Glöm tiden när Kurir tillhörde de trovärdiga(re) bolagen. Idag är de dåtidens friåkare/svarttaxi. Räkna med 2-3 ggr kostnaden i en lika rutten bil OCH chaufför som vid Bolt/Uber X.
Taxi Kurir i Stockholm AB
16 omdömen om Taxi Kurir i Stockholm AB
Blev lurad. Varning. Jag betalade 550 kr för en sträcka som brukar kosta 250 med ett annat bolag. Chauffören skyllde på en ”avtalstaxa” men kunde inte förklara varför. Kommer aldrig mer åka taxi kurir
Jag fick ett bokningsnummer. Ingen bil kom. Naturligtvis ringde jag till Taxikurir och påpekade att jag hade ett bokningsnummer. Jodå, du har fått ett bokningsnummer men vi skickar ingen bil. Det här företaget borde bli av med tillståndet för taxiverksamhet.
Beställde en rullstols taxi igår för hämtning klockan 08.15 idag, Jag ringer x antal gånger då den inte kommit vid 8.30-tiden, första gången får jag till svar att den är 40 min sen!, andra gången att den snart kommer, tredje gången att den är där om några minuter... Taxi kom 2 timmar sent!!! I det läget var det för sent för oss att åka överhuvudtaget
DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA EN FÖRÄLDER DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA EN FÖRÄLDER. EN IDOTISKA TAXICHAUFFÖR LÄMNADE MIN SON SOM KOM MED SKOLSKJUS FRÅN LINDÄGENSÄRSKOLAN ENSAM VID GATAN OCH DET HAR HÄNT X- ANATL GÅNGER. MIN SON HAR down syndrom OCH FÖRSTÅR INTE VAD FÖR KONSVIKVENSER SOM MAN KAN FÅ VID EN GATA. VI HAR HAFT RENA TUREN, GUDEN HAR VARIT MED OSS OCH VI HAR DE BÄSTA GRANNAR SOM KALLAR PÅ OSS OCH SÄGER ATT IDOTISKA TAXICHAUFFÖR HAR LÄMNAT ER SON HELT SJÄLV. VEM HAR ANSVAR DÅ? ALLA TAXICHAUFFÖR SKA VÄNTA TILLS EN FÖRÄLDER/ANHÖRIG HÄMTAR UPP BARNEN I BILEN.
Förbokade från Arlanda till Stockholm mitt i natten (01.30), men taxin kom inte. Oerhört dåligt bemötande av kundtjänst när jag tillslut fick tag på dem (kl 02). Ingen förklaring. Ingen ursäkt. ”Ni kan få en taxi om en timme”. Står nu i fruktansvärt lång taxi-kö med tre små barn.
Förbeställd och förbetald taxi dyker inte upp enligt bokning, för andra gången i rad. Jag bokade och förbetalade (inget annat alternativ fanns tillgängligt i appen) 7 dagar i förväg en bil för hämtning på Arlanda vid ankomst kl 02:55 på natten med barnen. Vid landningen får vi ett sms om att taxin är försenad och att föraren ska höra av sig. När vi gått igenom passkontroll och hämtat upp incheckade väskor står det att bilen är framme om 8 minuter. Ok tänker vi, 30 min senare än avtalat med då slipper vi ställa oss i taxikön...
Vi hade beställt en taxi i förväg från Arlanda men ingen taxi-bil fanns på plats när vi kom dit efter flyget. Efter ett telefonsamtal med Taxikurir och lång väntetid fick vi svaret att ”de tyvärr inte hade någon tillgänglig bil till oss”. Fruktansvärt dåligt då de hade haft hela dagen på att planera utifrån vår bokning och ännu sämre att de inte ens hörde av sig utan att det var vi som var tvungna att ringa och fråga dem. Kommer aldrig använda Taxikurir igen.
Förbeställd och förbetald taxi dyker inte upp Min sambo bokade och förbetalade tre dagar i förväg i appen en bil att hämta på Arlanda vid ankomst kl 01.00 på natten med sonen. Ingen taxi dyker upp och när vi ringer Taxi Kurir får vi ett otrevligt svar att sorry, ingen tog körningen och nej vi får inte tillbaka förbetalda pengar. Det går ingen buss och ingen Arlanda express vid den här tiden på natten och taxi är enda alternativet att komma hem. Kön till de taxibilar som finns är därför lång och svår att stå i mitt i natten...
Undvik detta bolag. De kom försent, var otrevliga men värst av allt: de lämnade inte tillbaka min värdesaker som jag glömde kvar trots att jag ringde upp och talade med både växeln och chauffören ca 1 min efter att jag hade stigit ur taxin.
Åk inte med Taxi Kurir. Det finns andra taxibolag. Taxi Kurirs förare hittar inte i Stockholm, kan inte kommunicera, och är inkompetenta i största allmänhet. Ta t.ex. Sverigetaxi istället.
Jag hade förhandsbokat en taxi ca 14 timmar innan jag skulle åka från Stockholms-området till Arlanda flygplats. Bokningen fungerade smidigt via deras hemsida och jag fick bekräftelse både på mail och mobil (tur det då den nu behövs i syfte att få ersättning). 5:20 på morgonen går jag ut och väntar på bilen. Efter 5 minuter ringer jag och frågar om den är på väg. Får då svar att det inte är någon som har min körning nu men att det är en bil som blir ledig i området strax. Jag väntar 5 minuter till och ringer tillbaka igen....
Absolut sämsta taxiväxeln alla kategorier, outbildad otrevlig personal.
Ringde Taxi Kurir,, rullstolstaxi igår kväll ca 1730-18.00. De skickade en bil från Sverigetaxi. Går ut till taxin med min mor som sitter i rullstol. Vi ska åka iväg och skall ha det trevligt med en god måltid på en pizzeria. Chauffören är inte glad. Han säger till oss att vi skall beställa extraservice även om vi inte behöver det. Jag förlorar 100 kr på att ni inte begär extraservice, När vi kommer fram är han otrevlig och början påtala att vi hädanefter alltid skall beställa extraservice även om vi inte behöver det..Han...
Taxichaufförer som kör fel händer ju säkert rätt ofta (?) men att taxichaufförer inte stänger av mätaren när man kört väldigt fel är inte ok. Att man som kund själv ska behöva påtala det är dåligt och när de då stänger av mätaren ber de en gå tre kvarter istället! Först när jag poängterade att jag ju beställde en taxi för att komma fram till en specifik adress och inte tre kvarter bort kör chauffören vidare och när vi är framme frågor han "är du nöjd nu?". Ringer ALDRIG Taxi Kurir igen!!
Detta är Storstockholms största taxigrisar näst efter svarttaxi, inkompetenta chaufförer som inte ens hittar i den stadsdel som dom befinner sig i eller så ska dom försöka ta någon specialväg som är mycket längre. Och det värsta av allt är att dom orkar försöka. Som att man inte hittar hem. Och det som är irriterande är när man är trött som fan och vill hem från krogen klockan fem och sedan måste förklara vägen. Andra exempel har varit att dom vägrar att ta kort när vi nått vår slut destination. När jag då har hotat att...