Den sjukaste hotellvistelsen jag varit med om - läs allt nedan!
Blev magsjuk av hamburgaren som serverades i restaurangen. Var antagligen inte tillräckligt genomstekt.
Ljudnivån från E4:an utanför var hemsk när man skulle sova. Fanns ett vädringsfönster som inte gick att stänga (saknade lucka). Så ljudet från bilar och utryckningsfordon letade sig in. Kollade ljudnivån med app i telefonen och den var i decibel räknat cirka dubbelt så hög (54 dB) som i mitt eget sovrum.
Kanske värst av allt var att bilen blev parkeringsskadad... av annan hotellgäst när den var parkerad i hotellets egna garage med videoövervakning med inspelning. Fick ingen som helst hjälp av personalen i receptionen att förmedla vad som hänt till den andra hotellgästen. Då jag själv inte kunde hitta något telefonnummer till personen.
När jag märkte hur ovilliga de var att hjälpa mig med problemet försökte jag fråga runt till andra i receptionen om det var någon av dem som ägde bilen. Då ber mig receptionisten att vara tyst och att jag inte får göra så, att jag bryter mot lagen. Alltså att jag inte får ställa frågor och diskutera med andra hotellgäster. Undrar vilken lag som säger det..? Har själv läst juridik på universitetsnivå. Hon hotar också med att ringa efter vakt om jag inte slutar med det. Tilläggas bör naturligtvis att jag inte var otrevlig, osaklig eller pratade med hög röst. Däremot märktes det nog på min ton att jag var irriterad, vilket nog de flesta hade varit i min sits.
Detta måste vara någon form av den ultimata kränkningen (ja det är rätt ord här) mot en gäst som checkat in, betalat vistelsen och fått sin bil skadad. Kan knappast bli mer nervärderande mot en som gäst att personalen hotar med att kalla efter vakt, och i praktiken slänga ut en från hotellet.
Försökt lösa situationen med hotellchefen dels på plats, via mejl och telefon. Innan jag skrev denna recension. Nämnda magsjukan började för övrigt mer lindrigt innan utcheckning för att sedan fortsätta förvärrat efter att jag lämnat hotellet. Hotellchefen lovade dyrt och heligt i telefon i torsdags att han skulle återkomma till mig i fredags, då han inte hade tid att prata då, men det gjorde han naturligtvis inte.
Har blivit kompenserad med två stycken frukostkuponger, vilket kostnadsmässigt motsvarar ca (2*30) 60 kr för hotellet, efter att jag frågade dem om de inte borde göra något med anledning av vad som hänt. Sådant borde naturligtvis komma självmant, kan jag tycka som jobbat med försäljning och kundtjänst. Tycker dock att det är orimligt att betala för mat som gör en magsjuk.
Dessutom är egentligen en ursäkt på sin plats från receptionisten p g a kränkningen, avstår dock gärna kontakt från personer som beter sig alltför dumt, så den faller bort för mig. Det går också att fundera om de inte borde kreditera/delkreditera en del av kostnaden för hotellrummet… Som en generell kompensation samt för rummet.
Sammanfattningsvis går det självklart inte att rekommendera hotellet. Bodde för övrigt kvällen innan denna vistelse på Quality Hotel Match i Jönköping där personalen var genuint trevlig och de därtill serverade en klart bättre frukost än Scandic avseende kvalité och smak.
Via jobb och uppdrag så var tanken att bo på Scandic i Kiruna, Stockholm och Västerås närmsta två månaderna. Så kommer naturligtvis inte att ske med anledning av ovan.
Jag kommer fortsättningsvis bo hos Strawberry, Elite eller Best Western. Där alla levererat utmärkta boenden och inte minst angenäma kundupplevelser!
Ett hotell med en stor nackdel, nämligen oväsendet från den hårt trafikerade E4an som passerar hotellet. Om du har svårt att sova i oväsen, välj ett annat hotell eller utrusta dig med öronproppar. I övrigt ett trevligt hotell.