Jag fick ett försäkringsbrev från Sensor Försäkring den 28 maj 2024 angående en bilförsäkring som jag ursprungligen hade tecknat via Evoli. Eftersom jag inte hade för avsikt att ha min försäkring hos Sensor, meddelade jag omgående via e-post att jag inte var intresserad. Trots detta fick jag ett svar där de påstod att de inte accepterar uppsägningar via e-post och hänvisade mig till att ringa deras kundtjänst. Två dagar senare, den 30 maj 2024, ringde jag deras kundtjänst och informerade tydligt om att jag inte ville...
Sensor Försäkring Norden AB
21 omdömen om Sensor Försäkring Norden AB
Varning: Anlita ALDRIG Sensor Försäkring! Om du överväger att teckna en försäkring hos Sensor Försäkring, vill jag starkt råda dig att tänka om. Min erfarenhet av detta bolag har varit allt annat än positiv. Jag har haft flera försäkringar hos dem och varit tvungen att hantera flera ärenden – samtliga resulterade i noll kronor i ersättning, trots att situationerna tydligt borde ha omfattats av försäkringsvillkoren. Vid ett tillfälle bad jag om specifika ändringar i försäkringsbrevet. Jag fick bekräftat att detta skulle...
Aldrig mer försäkring hos detta bolag! Bedrövlig kundservice och på tok för höga priser samt dolda avgifter, lurendrejare som försöker sko sig på ovetande kunder!
Hade bilen försäkrad Evoli som blev uppköpta av Sensor och var nöjd. När Sensor tog över ökade premien med nästan 50% och de har ringt flera gånger för att sälja andra försäkringar även om man tackar nej. Sålde bilen för 2 månader sedan och får fortfarande påminnelser på obetald försäkring trots att jag haft kontakt med dem om det. I dag kom en påminnelse i brevlådan med påminnelseavgift på 39 kr på en bil jag inte äger. Valde annat försäkringsbolag på nya bilen. Blev mycket billigare.
Sensor köpte upp Evoli som vi hade bilen försäkrad hos , märkte nu att premien mer än dubblats , ringde upp och tydligen förnyades avtalet automatiskt till nya premien i ett år om jag inte velat ha den skulle jag hört av mig inom 14-dagar efter att jag blivit informerad om övergången , har inte fått någon sådan information men det var så dom jobbar , får skriva över bilen på frun och välja något seriöst bolag...
Katastrofalt försäkringsbolag! Vi har en hemförsäkring hos dem och har tecknat någon extra försäkring (efter att dom ringt och tjatat om att den täcker ALLT) och när vi får ett ärende så nekar dom ersättning trots att jag uppfyller kraven. Jag har tidigare haft min hemförsäkring hos Moderna som är rena drömmen jämfört med det här ruttna bolaget. Dessutom drog dom ut på att lämna beskedet från den 29:e juni till en bit in i augusti, då den nya 12-månaderperioden började gälla den 1:a augusti, vilket innebär att vi är tvingade...
Uselt helt värdelösa ! Välj annan försäkring är mitt råd Svarstider via deras chat som är enda sättet att tala med skadereglerare är över en vecka per svar! Jag är nu inne på 4 e veckan och fortfarande inte fått besked ! Varning
Bedrägligt uppsåt. Lovar guld o gröna skogar - rent ljug om att villkor är lika men billigare än befintliga, ni sparar si och så på att byta till oss. Sen vansköter de övergångar, t ex villaförsäkring men missar inte att skicka räkning. Villan har då varit oförsäkrad men betald o de vill inte betala tillbaka, strular o "glömmer". Vid andra årets betalningsperiod är allt billigare borta, en bilförsäkring blev 3000 dyrare än ICAförsäkring. UNDVIK UNDVIK UNDVIK
Everyone should avoid this shiiiiit company. It is THE very worst insurance company! When something happens to you, they will find a thousand reasons not paying you the right amount of compensation! Full of lies!
Jag har haft sensor försäkringar ett bra tag och har en högre försäkringsgrad på villa hemförsäkringen. Nu när min fru blev av med sin clutch i kollektivtrafiken så passade vi på att göra ett ärende hos Sensor. Jag måste säga att jag verkligen är tycker att det är sjukt, om man blir utsatt för en fickstöld så ska kan det inte ersättas om man inte märkt det inom rimlig tid "inom ca 10 minuter enligt utsago från skaderegleraren". Jag passar på att varna er andra för detta bolag, du kan få stor försäkring rätt billigt här,...
de värsta bedrägerierna är att stjäla pengar
Bluff och båg från början till slut. Man får ingen hjälp vid skada, trots att det borde vara självklart. Känns som om dom formulerat nya villkor allt eftersom för att slippa ersätta någon kund över huvud taget. Omöjliga att få återkoppling ifrån, men med försäkringsagent i ryggen gick det till sist. Med facit i hand, kan man lika gärna vara oförsäkrad. Just talat med ARN, där var Sensor Försäkringsbolag välkända
Undvik det här försäkringsbolaget. De lovar guld och gröna skogar och försäljarna är otroligt trevliga (även om de aldrig slutar ringa). Men när det väl händer något får du ingen hjälp alls utan allt får man fixa själv. Ersättning gör de allt i sin makt för att den ska bli så låg som möjligt kan jag lova. Mer eller mindre omöjliga att få tag på också. Mail svarar de inte på tills man lyckas få tag i dom på telefon och fråga om mailet, då kan man till slut få svar på mailet inom en vecka iaf. Så vad ni än gör, undvik detta försäkringsbolag!!
Största och enda fördelen med detta försäkringsbolag är att otroligt billiga för att vara sant!! Men säljarna är oerhört påstridiga och pratar på tills du tecknat försäkring hos dem. De ger sig aldrig och blockerar du deras nummer så kommer de tillbaka på ett annat nummer tills du tecknat försäkring hos dem. De drog pengar från mitt konto (autogiro) som jag i allt prat från dem tydligen gett mitt medgivande till. När de skulle lägga tillbaka pengarna så var jag tvungen att teckna autogiro på nytt och lägga upp försäkring...
Utstuderade smarta skojare!!!! Smarta säljare som ljuger brett på norrländska, skapar förtroende och prackar på dig försäkringar som är helt värdelösa. Tecknar ex bilförsäkring med falska uppgifter för att lura dig och egna bolaget om att du bor i villa o har bilen i eget garage fast du bor mitt i stan o parkerar bilen på gatan. Låtsas se din befintliga försäkring o ljuger om dina villkor, får det att se ut som att deras är bättre mm mm Tog bort alla försäkringar jag tecknat med dom. Avstå direkt o håll dig till de stora och seriösa bolagen!
Sämsta försäkringsbolaget ja vart med om. Dom lovar att fixa min skada som vart av en vattenläcka. Efter två veckor så får ja ett besked med att dom inte kan hjälpa mig.. Och dom har en som är väldigt otrevlig och spydig. Rekommenderar verkligen inte detta bolag....
Undvik det här försäkringsbolaget. De lovar guld och gröna skogar och försäljarna är otroligt trevliga (även om de aldrig slutar ringa). Men när det väl händer något får du ingen hjälp alls utan allt får man fixa själv. Ersättning gör de allt i sin makt för att den ska bli så låg som möjligt kan jag lova. Mer eller mindre omöjliga att få tag på också. Mail svarar de inte på tills man lyckas få tag i dom på telefon och fråga om mailet, då kan man till slut få svar på mailet inom en vecka iaf. Så vad ni än gör, undvik detta försäkringsbolag!!
Riktigt dåliga! INgen återkoppling och tråkigt bemötande! Ena ärendet med en skada på bilen fick vi ingen återkoppling. Ringde upp dem efter några veckor och fick då veta att de saknade kompletterande uppgifter. Efter många turer och samtal till den fick vi till slut laga bilen. Ett halvår senare får jag ett meddelande att jag nu kan lämna in bilen som redan är lagad? Ärendet på hemförsäkringen som vi anmält för över 2 månader sedan är ännu inte löst trots att vi ringt upprepade gånger för att få återkoppling. Får dessutom ett väldigt tråkigt bemötande när jag klagar på deras service.
För det första så kommer inga fakturor, bara påminnelser. Trots att dessa är betalda kommer ändå faktura från Trafikförsäkringsföreningen. Behåller pengarna för de betalda fakturorna samtidigt som dom fortfarande menar att TFFs fakturor skall betalas, dvs dubbel betalning! Sensor påstår att trots att det blivit fel så här går det inte att rätta till, vilket är fullständigt absurt. Kommer att dra detta till domstol! Med andra ord, ett riktigt rufflarföretag man bör hålla sig låångt ifrån!! Tecknade på ett känt försäkringsbolag...
Det är sämsta företag som inte tar hand om sina kunder när det händer, dyker upp skador. Man får hålla på İ månader utan att det händer något eller erbjuder bara en bråkdel av hela kostnaden :( Varför ska man betala dyra premiär isåfall!!
Låg etik och moral, nästan till intet. När de räknar på ersättning för en kund så utgår de ifrån billigaste offerten när de ska lyfta av ersättning så utgår de ifrån den dyraste.