Vår tvättmaskin fick en felkod som hade med filterbyte att göra. Vi ringde återförsäljaren och blev hänvisade till QSR & Brion Vitvaror.
De kom, satte på tvättmaskinen och konstaterade utifrån tvättmaskinens tomgång att "det var fel på motorn, ej värt att laga". Från det att de ringde på porttelefonen, kom till våning 4, "undersökte" felet samt var ute ur lägenheten igen tog det 16 min. Av dessa var de i lägenheten i max 10 min då han dels satte igång tvättmaskinen och "lyssnade" och dels upprepade flera ggr att det var... en gammal tvättmaskin och inte ngt särskilt dyrt märke, ej värt att laga. För detta tog de betalt 1 timme, 750 kr + etableringsavgift 450 kr - totalt 1500 kr!
Teknikern konstaterade felet utifrån ren gissning – för han gjorde absolut inget för att verkligen säkerställa att det var fel på ”motorn”.
När jag ringde för att protestera mot fakturan hänvisade de till att en timmes debitering är deras minsta debitering samt att jag fått skattereduktion och borde vara nöjd...!
Anlita inte dessa skojare om ni vill få ngt undersökt eller reparerat. De är duktiga på att ta betalt - men i övrigt helt inkompetenta.