Securitas Direct AB bör man kanske undvika. Vill säga upp avtalet pga 2 och 3G fasas ut. Olika bud varje gång för att uppdatera anläggningen. Sista budet var 0 kronor. Byter nu larmleverantör och vill nu säga upp avtalet, 12 månader informerar de på kundtjänst. Efter mycket letande hittade jag ett 15 år gammalt kontrakt som beskriver 3 månaders uppsägningstid... Tur att det finns andra bolag att välja. Mvh GT
Securitas Direct AB
5 omdömen om Securitas Direct AB
Jag kan tyvärr bara instämma med tidigare omdömen, jag blev grundlurad av deras säljare, deras avtal är fruktansvärda och deras kundvårdsavdelning är förmodligen den sämsta i hela Sverige!!! HÅLL ER BORTA FRÅN DESSA SKOJARE OAVSETT VAD DE LOCKAR MED!!!
Jag ansluter mig till alla de som vill varna för Securitas. Extremt dålig service, speciellt för små butiker och företagare. Vi fick vara utan alarm i över en månad - trots att vi betalat för tiden - och när vi slutligen fick nog pga utebliven service kunde vi inte avsluta abonnemanget. Uppsägningstiden var hela 12 månader! Och det går inte att få rätt mot dem!
Efter att varit kund i tio år och haft noll incidenter var det dags för mig att lägga ner bolaget pga covid. Då hade de mage att hävda en uppsägningstid på 12 månader. Akta er för dessa skojare som inte har något intresse av att ge service. Glöm inte att kolla noga när/om ni tecknar avtal med dem då de inte har någon som helst förståelse för små företagare. Vissa kanske tycker att det är rätt att de tar ut 12 månader utan att ge någon typ av service då lokalen inte är i bruk längre, själv tycker jag att under de omständigheter...
Kundomhändertagandet är en katastrof. Skickar ut Inkassokrav utan någon föregående påminnelse även om företaget har autogiro samt under fliken BETALNINGS historik på mina sidor visas att fakturan är betald. Innan detta hände rekommenderade jag svärmor att kontakta Verisure för installation av larm i hennes 2-rums marklägenhet . Kostnad 9700:- dom gav rekommendation att förrådet skulle kameraövervakas. Mvh Magnus