Krångligt att beställa!! Får upp paket som man måste ta bort bilder som man inte vill ha!! Istället för att man enkelt kan välja det man vill ha!! Man kan ej heller zooma ut så man ser bild tydligt för att avgöra om man vill beställa eller ej. Sen tycker jag nog att en del bilder är det dålig kvalitet på (fototgraferingen) !!
Photomic
Om företaget
Fotograferar dina skolkort. Förskolefoto, klasskort, fotokatalog, idrottsfoto, sportfoto och föreningsfoto.
12 omdömen om Photomic
Få och dåliga foton på vår son och hans klass. Löjligt dyrt också, t.o.m. de digitala bilderna är överprissatta grisen i säcken eftersom preview-bilderna är skitsmå.
Photomic har tjing på idrottsfotografering vid de olika vasaloppen. Sällan eller aldrig lyckas photomic fånga ett bra ögonblick i bilden. Bilderna är ofta suddiga. Också få bilder. I år endast 1 bild. Bilderna är jmf mycket dyra. Jmf ex. med fotograferingen på Ramboll Stockholm Marathon.
Riktigt oprofessionellt företag! Kvaliteten på bilderna är skrattretande och deras försäljningssätt och kundservice lämnar en hel del att önska. Önskar att jag hade googlat företaget och läst alla dåliga recensioner som finns om Photomic INNAN jag valde att beställa från dem...
Hej, dotters skola har under ett par år använt sig av photomic, deras sida är lite krånglig och deras "filter/färg ändringar" etc är rent ut sagt usla. Senast nu fick jag dock en överexponerad bild där min dotter uppmanats att vända ner hackan. Urusel bild. Gruppfotot var det enda som var bra så det var den enda som köptes. Tidigare år när vi köpt fotot få man endast en digital fil på de foto man använder så du måste betala exktra om du vill ha fler.
Rabatten dras av vid sen betalning utöver att förseningsavgift tas ut. Vad är logiken i det? Porto- och expavgift och faktureringsavgift 78 kr tillkommer förstås. Resultat 745 kr för fem fotokopior från skolfoto.
Gabriella och Camilla på kundservice var till NOLL hjälp. Photomic som var med under fotograferingen var till NOLL hjälp. Personer som sitter och ska skicka ut brev har skickat till fel adress vad det gäller fakturan men rätt adress va de gäller bilder och har sedan skickat påminelser till FEL ADRESS, och felet ligger hos köparen? Hela företaget är korrupt och gör allt för extra slantar. Skaffa ny personal.
Gabriella och Camilla på kundservice var till NOLL hjälp. Photomic som var med under fotograferingen var till NOLL hjälp. Personer som sitter och ska skicka ut brev har skickat till fel adress vad det gäller fakturan men rätt adress va de gäller bilder och har sedan skickat påminelser till FEL ADRESS, och felet ligger hos köparen? Hela företaget är korrupt och gör allt för extra slantar. Skaffa ny personal.
Konstig hemsida. När man loggat in och klickat på en bild ser man en varukorg fylld med 5 bilder för över 500 spänn! Man måste få hem hela serien och sedan skicka tillbaka de man inte vill ha. Varför kan man inte bara beställa de bilder man vill ha. Fult säljtrick tycker jag. När jag ska trycka på "avbryt köp" händer inget. Nu hoppas jag att inga bilder kommer, för att jag inga bilder vill ha.
Undrar om dessa är seriösa. Bilderna är dyra, av halvdåligt kvalitet, men framförallt är deras största bild inte i standard storlek. Vilken tur att de själva säljer en ram som man kan köpa. Inte en chans. Kundtjänsten skyller ifrån sig och säger att det klart och tydligt står vilken storlek. Hade det inte varit bättre om de följt standard, så hade alla ramar eller passpartou passat.
Var med på en skolfotografering av 6-åringar i Mölndal. Fotografen var helt ovan vid barnfotografering. Tricket för att få dem att le var att be dem visa tänderna. Samma uppmaning 45 gånger i rad. Datorerna strulade så att barnen fick stå länge uppställda och vänta. Hemsidan funkade varken i IE, Firefox eller Chrome utan att bugga. Priset jag såg på hemsidan vid beställningen var drygt 300kr, i bekräftelsemailet stod det nästan 500kr och när bilderna väl dök upp var summan några tior under mailpriset. Det värsta var dock...
Min sons första fotografering och min första kontakt med det här gamla företaget på drygt 20 år. Fotograferingen gick bra och fotografen var riktigt duktig. Sen kom det hem lappar om påseende. Tänk att de inte utvecklat sin affär på alla dessa år? Konstigt tycker jag. Besöker deras sajt för man kan tydligen beställa där, med en kod man fick på påseendelappen. Det funkade skapligt men beställningsflödet skulle behöva en rejäl översyn. Otydligt och krångligt. Det känns att webben är något dom gör för att dom måste. Ingen...