Skandiabanken AB (publ)

Skandiabanken AB (publ)

Ring 08-788 10 00 www.skandia.se
Omdömen totalt
19
Snittbetyg
2.3

Om företaget

SkandiaBanken

Skriv ett omdöme

19 omdömen om Skandiabanken AB (publ)

Visar 19 omdömen med 2.3 i snittbetyg
Joakim S
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Hade inte valt en stjärna om de var så. Dom hjälper dig inte ett skit. Har du problem så kan dom inte göra något åt det, swish och funktioner som du aktivera eller godkänna betalningar ger fel sida med mera. Så lägg inte pengar på en skit bank som Skandiabanken.

Mona Irma D
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Vägrar betala dödsboets begravningskostnad och skickar heller inget skriftligt beslut, varpå man själv hamnar hos inkasso. Bland det sämsta jag varit med om. En bank ska betala dödsboets räkningar.

Eva D
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Varning!!! Jag har varit kund i Skandiabanken i över 20 år; haft lönekonto och visst sparande. Jag ville nu flytta över mitt bolån för att få allt samlat på ett ställe. Jag arbetar heltid med inkomst på ung 37000, har inga lån förutom bolånet vars skuld ligger på 57% av värdet av lgh:en samt ett rätt stort sparande. Eftersom bostade köptes före innan 2015 så finns inga krav på amortering. Men,,, jag är 60 + vilket gör att Skandia räknar bort 40 % av min nuvarande inkomst för att enligt dom säkerställa att jag... 

Torbjörn J
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Följer inte finansinspektionens rekommendationer ang amorteringslättnader.

Sonja P
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Trots bolån på andra banker så har den personliga kontakten varit obefintlig men med Skandia har jag en person som jag har kontinuerlig kontakt samt en relation med. Personen skapar värde för mig. Eftersom jag är generellt negativ till bankerna som nuförtiden är väldigt opersonliga så hoppas jag detta forsätter såhär.

Mathias N
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Allt-i-ett konto för lönen, skapa egna sparkonton, betala räkningar, swish, mobilt bankID och betalkort...mer än så behöver inte jag. Har tidigare varit kund i banken och blev återigen kund för bara några veckor sedan. En bra Internet bank med snygg och inte alls någon "plottrig" hemsida, allting snyggt organiserat i "rullgardinsmenyer" som leder dig dit du vill komma. Vill man klaga på något eller bara har frågor kan man skriva meddelanden på hemsidan. Mobilappen är snygg även den i en olivgrön färg där man kan se ,snabbsaldo... 

Fredrik A
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

8 maj blev jag god man för en person som är kund hos Skandia"banken". Någon riktig bank är det inte. Den 26 maj har jag fortfarande inte fått tillgång till min huvudmans konton! Hon kommer att lida ekonomisk skada av detta. Inkasso och påminnelser som följd av obetalda räkningar. Vi byter bank till en riktig bank så fort som möjligt.

Tage Kenneth W
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Usel service. Försöker avsluta ett konto hos banken med anledning av dödsbo. Väntetid "minst 20 bankdagar" meddelar Skandiabanken glatt. Behövs någon komplettering för att banken skall utföra åtgärden (avsluta kontot- betala ut pengarna) så blir det en ny väntetid på "20 bankdagar". Du hamnar åter sist i den närmast ändlösa kön. Pengarna låste i flera månader således! Borde vara kriminellt och det är det väl. banken förfogar olovligen över pengarna under den tid man spärrar dem pga sin handläggningstid. Undvik denna bank... 

Anders F
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Gillar du usla appar och noll service är detta din bank! Jag har inte kunna skanna ocr på 2 år! Ibland går utlandsbetalning igenom, oftast måste supporten ringas och det tar lååååång tid innan de svarar. Kan vara min sämsta bankupplevesle någonsin och då är konkurensen inte vidare tuff.. Anders

Stefan B
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Deras "rådgivare" lurar kunder på "besparingsprogram".

Robert N
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Har haft Skandiabanken sedan November 2007 då Handelsbanken beslutade sig för att suga upp min dåvarande bank Stadshypotek bank, som jag hade haft i 7 år. Då jag inte gillar storbankerna så bytte jag. Jag är väldigt nöjd, känner inte igen dem problem som beskrivs här, under mina 4 år har jag kanske haft problem 3-4 gångar men det har alltid kunnat lösas via kundtjänst. Mycket bra och imponerande service och väldigt låga avgifter. Erbjuder idag istortsett ett komplett sortiment och är därmed en fullservicebank. Jag skulle... 

Lars K
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Nu har deras internetbank och telefonbank stått stilla i princip hela dagen, och den var nere några dagar i förra veckan. Det är ju helt hopplöst och oförlåtligt.

Niklas E
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

SKANDIABANKEN! I min tro att det inte är som i sagorna, att man lever för alltid, så erbjuds jag en gång i världen att teckna en traditionell pensionsförsäkring av Skandiabanken. Har jag inte helt fel beslutade jag att betala in 200 kronor per månad till denna pensionsförsäkring. Under denna tid var jag också en tacksam kund i den bemärkelsen att jag hade en fast och stabil inkomst varje månad. Inbetalningar görs till Skandias traditionella pensionsförsäkring år efter år och vid ett tillfälle under min levnadstid bestämmer... 

4
Raket-Evert och 3 andra gillar detta
Magnus S
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Har haft Skandiabanken i flera års tid och det har alltid fungerat bra. Gillar deras räntepolicy och den är klart bättre än hos många andra banker. Internetbanken är enkel att använda och logga in på. En av de bättre ögonblicken är när jag sent en lördagkväll strax innan jag ska ut på krogen (22-tiden) upptäcker att ett flygbolag dragit pengar för en dyr flygbiljett två gånger och därmed kört mitt konto i botten för den månaden. Jag ringer Skandiabankens kundtjänst som svarar kl 22 en lördagkväll och förklarar vad som har... 

Kim A
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Jag rekomenderar INTE skadiabanken. En sämre bank får man leta efter. Vid finanskrisen höll de en av våra löner inne. Kunde inte betala ut pengarna till vårt konto, för att det var kris (jobbar INTE hos dem). Dålig service. Hittar på egna svar, som inte är sanningsenliga. Vi fick vänta ytterligare en månad på att få vår lön, till VÅRT konto. Överföringar via internet, till hyror, betalningar osv, har inte kommit fram. De har liksom "fastnat" emellan kontorna. Jävligt dålig service, när man vill ha hjälp med det. Överföringar... 

Philip A
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Skandiabanken är bland det bättre bankerna jag har haft, och jag har även SKB idag, men det känns ibland när man kontaktar kundservice, att det ibland (långtifrån alltid) tar till sig det man har att anmärka på, utan det blir ett slentrianmässigt svar, och man bemöter inte det man skriver utan enbart det där svaret. Det finns brister i internetbanken, samt när man ringer till deras telefonbank, för att bli kopplad till deras medarbetare, så är man tvungen att vänta att alla konton mm ska läsas igenom. Det är enerverande,... 

Oskar L
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Jag har haft Skandiabanken i flera år nu, mest på grund av den vettiga internetbanken och telefontjänsterna. Jag har nästan aldrig haft behov av ett kontor att besöka utan gillar att de kan hålla nere kostnader av den anledningen.

Ylla M
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Skandiabanken via telefon håller utmärkt kvalité och man får snabbt svar, dygnet runt. De är både kunniga och trevliga att prata med. Internetbanken fungerar bra och tillhandahåller alla tjänster som man skulle kunna önska sig. Bra upplägg med överblick och smidigt att själv kunna öppna extra bankkonton, beställa nytt kort och betala räkningar. Lika hög ränta till alla är också positivt, man måste inte vara miljonär för att få bra avkastning, som med de stora bankerna. Man slipper uttagsavgift på kortet när man är utomlands.

Michaela
Skrev om Skandiabanken AB (publ)

Har smidig internet- och telefonbank, inga uttagsavgifter i utlandet och fria insättningar på Svensk kassaservice. Gratis studentkonto m kort. Negativt att de inte har några kontor och att de lägger på en procentsats på växlingskursen i utlandet. Totalt dock mkt nöjd sen många år.

Filtrera omdömen