Har satt i system att skicka påminnelse på fakturor 24 timmar efter att de gått ut. Därefter kronofogden efter exakt 10 dagar. Det är lagligt men äckligt, allt för att i sin girighet tjäna pengar på påminnelseavgifter. Tips: bestrid allting de drar till Kronofogden.
Svea Inkasso AB
17 omdömen om Svea Inkasso AB
They are shit, inconsiderate assholes that do not respond to your emails when asking what to do when they have a technical issue preventing you from making a payment but you're also threatened to have the bailiffs contacted on Monday. They should be utterly ashamed with themselves but I suppose only psychopaths and sociopaths would take such a job!
Parkerat rätt, betalt i apcoa appen får sedan en parkeringsbot som överklagade flera gånger och vet inte hur många olika ursäkter dom kom med till svar varför jag hade fått en bot, olika orsaker vid varje överklagan. Fruktansvärt dåligt bemötande av dessa. Helt uruselt företag som bara lurar folk på pengar och vägrar att inse att man har parkerat riktigt och rätt och betalat för sig... Hoppas dom snart bli anmälda...
Hej! Jag undrar om några här skulle kunna kontakta mig på mejl då jag har samlat flera vittnesmål från personer som verkar få böter trots att de har parkerat rätt och i tid. Kan ni som skrivit recension mejla mig så att jag kan få höra er story? Yasmine.Abdullahi@live.com
Jag har betalat parkering idag med Stockholmstads app, ändå fick jag böter 900kr. För de påstår att app inte accepteras, jag tycker inte att det är ok. Går det att göra en polisanmäla?
Hojab är polisanmäld för bedrägeri
Fast man betalat påminnelsen så vill dom ha inkasso summan med. Jävla svin. Riktigt uselt. Unviker hädanefter svea. Kundtjänsten är inte direkt hjälpsamma . Mest otrevliga.
Har exakt samma extremt negativa upplevelse som övriga personer här. Ett misstag där en p-skiva missats att sättas upp i framrutan under 10 minuter på en gratisparkering(!) resulterade i 1100 kr i böter. Att någon hade krossat glas, spillt ut olja och eldat på parkeringen som i övrigt var helt tom spelade ingen roll alls enligt bolaget. Bolaget lyssnade inte överhuvudtaget på något argument utan vände sig direkt till inkasso. Så ska man inte kunna bedriva ett bolag.
Märkligt att det här företaget finns kvar, kommer att bojkotta alla företag som använder sig av dem i fortsättningen. Snabbt som ögat kommer det inkassokrav och ”övriga avgifter” = påminnelseavgift i ett. Ett fall för Konsumentverket..
Bil och litet släp några minuter felparkerat för att hämta min son utanför GLTK. Går inte att parkera med släp men jag står absolut inte i vägen för någon! Parkerings vakt säger sig förstå och att det ordnar sig. En vecka senare 2 x 850:- som påminnelse? Skulle ställt mig utmed stora vägen fast att det varit sämre trafikmässigt. Fegt att först vara trevlig och förstå situationen och sen att rapporterar! Blir man automatiskt elak när man jobbar som P-vakt!?!?
Jag hade parkerat med easy park appen som visade i skyltar..utan bestämd tid punkt. och dem tog betalt för dessa tiderna..och perkering var godkänd. efter 16 dagar kommer en påminelse med krav av 850kr för tillstånd saknas i olika debitering nr. med olika plusgiro nr..om man har tillstånd då betalar man inte p-avgift då får man p-bot. vilseledande..efter min klogomål easy park har ändrat sin info..men det hjälper mig inte..jag försökte prata med västia, hojab. men alla ville ha deras pengar..jag undrar vad är mitt fel?...
Förtjänar inte ens en stjärna i betyg. Girigare och icke kundvänliga företag finns inte. Min sambo missade att betala en faktura med förfallodatum den 3/12/2020. Den 15/12 får hon en påminnelse i brevlådan daterad den 8/12. Hon betalar fakturan + påminnelseavgift (60 kr) samma dag. De går sedan TVÅ (!!!) dagar innan ett inkassokrav skickas ut om 180 kr. Vi ringer upp deras vidriga kundservice och förklarar att under rådande omständigheter (jul / covid-19) att det är en extremt långsam postgång men får inget gehör överhuvudtaget....
Har inte bestämt mig ännu. VI får se vad det blr
Jag skrev fel i mitt SMS vid betalning av parkering. Jag fick p-böter som jag överklagade och menade på att det var ett uppenbart misstag och jag ändå betalat parkeringen även om med ett stavfel i betalningen. Hojab nekade överklagan och kräver in mina böter samt behåller parkeringsavgiften som jag betalat. Det lustiga är att deras nekan till min överklagan som hänvisar till mitt stavfel självt innehåller stavfel... Jag ska rama in den nekan och sätta upp på väggen, det är en av de dyrare tavlorna(i dubbel bemärkelse) i mitt hus.
Dom vill inte uppge väntetiden när man ringer dom "mer än 25 minuter" det är säkert flera timmar.. Numret på fakturan stämmer inte med hemsidan. Provade det numret istället och det har andra öppettider men samma företag? Skurkföretag som skiter allt.
Hojab parkeringsservice ingår i Svea Inkasso. Har parkerat, automaten fungerade inte, fixade efter 3 dyra samtal på mobilen en kontrollkod, som jag la synligt i bilen. Sen får jag en parkeringsbot i alla fall, naturligtvis överklagar jag, men bolaget påstår att automaten fungerade när de testade!!! Jag har två vittnen, telefonsamtalen loggade i min mobil och kontroll kod som bevisar att jag felanmält automaten. Trots detta så är det antingen inkasso eller tingsrätt som gäller. Obs biljetten kostar 3 kronor, vem skulle orka...
Ett väldigt stort företag på sitt område. De kan sin sak, det finns alltid någon som kan svara på dina frågor om du behöver hjälp. Dock så är deras telefontider extremt långa och vissa ärenden kan ta på tok för lång tid att handlägga.