Blev bemött på ett proffesionellt sätt. Mina förväntningar från mig som ville teckna ett elavtal och som har väldigt lite erfarenhet kring det var att det skulle vara svårt och struligt; men det var hur smidigt som helst och servicen var långt över mina förväntningar!
Skellefteå Kraft
Om företaget
Välkommen till oss på Skellefteå Kraft! Vi är en av Sveriges största kraftproducenter och har verkligen hjärtat här i Norr. Målet för oss är att ha 100 procent hållbar energiproduktion år 2040. Med oss som leverantör och energibolag får du ett riktigt bra elavtal till inköpspris och du blir klar på bara några minuter med din...
5804 omdömen om Skellefteå Kraft
Sedan starten hos Reco 2018
Korrekt bemötande. Förväntade mig att få ett positivt avtal från nyår, vilket jag blev nöjd med. Rörligt avtal vilket känns bäst för närvarande.
Hej Christer, tack för din rekommendation. Vi hoppas du kommer trivas med ditt rörliga avtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Allting skött perfekt och vid förlängning sköttes det proffsigt
Hej Sten-Olof, stort tack för din rekommendation. Vi gläds åt att höra om din positiva upplevelse vid kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice.
Trevliga att ha att göra med. Hjälpsamma och har haft dem i ett år den här gången och nu har jag anmält flytt och ett nytt år med dem.
Hej Susanne. Tack för din positiva rekommendation. Vi hoppas du ska fortsättningsvis trivas hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb handläggning, vänligt bemötande och rätt prissättning.
Hej Kjell. Tack för din fina rekommendation! Roligt att höra att du är nöjd med vår service. Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
De är trevliga o de löser mina problem.
Hej Mikael. Tack för din fina rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kunnig personal. Lätt att lösa problemet.
Hej Mikael. Stort tack för din rekommendation och vad bra att ärendet löste sig smidigt. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hej, Jag köpte ett el abonnemang och jag blev trevligt bemött och fick den hjälp jag ville ha. Jag har redan svarat en gång via sms ( tror jag, så det är lite irriterande )
Hej Rosemari. Tack för din positiva rekommendation. Ber om ursäkt att det har skickats ut igen men vi är tacksamma över att du tog dig tid att besvara igen. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Fick den hjälp jag behövde, men det tog lite tid samt jag fick berätta om hur det skulle göras
Hej Kenneth. Tack för din rekommendation och vad bra att ditt ärende löste sig till slut. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hej! Jag fick ett fint bemötande av Skellefteå Kraft och bra hjälp med allt jag behövde inför flytten. Tusen tack för det! Eva
Hej Eva, tack så mycket för din rekommendation. Så roligt att höra att du är nöjd med vår service och att du fick hjälp med ditt ärende! Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
Bemötande var Trevligt och det gick snabbt.att få ett avtal Blev förstådd fast jag är nordnorsk. Jag förväntade att få ett bra avtal om köp av el. Och fortsatt vara på gott humör efter samtalet🤙😊.
Hej Helge, tack snälla du för din rekommendation. Roligt att höra att du upplevde samtalet smidigt. Vi hoppas att du ska trivas hos oss! Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice
Jag fick bra information om olika elavtal och upplevde inte att jag blev ”tvingad” in i något dyrt
Hej Ann-Kristin, tusen tack för din positiva rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt avtal framåt. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Fick erbjudande om bra pris mm. Därefter så har sk kraft EFTE att de börjat leverera angett att jag måste ange nr på min solcellsanläggning för att de skall kunna börja betala för den lilla mängd el jag genererar.(mycket lägre än EON hade ). Nu hade jag redan gjort ök om byte och ångtade mig nästan, men som sagt så är elen jag säljer mycket liten. Ändå lite sniket att inte berätta detta från tiden då man står i begrepp att kanske byta el leverantör. Då är de inte lika duktiga tycks det! Dåligt! Kommer att då avtalet med...
Hej Olov, tack för din rekommendation. Jag beklagar om det uppstått missförstånd vid tecknande av dina avtal. Om du har en solcellsanläggning behöver vi alltid teckna ett separat avtal för den med det unika anläggnings-ID:et för anläggningen. Har du några funderingar runt dina avtal i nuläget, vänligen kontakta vår kundservice på 0910-77 25 50. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Hjärtligt och klart bemötande och förklaring av vad som gäller
Hej Monalisa, varmt tack för din fina rekommendation. Det värmer att höra! Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
I was treated indifferently by the customer care operator. My questions were answered by proving links to very long pages not related to the electricity costs of my area by all counties in Vasterbotten that I had to scroll through, when the customer care person could just direct me straight to the info and also help in making a recommendation. A cold service, and not really informative.
Hi Constantine. Thank you for your recommendation and I understand that the contact through our chat can be difficult sometimes. Best regards, Jessica Customer Service.
Bra uppföljning av det nya avtalet som skulle börja gälla nästa avtals tid.
Hej Anders. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket tillmötesgående och hjälpsamma. Snabb återkoppling. Uppskattade att jag kunde mejla då jag hade svårt att ringa på telefontiderna.
Hej Linda. Stort tack för din rekommendation och vad bra att du uppskattar våra övriga kontaktvägar. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hörde inte av företaget på en månad efter tecknandet. Fick maila dem och fråga om de levde. Då fick jag plötsligt övergångsdatum. Sen visade det sig att de inte fört över min mikroproduktion, trots att jag gett dem fullmakt att inhämta alla avtal och föra över dem. Det fanns inget val att föra över produktionen i samband med tecknandet. Så nu är jag utan ersättning för produktion i tre veckor.
Hej Martin. Tack för din rekommendation. Tecknar du avtal med oss så behöver du teckna för samtliga avtal samt ange att du även har solceller. Vi hoppas att du ditt ärende är löst och din nuvarande leverantör bör betalar för produktion till dess att Skellefteå Kraft tar över. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Just blivit kund och hade lite frågor. Satt först i telefon kö men ni uppger ej hur många före...uppmanar att ni ska ringa upp men jag vill vara förberedd o veta när. Gjorde dock så o fick svar på mina frågor.
Hej Anna-Lisa. Tack för din rekommendation. Just nu när det många som vill komma i kontakt med oss och vi tackar för ditt tålamod och hoppas ditt ärende blir löst när du väl kommer i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket trevligt bemötande,kunnig personal samt smidig teckning av elabonnemang!
Hej Maria. Varmt tack för din rekommendation, det uppskattar vi. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
De förklarade snabbt och enkelt vad jag behövde göra inför flytt, och skötte sedan själva flytten mycket snabbt.
Hej Knut. Tack för din fina rekommendation, vi hoppas att flytten ska gå bra för dig. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra. Jag bytte enbart för att få 8000 eurobonuspoäng i kampanj hos Enkla elbolaget. Kommer nog tillbaka även Lule hockey är bäst
Hej Mikael. Tack för din rekommendation och vi hoppas att du kommer tillbaka till oss i framtiden. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevligt bemött av kundtjänst och av killen som värvade mig.
Hej. Tack för din rekommendation och din feedback. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb respons vid hjälp (trög nätägare).
Hej Ulf. Tack för din rekommendation och vad bra att ärendet löste sig snabbt från vår sida. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Vi har ännu inte börjat avtalet men helt klart 5 poäng för deras snabba kundtjänst.
Hej John. Stort tack för din rekommendation och vad kul att höra att du fick snabbt svar hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Fick bra hjälp på chatten, bytte elavtal som jag tyckte var onödigt krångligt.
Hej Roger. Tack för din rekommendation och att du delar med dig av din upplevelse. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kundtjänst är mycket tillgänglig och väldigt kompetent. Informationen på hemsidan är lättillgänglig, överskådlig och relevant. Priserna är jämförelsevis helt OK.
Hej Lars. Stort tack för din rekommendation och specificering om vad du är nöjd med. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Jag är ny kund hus Er och harsvart att veta mer.
Hej Kolacz. Tack för din rekommendation, vi hoppas att du ska trivas som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
It's been a great experience with their service. Fats relaible and helpful. I've been using Skellefteå electricity contract for three years now, and it's been awesome. I have no complaint at all! Their price is very compelling and competitive. I always recommend them to friends and have decided to used them in my new home as well.
Hi Uzoma. Thank you for your recommendation and kund words. We really appreciate it. Best regards, Jessica Customer service.
Skulle teckna elavtal till min nya lägenhet. Kikade på nätet och jämförde energikällor och priser, och fastnade för Skellefteå kraft för att det verkar passa mig. Att de hade ett bra erbjudande på månadsbaserat rörligt pris var ett plus. Min hyresvärd krånglade och gav felaktig information, så det blev en hel del strul. Som tur var kunde allt lösas av supertrevlig och serviceinriktad personal i Skellefteå krafts chat. Jag är så himla tacksam!
Hej Maria. Tack för att du tog dig tid att skriva denna rekommendation. Vad bra att ärendet kunde lösa sig och att du uppskattar vår chattfunktion. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb serveras ve fick hjälp med vår fråga. Trevlig personal.
Hej Anette. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabba och vänligt bemötande.
Hej Brith. Varmt tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra 🙏😊 Mycket bra 👍👍 Mycket trevlig personal dom får 100 🌞🌞🌞
Hej Lennart. Stort tack för din rekommendation. Vi hoppas du fortsättningsvis ska vara nöjd med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Allt var jättebra.. 👍 Hon var väldigt trevlig och upplyste mig om allt, tack.. 🐿️
Hej Cecilia. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du är nöjd med kontakten med vår handläggare. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket trevliga.hade inga förväntningar. Känd bra så får vi se :)
Hej Gösta. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
På ett Trevligt sätt enkelt att förstå. Om de lever upp till mina förväntningar får tiden utvisa. Leverans av EL och Köp av Överskotts El
Hej Wollmar. Stort tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska bli nöjd med dina avtal hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kontaktade kundtjänst för offert på fast pris. Blev väldigt bra bemött och fick bra erbjudande som jag tackade ja till. Kommer att rekommendera till vänner och bekanta.
Hej Marita. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du rekommenderar oss vidare. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Bra bemötande när jag beställde nytt elavtal
Hej Sixten. Stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Gott bemötande från kundtjänst
Hej Roger. Tack för din positiva rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Till kundtjänst personalen👍👌
Hej Ulrick. Vad roligt och varmt tack för din positiva rekommendation! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Rätt pris och en förnämlig service. Fantastiskt hjälpsam personal. Behöver inte köa, de ringer upp.
Hej Stig. Stort tack för att du tog dig tid att skriva denna fina rekommendation. Det uppskattar vi verkligen! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
En bra komtakt men inte helt uppdaterad angående regler och villkor. Behövde kollega för full info
Hej Sten S, stort tack för din rekommendation. Vi vill självklart alltid försöka hjälpa till med dina frågor så snabbt vi kan, men tar hellre hjälp när vi är osäkra, än att ge besked vi inte är helt säkra på. Tack för ditt tålamod. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Skellefteåkraft har varit min leverantör av el och min kund som mottagare av min elproduktion från mina solceller. De senaste två åren har ingenredovisning av vare sig konsumerad eller producerad el redovisats i den app som man berömmer sig av som skall ge mig som kund all info om konsumtion såväl som produktion. Trots ett otal mail ,chatt och kontakt med kundtjänst har ingen förbättring skett. Extremt dåligt agerat och extremt oseriöst av ett så stort företag. Jag har nu bytt elleverantör av såväl konsumtion som produktion.
Hej Jan Erik. Tack för din rekommendation. Du är varmt välkommen att kontakta oss så kan vi kolla vidare på ditt ärende. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Tack för den smidiga förnyelsen av elavtalet. Nu fortsätter vi ett år till.
Hej Sofia, tack för din positiva rekommendation. Vad kul att du valt att förnya ditt avtal hos oss, vi är stolta över att få fortsätta vara din elleverantör. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra kundtjänst och trevlig serviceminded medarbetare. Behövde inte heller stå i tfnkö utan blev uppringd. Till skillnad mot andra företag som använder chatrobotar, direkt kundfientligt.
Hej Carl-Henric, stort tack för att du tagit dig tid att skriva en utförlig rekommendation. Vi gläds åt att höra att du uppskattar vår uppringningsfunktion. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra hantering av kundservice, fick utökning av erbjudande ifrån 6 månader till 9 månader
Hej Thomas, varmt tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt nya avtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Jag har bara talat med dom på telefon , kan inte lämna något omdöme.
Hej Kent, tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med oss framåt och att det känns bättre att lämna omdöme när du varit i kontakt med oss fler gånger. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Mycket smidigt och bra och snabb service
Hej Stefan, tusen tack för din positiva rekommendation. Riktigt kul att höra att du fick en smidig och snabb service när du var i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Trevligt Bemötande och behjälpliga med ärendet!
Hej Lennart, stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Kunnig och trevligt bemötande
Hej Bo-Göran. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.