Skriver omdöme om SveaPservice här eftersom de har ingen sida man kan skriva omdöme. Det här företaget använder fula metoder för att få pengar som är på snudd kriminella. Det var fullt på Sätra parkeringen och jag ställde bilen på den annars halvtomma parkering med tillstånd i Max 2 min. Min familj satt i bilen men det hindrade inte vakten ta bilder och skicka in boten. Inga böter fick jag på bilen eller i handen. 2 andra fick höra muntligt samtidigt som jag aktiv får böter men vi fick inga böteslapp. Några veckor damp det...
Q-Park AB
11 omdömen om Q-Park AB
Varning! Undvik om det finns andra möjligheter! Åkte in akut med in med min dotter till sjukhus. Det var mitt i natten och snöoväder. Min dotter kunde knappt andas så det var bråttom. I appen skrev jag fel regnr. så jag fick en kontrollavgift. Trodde att Q-Park skułle vara förstående och skriva av avgiften. Men det gör man inte. Spelar tydligen ingen roll alls vad som ligger bakom. Så jag fick betala 750 kr plus parkeringsavgiften. Kommer aldrig att använda detta företag igen via deras app.
Q-park har ett P-bots driv av aldrig skådad klass. P-vakten orkar inte, eller har försvagade muskler i handen så att hen inte orkar lyfta på en liten flik på frostskyddstäcket som sitter på framrutan där min P-avgift sitter. Dessutom höjer man P-avgiften med närmare 25% i en enda höjning från 130:- till 160:- deras uppgift är inte att bringa ordning i parkerandet utan är helt drivet av att dra in pengar. Det är ju ganska lätt att förstå när man läser omdömena här på Trustpilot.
Vedervärdigt företag. Usel kundservice och har som strategi att köpa upp all ledig mark samt ta ut ockerpriser för att få parkera där. Jag rekommenderar alla att kontakta dem butiker vars parkeringar hanteras av Q-park och meddela dem att ni slutar handla där så länge som Q-park tar hand om parkeringen.
Riktigt otrevlig kundservice som alltid har långa kötider på telefon och tar flera dagar på sig för att svara på e-post. Jag har haft månadsparkering men inte en enda gång har de skött fakturautskicken som de ska, utan jag har fått efterlysa fakturorna. Struligt och tar oerhörd energi. Nu säger jag upp platsen! Ett av de mest röriga företag jag någonsin har varit kund hos.
Felaktig felparkeringsavgift, överklagade 2 gr men fick kort mail med avslag både gångerna. Otrevlig kundtjänst vid telefonkontakt. Spelar in telefonsamtal utan att informera, katalogiserar sedan dessa på ett strukturerat sätt i sin kunddatabas OCH vägrar lämna ut samtal vid förfrågan vilket är ett klart brott mot PUL. Stämningsansökan går iväg på måndag ang. både felaktig felparkeringsavgift samt brott mot PUL. Känns ganska uppenbart att Q-park systematiskt nekar överklaganden för att motparten drar sig från stämningsansökan,...
Kan inte rekommendera ens till någon jag ogillar starkt. Fleminggatan var en parodi på P-garage. Verkar som Tony Soprano är ägaren, och jag vill inte ens tänka tanken på hur det varit om jag haft en Chevrolet Impala i stället för Ford KA med tanke på in och utfarten (som var en och densamma, hallå, är det 2010 eller 1972?)
Garaget vid Fleminggatan är en katastrof - det går knappt att ta sig in eller ut varken med bil eller som gående och priserna är extremt höga, allt avslutas till råge på allt med ett "Tack" i displayen och en smiley som ser otroligt ondskefull ut. Aldrig Q-Park igen.
Q-park är en riktig maffia-organisation: De skickar en betalningspåminnelse för ett hyreskontrakt som aldrig påbörjats (dessutom kommer betalningspåminnelsen 3 månader efter att de påstår att fakturan skulle vara betald). När man försöker kontakta dem så gör sig Ekonomienheten fullständigt oanträffbar och hör inte av sig.
Det är inte för inte som Q-Park kallas för "parkeringsfascisterna"...
Ett seriöst företag? Tror inte det. De utfärdar kontrollavgifter trots att man löst parkeringsavgift och lagt kvittot innanför vindrutan.