I fredags den 16/2 hade jag kontakt med min telefonbank SEB, de svarade och var behjälpliga. Jag vill göra en utbetalning till Tanzania på ca $4.500 för en affärstransaktion. Man kan inte göra det själv på internet för att landet anses vara högrisk. Varför? Telefonbanken mailade till mitt kontor på Brommaplan och de skulle återkomma snarast, jag sa att det är bråttom för mig. Inenting händer.... Jag skickar meddelande inloggad på internetbanken och ber dem höra av sig. Ingenting. Inte ens ett svar. Igår fredag får jag ett...
Skandinaviska Enskilda Banken AB
3 omdömen om Skandinaviska Enskilda Banken AB
Som tur är, är jag inte kund hos seb. Pratade med kundservice, otrevliga o okunniga. Jag har tillgång till ett konto jag inte skall ha, jag är inte firmatecknare i bolaget. Detta är officiellt, men de vill inte ta bort min möjlighet att tömma kontot. Jag vill inte ha tillgång, jag vill plocka bort mig. Fritt fram, alla bedragare!
Kör SEB i företaget sedan många år men har privat alltid haft Nordea av gammal hävd. Vid förhandlingarna i December ville Nordea inte vara med och dansa Tango längre och erbjöd ockerränta på huslånet, trots bra kund med vettig inkomst. Träffade kort därpå min bankman på SEB där jag förklarade läget och helt enkelt frågade om dom ville dansa Tango. Det ville dom, vilket resulterade i mer än 1% lägre ränta än vad ockrarna på Nordea ville ha. Up yours till Nordea i det läget!