde korta ned storleken till 130 cm och får då till svars att det går att göra och att de nu skickat iväg paketet. Jag tyckte att det hela gick lite väl fort då jag endast frågat om det gick att få i en mindre storlek, inte beställt det. Ber om att få göra en retur eftersom det är fel bord men då säger de att jag inte kan göra det eftersom bordet är måttbeställt... De erbjuder att istället ta tillbaka bordet och byta ut det till... ett 180 cm bord men att jag få får stå för frakten tillbaka, vilket känns lite konstigt med tanke på att jag inte beställt 130 cm från början.
Detta leder till att jag anmäler dem till ARN där jag får lämna in massa papper, mailkonversationer och bevis på att jag inte gjort fel. Under tiden som ärendet pågår erkänner Lilla Möblemanget själva i ett Mail att de har gjort fel och borde dubbelkollat med mig innan det skickade iväg ett mindre bord än jag beställt.
Nu, i juli (!!) månad är ärendet avslutat och ARN meddelar att vi vinner tvisten och har rätten på vår sida.
Under tiden vi hade ärendet hos ARN och innan jag beställde bordet var de trevliga i Mail och telefon, trots komplikationerna och irritationen jag hade mot att de gjorde fel. Nu när bordet ska tillbaka meddelar de mig att de bokat retur och att DHL ska komma måndag 26/7 och hämta bordet. Jag är hemma hela dagen men ingen DHL. Jag mailar då Lilla Möblemanget att de inte ringt och får då till svar att jag ska göra det själv. Det hade inte varit några problem från första början om de sagt åt mig att göra det, men om de säger att de ska göra en sak och det inte blir så och inte ber om ursäkt så blir jag besviken, speciellt efter allt som hänt. Inte en enda gång har de bett om ursäkt för besväret och de ber inte heller nu om ursäkt för att jag suttit hemma på min semester när jag kunde lagt min tid på betydligt roligare saker. De är också otrevliga i mailet och skriver med stora bokstäver att det minsann är ”JAG” som måste boka leveransen och att de inte kan ändra DHL’s villkor. Såklart inte, men om man sagt att man bokat en retur till mig bara ett par dagar innan är det väl inte så konstigt att jag frågar om de inte kan göra det igen.
Jag förstår att alla kan göra misstag men om man gör det måste man be om ursäkt för att behålla sina kunder, det är trots allt tack vare dem man överlever.