Har nu haft hemlarmet i snart 5 månader (Juni 2024) och har haft många problem. Installationen var inte korrekt utförd samt 1 defekt kamera. Problemen med kameror har fortsatt innan byte av manöverpanel och ytterligare 1 kamera 24/10. Nu slutade 1 magnetkontakt att fungera 18/11 och supporten är inte speciellt snabb med återkoppling eller lösning. Dessutom är nu Säkra larm & Westra under rekonstruktion. Vidare har Säkra larm även minst 1 betalningsanmärkning som de fick i Juli 2024. Tror det att de ska byta namn till Osäkra larm, vilket passar perfekt.
Säkra Larm
Om företaget
Vi erbjuder vad vi heter. Och vi har säkrat 50 000 svenska hem och företag över hela landet sedan 2003 med vårt kunnande och stora utbud av världsledande säkerhetsprodukter. Det gör oss till ett av Sveriges största larmbolag. Vi är sedan 2022 en del av Secits-koncernen, vilket för dig som kund innebär att vi kan ta hand om alla...
749 omdömen om Säkra Larm
Sedan starten hos Reco 2019
Det är svårt att ge ett rättvist omdöme när larmet fortfarande inte är installerat. Återkom gärna i början av nästa år. Larmet ska installeras mitten på december. Försäljaren har varit väldigt förstående Mvh Kerstin Johansson Sillberg
Mycket bra och trevlig kontaktperson. Kunniga och proffsiga!
Har Säkra Larm i vår bostad i Vallentuna därför kontaktade jag Säkra Larm om larm även till vårt fritidshus. De har inga montörer av larm i Kalix med omnejd men försäljaren sa att det inte är något problem eftersom det medföljer en noggrann information. Leveransen blev försenad med c:a 3 månader vilket bla innebar tidsbrist för montaget, beroende på planerad hemresa från fritidshuset. Blev tvungen att anlita både en elektriker och "data"-kille för att allt kunna montera IP-kameran, som nu desbättre fungerar. Larmet är fortfarande...
Alt är bara inget att klaga över
Fungerar utmärkt. Fick fint bemötande av både säljare och instalatör. Appen fungerar fint nu när man lärt sig hitta.
Väntar på besök ,18:e oktober för att se vad som är fel. Fungerade en natt när jag slog på larmet. Den 24: e september blev larmet installerat . Tur att det gamla larmet fungerar. Hälsningar Lena Boljang
Lämnar bara ett medelbetyg än så länge.Väl bemöt av säljare och tekniker, har bara testat systemet några dar , saknar att det inte finns några rumstempgivare inbyggt i systemet. Har köpt komplett system för 2 våningar och garage inkl kameror och brandvarnare.
Bra trevlig säljare som hade goda kunskaper om larm och marknaden. Även bra och trevlig installatör. Larmet fungerar ypperligt och vid frågor så svarade kundtjänst snabbt. Helnöjd och rekommenderar säkra larm 👍😊
Bra bemötande vid telefonkontakt Bra trevlig säljare Säkert larm enkel att handha hemma eller via Telefon.
Säkra Larm installerade den 17/9 och för två dagar sedan så började brandvarnaren pipa. Fick byta batteri, nu varnar brandvarnaren i garaget. Skall byta batterier där. Detta är dåligt av er, bara några dagar från installationen
Den bästa service jag fick från dom
Hej trevlig säljare ,snabb och proffsig motör, väldigt nytt larm nu ,tiden får utvisa men det börja bra
Utomhussirenen har krånglat från dag ett, och när vi har ringt så har de bara tipsat på vad vi själva kan göra, inget ord om att skicka ut en tekniker. Och så gick tiden och då ska de ha betalt för att skicka ut en tekniker, trots att det har strulat hela tiden. Jag ser det som en självklarhet att blir det fel vid installationen så tar företaget på sig det, utan några kostnader. Sjukt jävla dåligt är det.
Kan inte uttala mig allt är inte installerat än på av sjukdom från er sida
Helt ok men det har blivit nåt strul med uppsägningen av verysure så vi måste själva säga upp det. Det var inte nåt vi hade önskat
Inget att anmärka på så här långt ! Det verkar fungera när vi larmar på och av.
Har inte haft larmet så länge men hittills har det varit toppen. Säljaren Ari var mycket trevlig. Vet inte hur kundtjänst som jag tycker är viktigt fungerar än det visar sig. .
Vad händer med säkra larm appen ?? Har inte fungerat på 2 veckor
-Trevlig försäljare, rätt snabb återkoppling för en installationstid. -Teknikern var väldigt trevlig! Han tog sig tid till att svara på de frågor vi hade och förklarade väldigt pedagogiskt och tydligt. -Allt har fungerat klockrent! -Vi är väldigt nöja. Det är bara vårt förra larmbolaget som är missnöjda med att vi inte fortsätter med deras larm (SA).
Mycket bra bemötande av både säljare och installatör. Vi har ännu ej börjat att använda larmet eftersom vi har 3 månaders uppsägningstid på det nuvarande!
Tycker att allt fungerar bra! Tack Mvh Kurt svensson
Jag blev mycket proffsigt bemött. Det uppstod en del problem med hårdvaran som åtgärdades direkt jag sa till. För mig är det enda alternativet att äga mitt larm, så jag har kontroll över kostnaderna framöver och inte utsätts för oförutsedda höjningar hela tiden.
Välj inte. Dyr utrustnings kostnad och sedan så äger du det men får sedan också betala dyra pengar på tekniker.
Säljaren var väldigt trevlig. Vi ville byta för att vårat tidigare var för dyrt. Har inte haft säkra larm så länge ännu men det verkar smidigt. Med vänlig hälsning, //Ola
Tack för ditt omdöme :) / Säkra Larm Kundtjänst
Hej Jag har inte haft larmet så länge att jag kan göra någon bedömning. Det var en bra och trevlig installatör som var här och monterade det. Med Vänliga Hälsningar Bengt Rindner
Tack för ditt omdöme :) / Säkra Larm Kundtjänst
Trevlig säljare. Snabbt inkopplat.. Lätt att använda.
Stort tack för ditt omdöme! Det är bara att höra av sig till vår kundtjänst på 010-33 33 293 om det är något du behöver hjälp med eller undrar över. Mvh / Säkra Larm
Bra bemötande proffsigt utförande. Bra genomgång av utrustningen.
Tack för ditt omdöme, Jan! Mvh / Säkra Larm
Säkra larm lovar mycket men levererar lite. Lyssnar inte till kunden. Ringer inte ens när larmet går för att kolla läget och larma av. Funderar stark att byta bolag för det finns inget förtroende kvar.
Hej Shohreh! Tack för ditt omdöme. Det låter inte som att din åtgärd utförs korrekt. Jag har dock ingen möjlighet att se över ditt larm härifrån, utan kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper dom dig :) 010-33 33 293. Mvh // Säkra Larm
Mycket bra upplevelse Nöjd med produkt o installation
Tack för ditt omdöme! Det är bara att höra av sig till vår kundtjänst om du behöver hjälp med något framledes. MVH // Säkra Larm
Bra idé med att äga sitt larm. Bra och snabb installation.
Det håller vi helt med om!! Tack för ditt fina omdöme och välkommen som kund. MVH // Säkra Larm
Jag tycker att information både på norska och svenska fungerat bra även Mina kontakter med k-service har varit bra.
Så bra at du er fornøyd. :) Hoppas att allt ska vara fortsatta positivt! Tveka inte att höra av dig om vi kan hjälpa dig med något. 010-33 33 293. Mvh / Säkra Larm
Så här långt har Säkra Larm levt upp till alla våra förväntningar! Bra och professionellt bemötande!
Hej Gunilla, Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med bemötandet och vår service. Det är alltid vår högsta prioritet att leva upp till våra kunders förväntningar. Tveka inte att kontakta oss på 010-33 33 293 om du har några frågor eller behöver ytterligare assistans. Med vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Bra bemötande Bra information om användandet
Hej Per-Olof, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Det gläder oss att höra att du är nöjd med bemötandet och den information du fått om användandet av våra produkter. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Om du har fler frågor eller behöver mer information, är du alltid välkommen att ringa oss på 010-33 33 293. Med vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Bra bemött,vi har för kort tid för att bedömma totalheten,men hitintills är vi nöjda med er.
Hej Rolf, Tack för att du delar din upplevelse med oss! Det glädjer oss att höra att du känner dig väl bemött. Vi förstår att det kan ta tid att bilda sig en helhetsbild, men vi är här för dig genom varje steg på vägen. Om du har några frågor eller funderingar längs vägen, tveka inte att kontakta oss på 010-33 33 293. Tack för ditt förtroende i oss, och vi ser fram emot att fortsätta leverera en tjänst som uppfyller dina förväntningar. Med vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Vi är väldigt nöjda med SäkraAlarms tekniker som upptäckte felet på vår centralenhet och kunde snabbt åtgärda och installera en ny centralenhet. Snabbt och professionellt utfört arbete. Mvh Christer Keulemans
Jag har blivit bra bemött av personal, och larmet funkar för oss. En positiv känsla för tjänsten.
Hej Ingela, Tack så mycket för att du delat med dig av din upplevelse! Det gläder oss att höra att du känner dig bra bemött av vår personal och att larmet uppfyller era behov. En positiv känsla för tjänsten är precis det vi strävar efter att leverera till alla våra kunder. Om du har några ytterligare frågor eller behöver support framöver, tveka inte att kontakta oss på 010-33 33 293. Varmt välkommen åter! Säkra Larms Kundtjänst
Montering av larmet på avtalad tid, dock inte samordnat med montering av vattenskydd, vilket gör att det ska passas in två dagar man ska vara hemma. Det kan vara besvärligt för en del personer.
Hej Ronny, Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Din feedback är viktig för oss och bidrar till att vi kan förbättra våra processer och samordning framåt. Om du har ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss på 010-33 33 293. Tack för din förståelse och tålamod. Säkra Larms Kundtjänst
Bra information under montering av nya larmet köpt även elektroniskt lås bra info på nätet hur man monterar det sammanfattning funkar allt bra
Hej Anders, Tack för att du delade med dig av din erfarenhet! Det glädjer oss att höra att monteringen av ditt nya larm och det elektroniska låset gick smidigt, och att du fann informationen på vår hemsida hjälpsam. Om du någonsin har fler frågor eller behöver ytterligare assistans, tveka inte att kontakta oss på 010-33 33 293. Med vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Trevligt bemötande och hjälpsamma men långa väntetider på telefon
Hej Stefan, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Det gläder oss att höra att du upplevt ett trevligt bemötande och funnit oss hjälpsamma. Vi förstår dock att långa väntetider på telefon kan vara frustrerande och uppskattar verkligen din feedback i denna fråga. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår service, inklusive att minska väntetiderna, så att din upplevelse blir så smidig och positiv som möjligt. Vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Bra installatör som kom, trevlig och kunnig. Har bara blivit bra bemött sen vi hade problem med vårat gamla larm och fram tills installationen av det nya larmet.
Hej Henrik, Tack så mycket för att du delade med dig av din upplevelse! Vi är glada att höra att du är nöjd med den service som vår installatör erbjöd och att bemötandet du fått från oss har varit till belåtenhet från början till slut. Att du känner dig trygg och väl omhändertagen är precis vad vi strävar efter hos Säkra Larm. Om det finns något mer vi kan hjälpa till med eller om du har ytterligare frågor kring ditt nya larm, tveka inte att kontakta oss på 010-33 33 293. Vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Har haft säkra larm i 5 år och uppgraderade nyligen centralenhet. De är helt OK på att installera och drifta larm och larmet fungerar utan problem. De saknar dock kompetens för att sälja sin nya centralenhet iq panel. Den marknadsförs som larm och smarta hem hub, men få personer man kommer i kontakt med kan faktiskt säga vad man kan och inte kan med systemet. Jag har väntat med uppgradering då den nya enheten inte kan kopplas in i mitt vattenlarm. Jag har skickat 3-4 mejl med några månaders mellanrum för att höra om...
Hej Fredrik, Tack för att du delat med dig av din erfarenhet med oss på Säkra Larm och för ditt långvariga förtroende. Det gläder oss att höra att larmet fungerar utan problem. Vi tar till oss av din feedback gällande kommunikationen och kompetensen kring vår nya centralenhet, IQ Panel. Det är viktigt för oss att vår personal är välutbildad och kan ge korrekt information om våra produkter, inklusive smarta hem-funktionerna. Vi beklagar de inkonsekvenser du stött på och det missförstånd som uppstått kring möjligheten att...
Det är ok. Alldeles för lite instruktion beträffande den nya huvudenhete. Ex.vis vad händer om jag trycker " den knappen' .Fråga : Får man verkligen sälja till så dyrt pris en produkt med så usel instuktion? Jag har inget att klaga på varken åp säljaren eller installatören. Häls. Leif Albinssn
GPT Hej Leif, Tack för din feedback och att du delade med dig av din upplevelse med den nya huvudenheten. Vi strävar alltid efter att förse våra kunder med tydlig och användbar information om våra produkter, och det verkar som om vi har missat målet denna gång. Din input är oerhört värdefull för oss, och vi ska definitivt se över vårt material för att förbättra instruktionerna. Om du klickar dig in på vår hemsida hittar du många guider och manualer över funktionerna: https://shop.sakralarm.se/manualer-och-guider/ Om du...
Byte av central.. Alla kontakter har varit positiva. Kunnig och trevlig personal
Hej Eva, Tack så mycket för din positiva feedback och de fem stjärnorna! Det gläder oss att höra att du uppskattade vårt byte av central och att du har haft en positiv upplevelse med vårt team. Att få höra att vår personal var både kunnig och trevlig betyder mycket för oss. Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga service till våra kunder. Om du någonsin har fler frågor eller om det är något annat vi kan hjälpa dig med, tveka inte att kontakta oss. Vi finns här för att hjälpa till! Tack igen för ditt förtroende och ditt stöd. Vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Oprofessionell dörrsäljare, ringde inte innan återbesök som avtalat utan dök bara upp, var dåligt påläst om funktionalitet, tekniska lösningar mm, samt återkopplade aldrig via email.
Hej Tommie, Vi beklagar upplevelsen du haft med vår säljare. Det är viktigt för oss att våra representanter är professionella, väl pålästa och respekterar våra kunders önskemål och avtal. Det låter inte alls som den standard vi strävar efter att hålla oss till. Vi tar din feedback på största allvar och kommer att undersöka vad som gick fel i detta fall för att se till att liknande incidenter inte inträffar igen. Det är vår önskan att alla våra kunder ska få en smidig och professionell upplevelse från början till slut....
Vi blev bemötta av Säkra Larm genom en säljare efter att vi hade frågor om nedsläckningen av 2G och 3G. Vi blev rekommenderade att uppgradera vår centralenhet, han var trevlig och gav bra info om den nya enheten. Teknikern som kom och monterade den nya enheten var mycket trevlig och gav oss en bra genomgång av den nya enhetens funktioner. Vi har inte haft några problem med Säkra Larm innan när vi har varit i kontakt med dom, har alltid fått bra service och personalen har gett ett trevligt bemötande.
Hej Lars, Tack så mycket för din feedback och för att du delar din erfarenhet med oss! Det gläder oss att höra att du fick ett positivt bemötande av vår säljare och att du kände dig välinformad om uppgraderingen av din centralenhet. Vår tekniker strävar alltid efter att ge en professionell och detaljerad genomgång av våra produkters funktioner, och det är fantastiskt att höra att du uppskattade det. Vi är glada att höra att du tidigare har haft positiva upplevelser med oss och vår service. Det är vår högsta prioritet att...
Vi har sagt upp det. Pågrund av att vi gick tillbaks till det gamla vi hade. Så vi väntar på att säkra Larm ska komma och ta ner sina saker.
Hej Eva, Tack för att du delar din feedback med oss. Vi beklagar om det uppstod några problem som ledde till att du beslutade dig för att säga upp tjänsten. Din åsikt är viktig för oss, och vi tar den på allvar. Vi förstår vikten av en smidig övergång och kommer att se till att vårt team kontakter dig snarast för att schemalägga borttagning av våra enheter på ett bekvämt sätt för dig. Om det finns något mer vi kan göra för att hjälpa till eller om du har några andra frågor är du välkommen att kontakta oss när som helst....
Bra bemötande. Ett bra larm som inte blir dyrare för varje år.
Hej Stefan, Tack så mycket för din positiva feedback och de fina orden! Det gläder oss att höra att du är nöjd med både vårt bemötande och vårt larmsystem. Vi strävar alltid efter att erbjuda högkvalitativ service och produkter till våra kunder. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg och säker med ditt larm, och vi är glada att höra att du uppskattar att priset förblir stabilt över tid. Om du någonsin har några frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta oss när som helst. Tack för att du valde oss som din säkerhetspartner! Vänliga hälsningar, Säkra Larms Kundtjänst
Trevligt bemötande! Synd att centralenheten dog efter bara 7 år! Kostnad ca 4300 per år. Uppgraderat nu till nyare modell, kostar drygt 12000:- plus att vi kompletterade med fler sensorer så det blev drygt 17000:- för allt. Frågade installatören om garantier på utrustningen, luddigt svar "nya grejer"!? Men när jag tyckte att mina nyinköpta batterier från Biltema kunde användas, så sas det något om "att garantier ej gäller"?? Bortsett från detta så fungerade installationen bra och utrustningen gör sitt jobb. Nu hoppas...
Hej, Tack för din feedback och för att du delar med dig av din upplevelse. Vi tar all feedback på största allvar och använder den för att förbättra våra tjänster och produkter. Om du har fler frågor eller behöver ytterligare assistans är du välkommen att kontakta oss när som helst. Vi finns här för att hjälpa till! Vänliga hälsningar, Kundtjänst på Säkra Larm
Jag behövde byta batteri och när hon kom och gjorde det upplyste hon om att den (centralen) jag hade inte kommer att fungera länge till.Därför kom vi överens om att byta till denna dyra nya.Vad hade jag för val?Hoppas ju att jag inte blev lurad.
Hej Gösta, Tack för din återkoppling. Att byta till en ny enhet kan vara nödvändigt för att säkerställa att ditt larm fungerar optimalt och håller dig skyddad. Vi vill försäkra dig om att vi alltid strävar efter att ge ärlig och transparent information till våra kunder. Om du har några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig gärna. Vänliga hälsningar, Säkra Larms kundtjänst