Beställ aldrig något med SCHENKER ni kommer få vänta i veckor för att få er vara levererad. Dom vill inte ens ringa innan dom kommer.
Schenker AB
17 omdömen om Schenker AB
Urdåliga!!! Ingen som helst smidighet eller vilja att lösa problem. Kundmottagarna i chat saknar kunskap o vilja att hjälpa kunder. Om ni kan undvika detta bolag, gör så.
Avsändaren har har glömt att skriva "t" i Martin, mitt namn. Det står alltså "Marin"på paketet. Trots att det lätt går att kolla upp att inte bor någon Marin på min adress får ombudet inte lämna ut paketet till mig. Det är helt uppenbart och lätt att bevisa att paketet är mitt. Varför är era regler så konstiga? Varför har ett paketombud inget handlingsutrymme här? Han "vill inte få repressalier" från Schenker så han vågar inte lämna ut det. Om han har rätt i det, varför skulle ni ge honom det när han använder sitt goda omdöme? Det verkar så dumt!
Skriver att de ska komma 12, kl 16 har de inte kommit, svarar inte i telefon och JAG debiteras om jag inte är hemma när de kommer.
Jag skickade ett litet paket (Inrikes) som innehåller parfym(dyr) betalt 114.Paketet försvann(någon snodde det)efter en månad av samtal och epost här o där fick jag reklamera och fick 150 kronor plus 114 (fraktavgiften) Skojare får man leta efter.
2 veckors leveranstid på expressleverans Jag beställde före deadline enligt CoolStuff och lade dessutom på expressleverans ändå är beräknad leveransdag, istället för innan jul, 2a januari!!!? Dessutom omöjligt att få tag på dem under helg. Så dåligt.
Skulle få ett paker mellan 08.30 och 11.30 så tog ledigt från jobbet. När ingen hade dykt upp kl 13 ringde jag och då visade det sig att de glömt att packa paketet i lastbilen. Eftersom de bara kan lämna paketet om jag är hemma och skriver på bad jag att få det budat då jag inte gärna vill ta ledigt en dag till, vilket de inte kunde lösa. Nu skickas det till ett ombud med kassa öppettider vilket innebär att jag får vänta en vecka extra för att hämta det nästa helg... Ursuselt!
Paketet felsorterades 1 gång och levererades efter omsortering till fel ombud 1 gång, alltså 2 fel som skett under samma leverans. Kontaktade Schenker och de var inte villiga att hjälpa eller ersätta mig fraktkostnaden. Deras svar var i stort sett bara du får en avi när paketet kommit fram till rätt ombud. Detta strul gjorde att paketet blev försenat 5dygn. Har inte haft problem tidigare men nu skulle paketet levereras inom samma kommun, kanske var det som ställde till det för dem.
Paketbudet väntade inte 5 min. och åkte innan jag kom ner. Jag åkte ditt 1 timme till Terminalen på Almnäsvägen 20, Södertälje. Tack, att de har inte tappat paketen 1/100.
Att SLL använder detta klåparföretag för sina tjänster är ett skämt. Mvh Thomas
Skickade ett paket med Schenker som vägde X antal kilo, får efter ett par dagar ett email att vi kommer att debiteras för att ha skickat ett paket som väger 100 gram mer än vad vi betalat för. Är detta verkligen hur småsinta Schenker är? Schenker borde kanske tänka på sitt rykte istället för att tänka på att debitera trogna kunder för att ha skickat paket som väger 100 Gram för mycket. Man behåller inte sina kunder genom att bete sig på det sättet. Kanske dags att se sig om efter ett annat fraktbolag?
Tappade bort mitt paket och trots flera mejl och telefonsamtal har inget hänt efter 2 månader...
En gång fanns det ett företag som hette Posten. De skickade saker för en billig penning. Numer finns ett företag som också heter Posten och som skickar paket till sataniskt höga priser. Det finns också ett företag som heter DHL och som också använder sig av sataniska priser. Schenker är billiga och kan skicka en hel flyttkartong till en rimlig penning. Ja, det tar lång tid att för paketet att komma fram, ibland en vecka, men priset är så pass attraktivt att jag gärna väntar.
Kundtjänst är väldigt snabba på att svara på frågor om man skickar mail till dom.
Katastofalt dåligt/arrogant bemötande från kundtjäns och där till orimligt långa leveranstider jämfört med posten, DHL och UPS. (Paket till privatpersoner) Jag kan bara anta att de har en högre servicenivå vid leveranser till företag, annars kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur de kan stå emot konkurrensen.
Blandade känslor om det här företaget. Enda gången jag använt Schenker lyckades de slarva bort mitt paket helt. Tio dagar efter att paketet skickats hörde jag av mig och undrade var det var. Det visade sig då att det var helt sonika borta, fanns inte någonstans (lustigt det där, hur en pryl bara kan upphöra att existera). Schenker ordnade full kreditering på innehållet och fraktens värde. Så: PLUS för deras snabba och trevliga kundtjänst som kändes uppriktigt hjälpsam när mitt paket försvann samt att jag fick alla pengarna tillbaks, MINUS för att paketet försvann.. tyvärr en unik antikvitet.
Skickade två paket med Schenker. I båda fallen gick innehållet sönder, trots att det var invirat i bubbelplast och papper och att det omöjligt skulle kunna gå sönder om man inte tappat paketen i asfalt.