Bra uppföljning av det nya avtalet som skulle börja gälla nästa avtals tid.
Skellefteå Kraft
Om företaget
Välkommen till oss på Skellefteå Kraft! Vi är en av Sveriges största kraftproducenter och har verkligen hjärtat här i Norr. Målet för oss är att ha 100 procent hållbar energiproduktion år 2040. Med oss som leverantör och energibolag får du ett riktigt bra elavtal till inköpspris och du blir klar på bara några minuter med din...
5789 omdömen om Skellefteå Kraft
Sedan starten hos Reco 2018
Mycket tillmötesgående och hjälpsamma. Snabb återkoppling. Uppskattade att jag kunde mejla då jag hade svårt att ringa på telefontiderna.
Hörde inte av företaget på en månad efter tecknandet. Fick maila dem och fråga om de levde. Då fick jag plötsligt övergångsdatum. Sen visade det sig att de inte fört över min mikroproduktion, trots att jag gett dem fullmakt att inhämta alla avtal och föra över dem. Det fanns inget val att föra över produktionen i samband med tecknandet. Så nu är jag utan ersättning för produktion i tre veckor.
Hej Martin. Tack för din rekommendation. Tecknar du avtal med oss så behöver du teckna för samtliga avtal samt ange att du även har solceller. Vi hoppas att du ditt ärende är löst och din nuvarande leverantör bör betalar för produktion till dess att Skellefteå Kraft tar över. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Just blivit kund och hade lite frågor. Satt först i telefon kö men ni uppger ej hur många före...uppmanar att ni ska ringa upp men jag vill vara förberedd o veta när. Gjorde dock så o fick svar på mina frågor.
Hej Anna-Lisa. Tack för din rekommendation. Just nu när det många som vill komma i kontakt med oss och vi tackar för ditt tålamod och hoppas ditt ärende blir löst när du väl kommer i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket trevligt bemötande,kunnig personal samt smidig teckning av elabonnemang!
Hej Maria. Varmt tack för din rekommendation, det uppskattar vi. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
De förklarade snabbt och enkelt vad jag behövde göra inför flytt, och skötte sedan själva flytten mycket snabbt.
Hej Knut. Tack för din fina rekommendation, vi hoppas att flytten ska gå bra för dig. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra. Jag bytte enbart för att få 8000 eurobonuspoäng i kampanj hos Enkla elbolaget. Kommer nog tillbaka även Lule hockey är bäst
Hej Mikael. Tack för din rekommendation och vi hoppas att du kommer tillbaka till oss i framtiden. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevligt bemött av kundtjänst och av killen som värvade mig.
Hej. Tack för din rekommendation och din feedback. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb respons vid hjälp (trög nätägare).
Hej Ulf. Tack för din rekommendation och vad bra att ärendet löste sig snabbt från vår sida. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Vi har ännu inte börjat avtalet men helt klart 5 poäng för deras snabba kundtjänst.
Hej John. Stort tack för din rekommendation och vad kul att höra att du fick snabbt svar hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Fick bra hjälp på chatten, bytte elavtal som jag tyckte var onödigt krångligt.
Hej Roger. Tack för din rekommendation och att du delar med dig av din upplevelse. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kundtjänst är mycket tillgänglig och väldigt kompetent. Informationen på hemsidan är lättillgänglig, överskådlig och relevant. Priserna är jämförelsevis helt OK.
Hej Lars. Stort tack för din rekommendation och specificering om vad du är nöjd med. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Jag är ny kund hus Er och harsvart att veta mer.
Hej Kolacz. Tack för din rekommendation, vi hoppas att du ska trivas som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
It's been a great experience with their service. Fats relaible and helpful. I've been using Skellefteå electricity contract for three years now, and it's been awesome. I have no complaint at all! Their price is very compelling and competitive. I always recommend them to friends and have decided to used them in my new home as well.
Hi Uzoma. Thank you for your recommendation and kund words. We really appreciate it. Best regards, Jessica Customer service.
Skulle teckna elavtal till min nya lägenhet. Kikade på nätet och jämförde energikällor och priser, och fastnade för Skellefteå kraft för att det verkar passa mig. Att de hade ett bra erbjudande på månadsbaserat rörligt pris var ett plus. Min hyresvärd krånglade och gav felaktig information, så det blev en hel del strul. Som tur var kunde allt lösas av supertrevlig och serviceinriktad personal i Skellefteå krafts chat. Jag är så himla tacksam!
Hej Maria. Tack för att du tog dig tid att skriva denna rekommendation. Vad bra att ärendet kunde lösa sig och att du uppskattar vår chattfunktion. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb serveras ve fick hjälp med vår fråga. Trevlig personal.
Hej Anette. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabba och vänligt bemötande.
Hej Brith. Varmt tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra 🙏😊 Mycket bra 👍👍 Mycket trevlig personal dom får 100 🌞🌞🌞
Hej Lennart. Stort tack för din rekommendation. Vi hoppas du fortsättningsvis ska vara nöjd med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Allt var jättebra.. 👍 Hon var väldigt trevlig och upplyste mig om allt, tack.. 🐿️
Hej Cecilia. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du är nöjd med kontakten med vår handläggare. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket trevliga.hade inga förväntningar. Känd bra så får vi se :)
Hej Gösta. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
På ett Trevligt sätt enkelt att förstå. Om de lever upp till mina förväntningar får tiden utvisa. Leverans av EL och Köp av Överskotts El
Hej Wollmar. Stort tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska bli nöjd med dina avtal hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kontaktade kundtjänst för offert på fast pris. Blev väldigt bra bemött och fick bra erbjudande som jag tackade ja till. Kommer att rekommendera till vänner och bekanta.
Hej Marita. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du rekommenderar oss vidare. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Bra bemötande när jag beställde nytt elavtal
Hej Sixten. Stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Gott bemötande från kundtjänst
Hej Roger. Tack för din positiva rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Till kundtjänst personalen👍👌
Hej Ulrick. Vad roligt och varmt tack för din positiva rekommendation! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Rätt pris och en förnämlig service. Fantastiskt hjälpsam personal. Behöver inte köa, de ringer upp.
Hej Stig. Stort tack för att du tog dig tid att skriva denna fina rekommendation. Det uppskattar vi verkligen! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
En bra komtakt men inte helt uppdaterad angående regler och villkor. Behövde kollega för full info
Hej Sten S, stort tack för din rekommendation. Vi vill självklart alltid försöka hjälpa till med dina frågor så snabbt vi kan, men tar hellre hjälp när vi är osäkra, än att ge besked vi inte är helt säkra på. Tack för ditt tålamod. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Skellefteåkraft har varit min leverantör av el och min kund som mottagare av min elproduktion från mina solceller. De senaste två åren har ingenredovisning av vare sig konsumerad eller producerad el redovisats i den app som man berömmer sig av som skall ge mig som kund all info om konsumtion såväl som produktion. Trots ett otal mail ,chatt och kontakt med kundtjänst har ingen förbättring skett. Extremt dåligt agerat och extremt oseriöst av ett så stort företag. Jag har nu bytt elleverantör av såväl konsumtion som produktion.
Hej Jan Erik. Tack för din rekommendation. Du är varmt välkommen att kontakta oss så kan vi kolla vidare på ditt ärende. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Tack för den smidiga förnyelsen av elavtalet. Nu fortsätter vi ett år till.
Hej Sofia, tack för din positiva rekommendation. Vad kul att du valt att förnya ditt avtal hos oss, vi är stolta över att få fortsätta vara din elleverantör. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra kundtjänst och trevlig serviceminded medarbetare. Behövde inte heller stå i tfnkö utan blev uppringd. Till skillnad mot andra företag som använder chatrobotar, direkt kundfientligt.
Hej Carl-Henric, stort tack för att du tagit dig tid att skriva en utförlig rekommendation. Vi gläds åt att höra att du uppskattar vår uppringningsfunktion. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra hantering av kundservice, fick utökning av erbjudande ifrån 6 månader till 9 månader
Hej Thomas, varmt tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt nya avtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Jag har bara talat med dom på telefon , kan inte lämna något omdöme.
Hej Kent, tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med oss framåt och att det känns bättre att lämna omdöme när du varit i kontakt med oss fler gånger. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Mycket smidigt och bra och snabb service
Hej Stefan, tusen tack för din positiva rekommendation. Riktigt kul att höra att du fick en smidig och snabb service när du var i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Trevligt Bemötande och behjälpliga med ärendet!
Hej Lennart, stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Kunnig och trevligt bemötande
Hej Bo-Göran. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevligt bemötande, kunnig och hjälpsam.
Hej Bellmanskällan, stort tack för din rekommendation. Det glädjer oss att höra att du fick ett bra och kunnigt bemötande i din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Jag fick det bemötandet som jag förväntade mig. Varken bra eller dåligt. Det är absolut inget dåligt betyg från min sida, men ska jag sätta högre betyg förväntar jag mig något lite över det vanliga.
Hej Susann. Tack för din rekommendation. Vi hoppas att du ska vara fortsätt nöjd eller ännu mer i framtiden. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket väl bemött efter en mycket kort väntetid i luren. Mitt ärende om produktionsavtal från egen solpanelsanläggning blev avklarad på några minuter och efter en stund kom bekräftelse per mail.
Hej Walter. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Enkla att komma i kontakt med för att få svar på frågor.... allt kunde hanteras i 5 minuter.
Hej Howard. Tack för din rekommendation och vad roligt att det gick smidigt med ditt ärende. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Fantastik tjej som hjälpte mig med info och allt inför min första lägenhet! Jätte fint bemötande och hjälpsam😁 Kommer tyvärr inte ihåg namnet, men många tack!
Hej Alicia, varmt tack för din fina rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt elhandelsavtal och att flytten till din första lägenhet går bra. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Jag blev väldigt besviken på att övergången för min solprodution inte synkroniserade med övergången till Skellefteå kraft! Utan det ska skilja 12 dagar vilket kan medföra att jag kanske mister ersättning för den ström jag levererar till nätet under den tiden. Hade jag visst det när er telefonförsäljare ringde hade jag inte hoppat på erbjudandet från er!
Hej Karl-Erik, vi beklagar självklart att du känner dig besviken. Om du fortfarande känner att ärendet inte är löst är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice igen så vi kan titta vidare på detta ytterligare. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
- Trevligt bemötande - Blev rekommenderad företaget, hade alltså positiva förväntningar som infriats - Leverans av el
Hej Göran. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du blev rekommenderad oss! Vi hoppas du ska trivas. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevlig, kunnig och hjälpsam personal. Oftast kom jag fram till kundtjänst väldigt fort men någon gång tog de relativt lång tid vilket alltid är irriterande. Helhetsintrycket är dock väldigt bra
Hej Gitta. Tack för din positiva rekommendation. Vi beklagar att våra väntetider just nu är längre än vanligt men det gläder oss att du fått den hjälp du behöver när du kommer fram. Tack för ditt tålamod! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Bra råd och tips idag.är mycket nöjd
Hej Ann, Stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hade mycket krångel för att få el avtal men dom löste det galant
Hej Ann-Sophie, Tack för din rekommendation. Hoppas att du ska bli nöjd i fortsättningen. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Lång svarstid i kundtjänst. Bra bemötande. Elavtal
Hej Göran, tack för din rekommendation. Vi beklagar att vi hade lång svarstid när du kontaktade oss, men glädjs av att höra att du fick ett bra bemötande när du väl kom fram till oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Talade med en utomordentligt trevlig och kunnig dam. Är sedan tidigare kund hos Skellefteå Kraft och fortsätter gärna där med våra två bostäder.
Hej Ulla. Tack för din rekommendation. Vi hoppas att du ska fortsätta vara nöjd med att ha oss som din leverantör till dina anläggningar. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Bra bemötande av kunnig personal som har kunden i focus. Var ute efter vilka olika avtal som Skellefteå Kraft har och vad de kan erbjuda för mig. Bra lösningar på olika avtal som tilltalade mig, fastnade för ett avtal med rörligt pris.
Hej Per. Tack för din positiva rekommendation och fina ord. Det gläder oss att höra att du fick en positiv upplevelse i kontakten med vår handläggare! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Ggghhhhhjjjjjjkkkkkkkkkllllllbvvcgghjj
Hej Fredrik. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Bra att man kan få rabatt som nästan möter upp till andra seriösa konkurrenter. Synd att man måste ringa så ofta för att få någon rabatt. Blir dyrt annars mot konkurrenter = byta elbolag. Jämför inte med de mindre seriösa bolagen Blir skillnad för stor byter jag
Hej Lars. Tack för din rekommendation. Vi tar till oss av dina synpunkter och ser dessa som utvecklingsmöjligheter. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice