Jag returnerade en för liten Gorilla Wear hoodie till Sportgymbutiken. Redan när jag läste villkoren för retur fick jag faktiskt lite "dåliga vibbar".
Men nu till själva ärendet som inte liknar någonting annat än ett stort skämt. Det här är min 100% ärliga beskrivning av vad som har hänt. Jag hämtar paketet på posten och öppnar det här på kontoret. Jag tar upp hoodien från den tillslutna platspåsen som denna ligger i. Det visar sig att hoodien är för liten och jag frågar min jobbarkompis mittemot som tycker samma sak.... Jag stoppar därför omedelbart tillbaka den i samma plastpåse och försluter den igen. Jag tar därefter ett stort brunt påskuvert här på jobet som rymmer hoodien och postar tillbaka den. Jag bedömmer det som att hoodien har varit framme i max 3-4 minuter innan den åkte ner i samma påse och förslöts igen.
Idag fick jag ett mail från Sportgymbutiken som skriver att varan inte uppfyller kraven för att få pengarna tillbaka (!). De påstår att det är en otrevlig lukt från hoodien och undrar om de ska kassera den eller skicka tillbaka den (!). Jag ser ut som en fågelholk när jag läser deras mail och undrar om det hela är ett stort skämt!?. Min jobbarkompis mittemot som var med när jag provade hoodien ser likadan ut när jag läser upp deras mail och han utbrister: - "Men är dom inte kloka! Var var det du hade köpt den sa du?".
När jag ringer så påstår de att varan luktade "lagård" :) och därför inte kan säljas igen... Jag förklarar att jag kan ta gift på att det i alla fall inte är jag som är orsaken till att den skulle lukta illa under mina 3 minuter med jackan på kontoret, men damen jag pratar med hävdade att det i alla fall måste vara mitt fel... När jag sa att lukten natrurligtvis måste ha suttit i jackan när den skickades alternativt ha tagit lukt av plastpåsen den låg i om den nu luktade konstigt, så hävdade hon att lukten inte alls fanns när jackan skickades. När jag då frågade henne om det var hon själv som hade packat jackan så sa hon att den hade skickats direkt från leverantören. Hon har alltså varken varit med när jackan packades eller tagit upp den innan den skickades vidare till mig - men ändå kunde hon veta att jackan inte hade luktat någonting när den skickades... *asg* :)
Nu kommer jag för första gången att ta ärendet vidare till ARN. Jag har aldrig tidigare ens varit i närheten av att varken vända mig till ARN eller av att skriva en sådan här recension av ett företag - men jag känner att det är min plikt att varna andra kunder från att handla från detta företag. Vänd er till företag som Gymgrossisten, Svensk Hälsokost och andra pålitliga företag. Jag har handlat massor av saker från dessa företag utan det minsta strul.
Det är inte så mycket pengarna det handlar om, det är mer om att man inte ska behöva bli lurad av ett företag som kund. Man ska kunna lita på att man gör ett tryggt köp. Punkt.
Så sammanfattningsvis, se upp för detta företag!! Jag har i alla fall lärt mig en ordentlig läxa.