Köpte en tuba för ett par år sen som skickades med bussgods. Allt fungerade bra, snabb leverans och bra bemötande av ansvarige som skötte allt. Jag var nu intresserad av en till tuba som fanns begagnad hos smålands musikvaruhus och pratade igen med ansvarige. Vid första samtalet trodde han inte att han skulle hinna skicka den samma dag eftersom han ville se över den först men dagen efter skulle inte vara något problem. Han lovade att höra av sig men gjorde inte det. Jag ringde upp och frågade hur det gick. Då sa han att... det var en bygel som fastnat som han skulle lossa på men skulle skicka den dagen efter. Efter helgen hörde jag av mig igen då han återigen inte hörde av sig som han lovade. Han sa då att han inte haft tid att fixa den, men skulle skicka den dagen efter. Den skulle komma till mig på ett dygn med dhl. Jag hörde av mig strax innan stängning dagen då leveransen skulle ske. Då sa han att det var mer att fixa med tuban än han först trodde. Han skulle verkligen försöka skicka den dagen efter. Idag ringde han upp (för första gången) och berättade hela sanningen. Tuban var utlånad och han hade inte fått tillbaka den. Den hade alltså inte ens funnits på plats när han hela tiden sa att han skulle fixa den, och när han upptäckte att det var mer att fixa än en bygel som satt fast. Jag hade inte tyckt det var konstigt om han hade sagt sanningen på en gång. Man undrar vad det är för människa som gång på gång blåljuger för en kund som har handlat dyrt instrument hos honom och
dessutom tänkte göra det igen. Nu blir det inga mer affärer för min del hos denna oärliga människa.