Köpte ett modulgarage via Modulgarage.se. Initialt var kontakten med säljaren mycket bra och de var väldigt tillmötesgående med de önskemål jag hade. Bortsett från lite försening i leveransen så flöt allt på till en början. Själva modulerna och materialet som var med är av bra kvalitet men beskrivningen till bygget var allmänna för hur man sätter ihop ett modulgarage och saknade beskrivnig för hur just deras garage skulle sättas ihop. Hur många rader för takpannor som skulle upp fick vi räkna ut själva genom hänvisning till... Benders instruktioner som vi följde. Detta resulterade i 12 rader och det visade sig att det saknades takpannor. Detta väljer säljaren att först förneka att det gör då jag ringer. Säljaren hävdar att det ska vara 11 rader takpannor enligt instruktioner. Instruktioner som jag aldrig fått. Han hänvisar då till Benders instruktioner som vi följt men menar ändå att vi gjort fel. Samtidigt bekräftar han att de glömt skicka två rader bärläkt vilket sammanlagt med de 11 vi fått levererade innan blir 12. I telefonsamtalet var säljaren otrevlig och lyssnade inte på bad jag hade att säga. Får efter detta samtal ett mail där han säger att all konversation ska ske via mail eftersom han i telefonsamtalet upplevde sig ha blivit hotad (han vägrade dock berätta vilka gör han syftade till), inga hot uttalades över telefon. Det hela slutade med att säljaren vägrade kompensera eller skicka fler takpannor. Dock har han i mail skrivit flera gånger att de är väldigt ansvarstagande och att de alltid tar sitt ansvar. Men i denna fråga kan jag då inte se hur de har tagit sitt ansvar.
Så för att göra det kortfattat, bra kvalitet på garaget och så länge ingenting är fel eller saknas så är de säkert bra. Men så fort någonting verkar vara fel så är de allt annat än till tillmötesgående och ansvarstagande.
Och tillägg är att förbrukningsvaror så som spik, skriv mm är extremt snålt tilltaget och inte räcker till bygget.