Radea

Radea

www.radea.se
  • BadgeNineYears

När du träffat oss kan du andas ut. Men du kan också andas in. Vi jobbar med luft. Något som du kanske inte funderar så mycket över, men som faktiskt påverkar dig minst lika mycket som maten du stoppar i dig och motionen du får. Vi på Radea ser till att inomhusluften är ren och hälsosam för dig och din familj. Dessutom har...

461 omdömen om Radea

Sedan starten hos Reco 2014

Anders H

Radeas personal har mycket bra kompetens om sina FTX-värmeväxlar- och radonsugs-lösningar. Projektering och planering kunde göras på ett mycket bra sätt tillsammans. Installationerna gjordes också på ett bra sätt, av erfarna montörer. Radea kan verkligen rekommenderas /Anders.

Jonas S
Skrev om Radea

Mycket trevlig personal och ett proffsigt bemötande. Klar och tydlig tidsplan för min FTX installation och installatörerna gjorde ett bra arbete. Plus i kanten att de städade bra efter sig!

Faniel Z

Köpte radondosor och upplevde hela processen som väldigt professionell och bra! Bemötandet var trevligt, lyhört och ofta med snabb återkoppling.

Erik T
Skrev om Radea

Radea hjälpte oss från start till slut och guidade oss genom processen att installera en radonsug. Dem var duktiga och bemötte oss på ett trevligt och kompetent sätt. Radonsugen fungerar perfekt och har sänkt våra värden till nära noll. Jag kände mig väldigt trygg med Radea och dem har utfört arbetet och servicen exemplariskt! Kunde inte varit mer nöjd!

Anna A
Skrev om Radea

Snabb och bra service. Rekommenderar varmt.

Ulf H
Skrev om Radea

Hej, De har gjort ett bra arbete, kom i tid och avslutade snyggt.

Brf Lövgården M

Gott bemötande av företaget, de har mätt radonhalten hos oss och åtgärdat allt som behövdes på ett bra sätt. De har även genomfört första delen av en OVK, på ett tillfredsställande sätt.

Brf R
Skrev om Radea

Bra team som gjorde ett bra jobb. Lätta att kommunicera med och rekommenderas starkt.

Conny A
Skrev om Radea

Snabbt och enkelt. Förskolan hade stängt en av dagarna som Radea installerade ett FTX-system i vårt radhus, och installatörerna lät tålmodigt lillgrabben gå med under installationen och komma med frågor och "hjälp". Riktiga kanonkillar, rekommenderas! Vårt inomhusklimat har genast blivit bättre (luftfuktighet och luftutbyte) men vi inväntar resultat på radonvärden, som dom lämnat garanti om att det ska ligga under riktvärden. Installationen i sig är diskret, och jag kan styra systemet med kontrollpanel och/eller app. Radea...

Robin N
Skrev om Radea

Mycket nöjd kund. - Duktiga hantverkare med snygg installation av FTX-system och lyhört för att få det så snyggt som möjligt - Tydlig offert som låg bra i pris efter jämförelse med 3 olika leverantörer - Installationen skedde med minimalt med smuts där de hade bra utrustning för att minska damm och städade kontinuerligt efter varje arbetsdag - De hjälpte mig även att dra fram ett VP-rör i samband med borrning vilket var mycket uppskattat av mig somkund

Inger E
Skrev om Radea

Vänligt bemötande och duktiga medarbetare

Louise E

Superbra! Trevlig, kunnig och serviceminded.

Britta H

Radea agerade professionellt och deras anställa är duktiga och utförde arbetet snabbt. Jag är nöjd med hur jag blivit bemött och hur Radea hjälpt mig då vi bytte ut vårt 40 år gamla ventialationaggregat till ett nytt TFX aggregat.

Susan P
Skrev om Radea

Mycket trevligt bemötande och snabb åtgärd😊

Angela S

The guys arrived exactly on time. Altogether there were 3 workmen and all were friendly and professional. When the job was complete they made sure to tidy everything up and leave everything clean, neat and tidy. Very very happy with the job done!

Hassan M

Professionella och trevliga. Tog 4 dagar att installera vårt FTX-system. Supernöjd

Mathias B

De som var hem till oss gjorde ett toppenjobb, både gällande utförande samt att det gick snabbt. Möjligen något dyra.

Ali A

Hej Jag vill tacka alla som jobbar med . Mvh Ali

Lisa C
Skrev om Radea

Jag har sällan mött sådan hjälpsamhet och noggrannhet som från Radeas Lars Sjöberg och hans proffsiga kollegor som ihärdigt återkommer med olika saneringslösningar och finjustering för att vårt radondrabbade hus ska komma ner under gränsvärdena. Nu är vi snart i mål och jag kan varmt rekommendera Radea som partner för att få bukt med radon i hemmet.

Anders B

Bra första kontakt med personlig uppföljning och besök. Snabb och tydlig åtgärdsförslag och offert. Bokning och genomförande av åtgärd genomfördes enlig. plan och utan problem. Trevlig och kunnig personal.

Åsa N
Skrev om Radea

Trevligt och proffsigt bemötande, snygg montering! Nu återstår att mäta värdena i höst och se om radonet minskat i huset :).

Joakim L

Bra och sakligt förklarat av vad som ska göras och dess effekt samt att avtalade tider följdes

Ramazan K

Hej. Väldigt trevlig personal och fin arbete de gör .

Josefine F

Gjorde radonmätning och efter det den föreslagna radonsaneringen (radonsug). Otroligt proffsigt bemötande, både innan och under installation. Noggrann radonundersökning innan och därefter förslag på åtgärd. Kom exakt i tid (på minuten!) och gjorde en proffsig installation, som blev mycket snyggare än vi väntat oss. Rekommenderas varmt!

Magnus L

Tydligt och bra bemötande, snabb återkoppling och smidig installation av radonsug.

Linus E
Skrev om Radea

Superbra service, snabbt och snyggt jobb, trevligt bemötande.

Susanne A

Radonmätning: Tydligt o vänligt bemötande, allt gick väldigt smidigt då Radea skötte hela procedrern kring mätningen och sammanställningen! Bostadsrättsföreningen 30 lägenheter.

Hanjo S
Skrev om Radea

Väl bemött från första kontakt. Mycket trevliga och professionella personal; Rebin, Björn och Robin. Företaget höll planen och personalen var punktliga! Ftx - ventilation installerat och sattes i drift enligt planen! Mycket nöjd!

Markus T

Snabb installation av mycket trevliga grabbar

Brf Entrétorget G

Brf Entrétorget har totalt 70st lägenheter och vi beställde en obligatorisk ventilationskontroll (ovk) av Radea. Vi har under hela processen blivit bemötta på ett synnerligen professionellt sätt. Inte minst genom att Radea gav oss "extra allt". Bl.a tog man helt ansvar för kontakten med våra medlemmar genom avisering på anslagstavlor samt genom SMS inklusive påminnelse dagen före besöket. Det fysiska besöket genomfördes också på ett smidigt och snabbt sätt. Administrationen efteråt med intyg etc. blev också genomfört smidigt och snabbt.

Henrik S

Duktig arbetsledare som gick igenom huset ordentligt innan start. Sedan killarna som gjorde jobbet var helt suveräna. Trångt och eländigt, handfat i vägen som dom monterade ner för att komma åt. När jag kom hem så var huset rent och snyggt, märktes inte att ett så förhållande stort jobb var gjort, allt skräp borta. Kände till bolaget då min dotter med familj som är grannar med mig och dom var mycket nöjda med sitt arbete och då med rördragning i mycket trånga utrymmen. Bara positiva upplevelser.

Maria W
Skrev om Radea

Mycket bra bemötande av såväl admin på kontoret som av den person som var på hembesök. Snabbt och smidigt.

Tommie E

Bra kontakt fram till avslut. Lite sega med uppföljning efter utfört uppdrag

Svar från Radea

Tack Tommie, vi ville vänta in sista lägenheterna innan vi skickade rapporten :)

Aferdita L

Radea har bästa kundservice jag någonsin fått!! Råkade beställa för många dosor för radonmätning och fick så fin hjälp att lämna tillbaka de! Stort tack till Katarina❣️

Robert H

Radea installerade en radonsug hos oss. Mycket proffsiga och trevliga, lösningsorienterade, lämnade snyggt och rent och var väldigt flexibla!

Brf Trollholmen R

De är bra på kommunikation och höll oss informerade hela tiden. Den installation de gjorde fungerar utmärkt.

Karl Viktor K

Riktigt missnöjd. Dom: - bytte vårt ventilationsaggregat för 62,000kr, - lyckas inte få ner radonhalten alls från 400 Bq/m3 trotts att vi tidigare haft 150 Bq/m3 med det förra aggregatet. - det blir hela tiden fel med för lite ventilation i rummen, undertryck (suger in radon från grund och väggar), etc. - skickar inkassokrav och vill installera radonsug innan dom fått ordning på ventilationsaggregatet, trots att jag betalat 50,000kr och sagt att jag betalar resten så fort dom är klara med arbetet.

Jan Hasselkvist I

Radera utför radonmätning på mitt projekt med 317st lägenheter. Planering och samarbete fungerar mycket bra. Och ert bemötande går inte att göra bättre.

Brf Spånga I Torshälla L

Vi gjorde en test för att se effekten av Radeas radonsug på förhöjt radonvärde i ett av våra radhus. Patrik från Radea gjorde installationen på en dag. Resultatet var mycket tillfredsställande. Det avgjorde att vi kommer att diskutera en fortsättning med dem för fler bostäder. Lars

Mian B
Skrev om Radea

Grym firma, professionella från start till slut, gör det där lilla extra för att få en o bli glad. Hjälpte även till med hål i garaget och monterade en frånluftsfläkt som de demonterat från badrummet när vi installerade ftx. Ger mina varmaste rekommendationer.

Robert E

Vi har fått ett bra bemötande i samtliga kontakter med Radea. Jobbet har utförts enligt tidsplan och med bra finess. Vi har köpt en installation av FTX installation i vår villa.

Carl-christer D

Trevliga o kunniga hantverkare Kommer i tid

Jenny B
Skrev om Radea

Installation av en Daikin luft/luftvärmepump. Snyggt resultat både inne och ute. Bra bemötande och kommunikation med Björn, Hugo och Johan.

Irene J
Skrev om Radea

Radonmätning samt förslag på åtgärd. Proffesionellt bemötande av kunnig konsult (Hugo). Även uppföljning efter installation av radonsug. Rekommenderas!

Jon E
Skrev om Radea

Hjälpsamma och flexibla. Kompetent intryck. Snabb installation.

Daniel H

Bra utfört arbete, bra service och trevliga hantverkare

Per L
Skrev om Radea

Proffsig offert, snabbt och trevligt montage av FTX. Klart värt pengarna!

Tommy E

Proffsiga och trevliga väldigt smidigt utfört Mvh Tommy Ekman

Mikael K

Trevliga och duktiga hantverkare som gör det där lilla extra! Smidig hantering av tilläggsskador som uppkom i samband med arbetet. Mycket nöjd!

Therese B

Otroligt trevligt bemötande från första kontakten. Väldigt kompetent och trevligt team som installerade ett nytt FTX-system. Alla oväntade problem löstes på bästa sätt. Allt blev snyggt och fungerar perfekt. Tack!