Vi är extremt missnöjda med deras service och hur vårt projekt har gått. Uppsättningen av solceller skulle starta vecka 18, med +\- två veckors förskjutning. Vecka 20 hörde jag av mig till deras kundtjänst för att påpeka att projektet var försenat. Jag fick ett oerhört dåligt bemötande av kundtjänstpersonalen som tyckte att "Ja, du kanske tycker det men så kan det gå." Materialet kom, men däremot kom inga montörer... Då hörde jag av mig till montören, som bara sa att de hade påbörjat ett annat projekt, och att han skulle... höra av sig till en annan kille som kunde förklara bättre. Den nya killen förklarade att hans chef (dvs killen jag nyss pratat med) hade sagt åt honom att påbörja det nya projektet, men att de skulle komma på onsdagen eller torsdagen nästa vecka. Detta gjorde de inte. Projektet är nu inne på sin sjätte vecka av förseningar och jag har aldrig varit med om ett så oprofessionellt företag, både vad gäller kundtjänst och montörer. Dessutom är våt trädgård helt förstörd, eftersom materialet har förstört gräsmattan och planteringarna, samt omöjliggjort trädgårdsarbete. Och den el vi skulle ha genererat är också borta... Vi valde Sesol just för att de erbjöd snabb service med enbart egen personal, men detta har varit det sämsta beslut vi någonsin fattat och de har efter sex veckor fortfarande inte gjort något, inte ens hört av sig för att be om ursäkt. Använd aldrig detta bolag!
Uppdatering: På ett brev med ungefär samma innehåll som recensionen svarade de nyss:
Hej Cecilia,
Jag hoppas allt är bra med dig. Jag förstår att du ser mycket fram emot den kommande monteringen av din solcellsanläggning!
Din planerade montagevecka är vecka 23. Om det skulle ske några större förändringar i planeringen så hör vi av oss!
DVS: Inte ett ord till ursäkt, ingen förklaring på förseningarna och inget erbjudande om ersättning för förlorade el och förstörd trädgård! Uselt!