Kanon! Funkar utan anmärkning och snabba svar! Tack!
Stockholms Elbolag AB
About company
Välkommen till Stockholms Elbolag AB! Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt. Du kan välja mellan att...
384 omdömen om Stockholms Elbolag AB
Sedan starten hos Reco 2021
Smidiga och lätta att ha att göra med
Hej Anders. Vad glada vi blir av att läsa att du är nöjd med oss och vår kundtjänst. Vårt mål är alltid att alla våra kunder ska vara nöjda med just de två sakerna. Tack så mycket för att du tog dig tiden att skriva detta fina omdöme! Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Priset är bra, trevlig personal och lätt att hitta när man loggar in. Tack
Hej Jasmin. Kul att höra att du haft en bra upplevelse hos oss på Stockholms Elbolag och även är nöjd med våran handläggare. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Ganska bra med påminnelse inför avtalsslut.
Hej Anneli. Tack för ditt fina omdöme och feedback gällande informationen om att avtalet upphör. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Aldrig varit så nöjd med ett elbolag tidigare! Bäst priser av alla elbolag, problemfri el-leverantör utan dolda avgifter och meddelar i god tid i förväg när elavtalet håller på att löpa ut.
Hej Matias. Tusen tack för ditt omdöme, så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Vi hoppas på fler år med dig som kund hos oss. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Enkla att få tag på, väldigt tillmötesgående! Ett stort plus är att dom samfakturerar nätavgiften.
Hej Elin. Tusen tack för ditt omdöme och feedback! vi arbetar verkligen så hårt med servicen och detta är en av våra viktigaste punkter. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Det är svårt att få kontakt om man har frågor och jag får sällan svar på mina frågor. Kan även tycka att det är lite dyrt.
Hej Louise. Tack så himla mycket för ditt omdöme och feedback. Vi tar vidare denna och du är varmt välkommen att kontakta oss för att titta på priser och för att vi ska kunna se om du kan teckna nytt avtal och om vi då kan teckna ett billigare pris till dig. Ha en fin dag. Emelie
Jag har haft många bra år med Stockholms elbolag. Väldigt bra att ha att göra med.
Hej Peter. Tusen tack för ditt fina omdöme kring avtalet som du har med oss. Vi prioriterar bra service till våra kunder. Vi hoppas på fler år med er som kund och tveka inte på att kontakta oss om du behöver hjälp med några frågor eller tjänster hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Trevlig och kunnig kundtjänst som hjälpte mig förnya mitt avtal och bra rabatter. Inte haft några problem under mina 6 år som kund. Skönt med samfaktura och allt på samma räkning
Hej Andreas. Tusen tack för ditt omdöme, så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Vi hoppas på fler år med dig som kund hos oss. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
El köpta jag. Det var en bra upplevelse. Bra price o professional personal.
Hej Maya. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och även servicen. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bra överlag men att gå till fast bundet o över till rörligt avtal o CHOCK HÖJA med ca 700 procent är rena jävla bedrägeriet för en fast kund . Hade ni haft 30 procent över vanligt rörligt hade jag kanske inte reagerat . Får väl byta nu i höst till något annat seriösare bolag . Mvh Mikael Fagerström
Hej Fagerström. Tack för ditt omdöme och för feedbacken. vi tar vidare denna, Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Jag är jätte nöjd och tycker den är bra 😃
Hej Mahdi. Tusen tack för ditt omdöme, så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Vi hoppas på att din tillvaro hos oss ska vara väl. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Inget krångel - samlingsfakturor - bra priser - bra kontaktpersoner
Hej Hedgren. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och även servicen. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Informerar inte när de går över till det dyrast tänkbara avtalet. Insåg två år senare att jag betalat 3.70/kWh en månad när spotpriset ligger på runt 50 öre. De gör visserligen en rejäl kreditering men håller de pengarna så länge det absolut är möjligt och sista veckorna tar de över en krona/kWh när bolaget jag sen bytte till tar under 40 öre. Ingen ursäkt för att de "lånat" över 20000 kr! Ingen snabbsomattan-utbetalning! Tråkig attityd från kundtjänst, framför allt någon som undertecknar 'Semah' Rekommenderar ingen att teckna avtal med Stockholms elbolag!
Hej Stefan. Det är väldigt tråkigt att du fått beskriven upplevelse, givetvis skall man mottaga elavtal upphör sedan har bestämmelserna förändrats under åren. Dock skall man absolut inte få en tråkig attityd från kundservice då de finns till för att hjälpa kunder missnöjda som nöjda. Vi ber tusen gånger om ursäkt för detta och tar vidare feedbacken för att utveckla servicen. Ha en fin dag. Emelie
Schnelle und unkomplizierter Stromanbieterwechsel auch als deutscher...Mit freundlichen Grüßen Jürgen
Hej Daniel. Tack för ditt omdöme. så roligt att du är nöjd, tveka inte på att kontakta oss om du skulle ha några frågor. Ha en fin dag. Emelie
Jag är en tacksam kund eftersom då jag ringde för att ta över elabonnemanget efter att min pappa dött och överraskades av att jag måste teckna eget avtal, fick jag tålmodig rådgivning som hjälpte mig att välja vilket som var lämpligt för min situation. När jag ser tillbaka tycker jag att det var bra råd jag fick.
Hej Maria. Tusen tack för ditt fina omdöme och så fint att du känner att du fick den servicen som du behövde i den svåra tiden. Vi prioriterar bra service till våra kunder. Vi hoppas på fler år med er som kund och tveka inte på att kontakta oss om du behöver hjälp med några frågor eller tjänster hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Inte en en app, eller en vettig hemsida. Dåligt
Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Så tråkigt att du känner som du gör, vi tar givetvis vidare din feedback för att utvecklas. En app är på gång och inte långt ifrån lansering. Önskar dig en fin dag. Emelie
positive, quick reaction It is a pity that the online subscription is linked to a personal number, which means that it cannot be used.
Hej Frans. Tusen tack för ditt omdöme, vi tar vidare din feedback gällande personnummer, detta är för att det skall bli säkert för kunden när man tecknar avtal men det går alltid att kontakta oss om man har ett id nummer istället. Önskar dig en fin dag. Emelie
Jävla skojeri firma som lurar kunder
Hej Magnus Tack för ditt omdöme gällande din upplevelse, vi tar givetvis vidare din feedback. Önskar dig en fin dag. Emelie
Allt har varit bra fram tills att avtalet skulle gå ut. Mail skickad från en väldigt anonym avsändare som man inte kan se att der är Stockholms elbolag som skickar. Dom ringer från ett nummer som står som troligtvis skräp. Sedan går avtalet över till det dyraste man kan ha utan att dom fått tag på mig..
Hej Ahl. Tack för att du skriver ett omdöme kring din upplevelse som kund hos oss, vi tar givetvis vidare din feedback. Önskar dig en fin dag. Emelie
Hej! Jag tror att ni är en bra företag. Vi tackar er eftersom ni är intresserad . Med vänlig hälsning
Hej Kosara. Tusen tack för ditt omdöme, så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Vi hoppas på att din tillvaro hos oss ska vara väl. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bra bemötande, bra info, skapligt bra priser Inget negativt hittills
Hej Sundquist. Tack för ditt positiva omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har med oss och även servicen. vi hoppas givetvis på att du kommer vara fortsatt nöjd och tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Önskar dig en fin dag. Emelie
Kanonbra lätta att få tag i trevligt bemötandet
Hej Helene. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med servicen hos oss det är detta som vi prioriterar utöver billiga elavtal. Ha en fin dag. Emelie
Det är ett bra företag med en bra service. Alltid måna om att det skall bli bra. Jag saknar en app för att kunna se förbrukning och annat. Det är egentligen den ända anledningen till att jag byter leverantör. Vill kunna vara med aktiv och ha mer koll via appen.
Hej Garpvall. Tusen tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har med oss och även vår service, en app är på väg så vi hoppas på att du vill återkomma som kund när denna är klar. Önskar dig en fin dag. Emelie
Helt oseriöst företag som bluffar folk med högpris avtal. Jag rekommenderar inte till någon att köpa hos dem.
Hej Bassam. Så tråkigt att du är missnöjd med avtalet som du har hos oss, som kund tecknar man avtal själv och vi har ingen aktiv försäljning. Vi kollar gärna på ditt ärende och du kan då kontakta oss på customersupport@stockholmselbolag.se så kollar vi på ditt ärende. Önskar dig en fin dag. Emelie
Får alltid bra förslag på vilket abonnemang jag bör välja och att jag önskar att ni stod för ”skåpet” då. Jag är fast med GEAB ,det dyraste bolaget för elskåpet 36% dyrare än övriga Sverige.
Hej Ivar. Tusen tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet och priserna som vi erbjuder. Ja tyvärr kan man inte välja elnät som dessvärre är den dyrare delen av el. Tveka inte på att kontakta oss om du skulle få några frågor eller funderingar på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01. Ha en fin onsdag. Emelie
Snabb kontakt, trevlig personal.
Hej Plaza. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med servicen hos oss det är detta som vi prioriterar utöver billiga elavtal. Ha en fin dag. Emelie
Raggar kunder med otillåtna metoder och dömdes 2021 av Patent- och marknadsdomstolen att betala en miljon kronor i marknadsstörningsavgift för otillåtna metoder. Elify Energy Group heter företaget som äger Cheap Energy, Stockholms Elbolag och Svealands elbolag. Ägarna har även startat elbolaget ”Cheap”. Skumrask där med. Bolagen har blivit anmälda av hundratals kunder till Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Cheap och Stockholms Elbokag har även hamnat på Konsumenternas Energimarknadsbyrås svarta lista. Undvik som pesten.
Hej Per. Vad tråkigt att du haft en dålig upplevelse med oss, vi ber tusen gånger om ursäkt för detta. Däremot har vi vidtagit åtgärder på det du skriver. Önskar dig en fin dag. Emelie
Har alltid varit smidigt och fått snabbt svar En gång blev det något fel så det inte kom faktura (när elmätaren byttes) Men det va inga problem och löstes direkt Väldigt nöjd
Hej Mats. Så positiv läsning att du är nöjd med tillvaron hos oss på Stockholms Elbolag, vi hoppas på att det fortsätter såhär och om det skulle vara några konstigheter så kan du kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01. Ha en fin onsdag. Emelie
Vi er meget glade for at handle med Stockholm Elbolag, det har vi efterhånden gjort i mange år med god service
Hej Zeeberg. Jätteroligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och vi hoppas på flera år med dig som kund hos oss. Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01 om du skulle få några frågor. Ha en fin onsdag. Emelie
Jag är nöjd med bemötandet från Stockholms elbolag Mvh Kurt Boberg
Hej Kurt. Tack för ditt fina omdöme och väldigt roligt att du är nöjd som kund hos oss och med bemötandet från vår kundservice. Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01 om du skulle få några frågor. Ha en fin onsdag. Emelie
Bra hoppas på god fortsättning att vi skall trivas framåt
Hej Sonny. Så positiv läsning att du är nöjd med tillvaron hos oss på Stockholms Elbolag, vi hoppas på att det fortsätter såhär och om det skulle vara några konstigheter så kan du kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01. Ha en fin onsdag. Emelie
När jag letade nytt elbolag var det här det förmånligaste erbjudandet.
Hej Erica. Vad roligt att du blivit nöjd med priset som vi kunde erbjuda dig när du letade nytt elbolag. Vi hoppas givetvis på fler år med dig som kund. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar eller om du bara vill se över ditt avtal så kan du kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01. Ha en fin onsdag. Emelie
Jag handlade el av Stockholms Elbolag och har inte haft några problem ,vare sig med elen eller elbolaget . Så jag kan bara säga att för mig har det fungerat som det ska! Cathrine Albertjung
Hej Chatrine. Tusen tack för dina fina ord och så roligt att allt fungerat så som du tänkt dig med elen. Kontakta gärna oss via vår kundservice på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01 om du skulle få några frågor. Ha en fin onsdag. Emelie
Det funkar bra med redovisningen och kontaktvägarna. Har ändrat från fast pris till tim
Hej Bergström. Tack för ditt omdöme och vad roligt att du är nöjd med fakturorna, servicen och avtalet som du bytt från fast till timmätt. Vi hoppas att detta skall passa dig bra. Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01 om du skulle få några frågor. Ha en fin onsdag.
Svårt att få kontakt med ! Dålig / utydlig digital kontakt !
Hej Brf. Tack för ditt omdöme och feedbacken, så tråkigt att du upplevt dålig kontakt, vi tar givetvis vidare detta då servicen för oss är A och O. Ha en fin onsdag. Emelie
Fick ett bra pris på 3-årsavtal som löpte ut nu på våren. Det nya avtalet blev däremot ganska högt pris i alla fall som det ser ut nu. Men vi får se hur det blev efter 3 år.
Hej Birger. tack för ditt omdöme och feedback, det är tyvärr det som är med elpriser att marknaden svänger och vi inte alltid kan erbjuda samma låga priser men vi får hoppas att du blir nöjd med ditt nya avtal trotts allt. Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01 om du skulle få några frågor. Ha en fin dag. Emelie
Hade 3 st elabonnemang med Stockholms Energi Har sagt upp 2 och har 1 kvar. Mkt dålig hjälp el erbjudande om nytt/nya priser. Fick även en straffavgift pga uppsägndatum blev fel med 1 dag vid byte och ingen bra support/hjälp. Därför mkt besviken och blev därför annan elleverantör på 2 abonnemang.
Hej Simonsson. Vi förstår att du känner dig missnöjd med brytavgiften, vi rekommenderar alltid att säga upp avtalet och byta på det datum som vi meddelar i uppsägningen för att det skall bli korrekt, men om du kontaktar ditt nya bolag så brukar de kunna korrigera startdatum eller stå för brytavgiften. Önskar dig en fin dag. Emelie
Bra kundbemötande. Trevliga hjälpsamma helt enkelt king på det , dom gör
Hej Johnny. Tack för ditt fina omdöme och så kul att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via 08-410 377 01 så hjälper vi dig. Ha en fin dag. Emelie
Jag har alltid fått bra service rakt igenom, nöjd över det.
Hej Ledberg. tack för ditt fina omdöme och så kul att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via 08-410 377 01 så hjälper vi dig. Ha en fin dag. Emelie
Fick mer en fördubbling av priset på mitt nya 3-års avral. Sista gången jag är kund!
Hej Hedebris. Tack för du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse, det låter som ditt avtal har löpt ut och ni sedan inte gjort ett aktivt val vilket resulterat i att ni hamnat på ett tillsvidare avtal enligt avtalsvillkoren. Ha en fin dag. Emelie
Först var allt i sin ordning. Efter att avtalstiden löpt ut blev vi riktigt lurade på pengar av detta bolag. Skulle inte rekommendera till fan själv.
Hej Mikael. Tack för du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse, det låter som ditt avtal har löpt ut och ni sedan inte gjort ett aktivt val vilket resulterat i att ni hamnat på ett tillsvidare avtal enligt avtalsvillkoren. Ha en fin dag. Emelie
Trevligt bemötande och snabba svar. Dock har jag ej fått besked om när betalningar från mina solceller kommer. De kunde ej heller svara på det i kundservice.
Hej Sjöberg. Tack för ditt omdöme och roligt att du är nöjd med servicen, kontakta gärna oss på customersupport@stockholmselbolag.se så ska vi kolla på när betalningen kommer. Önskar dig en fin dag. Emelie
Vi fick ett ganska okej avtal och det har fungerat bra trots allt man läst om varningar
Hej Sion. Tack för ditt omdöme och din feedback, skulle det uppstå några problem så är det bara att höra av dig på 08-410 377 01 så hjälper vi dig direkt. Ha en fin dag. Emelie
Kundtjänsten har fungerat bra och hjälp till med att fixa elavtal
Hej Gunvor. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har med oss samt servicen som vi erbjuder. Kontakta gärna oss på 08-410 377 01 om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Avstå detta bolag !!!! Överprisat, dålig service, blev lurad i 36 månader. Orimliga uppsägningstider
Hej Salong. Du får gärna kontakta oss på customersupport@stockholmselbolag.se så ska vi kika på vad som skett. Önskar dig en fin dag. Emelie
Det har motsvarat förväntningarna och har fungerat bra.
Hej Göran. Tack för ditt fina omdöme och så kul att du är nöjd med dina förväntningar. Tveka inte på att kontakta oss på 08-410 377 01 om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Billiga i början, men så fort de kan så lägger de på en extrem höjning. Bolaget har inte koll på ingångna avtal, behöver påminna igen och igen samt skicka deras egna bekräftande i retur. Stökigt och slarvigt, så vi bytte till Vattenfall i stället. Pytteliten prisskillnad men det är det värt om man inte vill bli lurad. Vidare har andra leverantörer fungerande appar som man kan lita på.
Hej Erik. Så himla tråkigt att du är missnöjd med detta, vi tar vidare din feedback. Det ska givetvis inte vara som så att avtalen som tecknas inte startar upp och vi skulle gärna vilja se vad som skett. Kontakta gärna oss på customersupport@stockholmselbolag.se så ska vi se vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Bra service och erbjudanden. Kontakten med kundservice upplevdes som trevligt och att de tänker med oss.
Hej Nathanael. Så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen som vi erbjuder våra kunder. Vi hoppas att stannar kvar som kund i många år. Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 01 om du skulle ha några frågor eller funderingar. Ha en fin måndag. Emelie
Känner mig fruktansvärt besviken och blåst av Stockholms Elbolag. Jag glömde förnya mitt avtal med dem och fick då automatiskt det sämsta tänkbara avtalet, med en kostnad som var över 3 ggr så dyr som tidigare. Detta var inget de uppmärksammade mig på, utan de lät det rulla vidare med detta avtal och hutlösa fakturor under lång period. Borde så klart själv ha uppmärksammat detta, men ett allmänt höjt elpris gjorde att vi inte reagerade förrän långt senare. Dålig kundservice och inget sätt man hanterar lojala kunder på -...
Hej Richard. Så tråkigt att du är så pass missnöjd. Du får gärna kontakta oss på customersupport@stockholmselbolag.se så ska vi se över vad som skett. Ha en fin dag. Emelie