Flyttat till ny adress och sagt upp avtalet men blir jagad av dem att de önskar återaktivera mitt gas-abonnemang. Fast min nya bostad saknar gas... :/
Gasnätet Stockholm AB
4 omdömen om Gasnätet Stockholm AB
Called them, waited some 15 mins to get through at 15:58, asked only one question, is it possible to get more payment time for my invoice (which was not due until in 15 days). The woman says please hold the line, then nothing but silence for 10 minutes. At 16:08 she came back and said yes, it is possible, but asked me to wait again in line as she needs to mark it in the system. Then again waiting in line. She came back on the line at 16:16 and said it has now been marked in the system. Is this Swedish wonderful example...
Den senaste fakturan från Stockholm Gas var på 659. Det var väl rimligt eftersom de gäller ett halvår trodde jag. Men de har ändrat perioden till 3 månader, dessutom utan att meddela detta! Måste nu betala skyhöga 2600 per år bara för gas till spisen! Det kostade 1200 när jag flyttade in för några år sedan! Hitta flera artiklar om denna hemliga, omotiverade prishöjning! De höjde priserna med 50% under 2012 och de verkar ha ökat lite till då och då. Det är "73.000 Stockholmare drabbas" och mest drabbas vi som bor i ettor!...
Företaget är i fritt fall. Har tappat räkningen på hur många ggr jag måste skicka in talongen med egen avläsning som alltid slarvas bort av någon, och trots att man även tvingats ringa in samma mätarställning får man ytterliggare påminnelser (har alltså talat med en kvinna på kundtjänst-för att knappa in mätarställningen faller också bort). Att ringa växeln funkar inte heller, dom kopplar bara vidare till det ökända 020-numret som är rena moment 22. Reco svarade med Schysst roman ;) vilket ger en fingervisning om hur siten fungerar.