Varning & rödflagg!!!
Anlitade TB ett par gånger i höstas och fick bra hjälp av tekniker nr 1 och ännu bättre av nr 2 (som snabbt löste ett problem som nr 1 inte fixade). Åberopade därför nöjd kund garantin för att få en liten summa krediterad. Dessutom missade de min Smart Senior rabatt vid bokning nr 2, vilket jag direkt påpekade. Fick dock inget svar utan delbetalade i tid båda fakturorna med korrekt redovisade avdrag inkl motivering. OBS! De har olika fakturasystem med olika villkor för att krångla till det ytterligare!...
Sen har det varit åtskilliga turer med mejl till både deras support (inkl flera månaders tystnad från TB), olika fakturautställare med respektive inkassobolag och till slut KFM! De har under tiden även bytt ut sin CFO, men den nya chefen får man inte tala med! Det har således tagit mig över ett halvår att med svett och envishet bestrida kraven (från början en struntsumma på totalt 700 kr), eftersom jag uppfyllt deras kriterier för kreditering. Fick nu äntligen ett positivt utslag hos det senaste inkassobolaget, som slutligen förstått att det inte är värt att pröva i domstol.
M.a.o. en usel support & ekonomiavdelning (inkl sega inkassoföretag), som inte svarar på mejl, lämnar fagra löften i telefonen och som låter processen fortskrida genom överlåtelser av kravet tills det blir ett föreläggande hos KFM. Speciellt upplever jag att samarbetet med Smart Senior måste upphöra. Det är svinaktigt att lura oss gamla med bluffakturor som inte stämmer med verkligheten. Särskilt eftersom vi ofta behöver hjälp med allt mer komplicerad IT-teknik! Men som sagt, ingen skugga över de "buddies" jag anlitat.
Kort sagt: TB är tyvärr ett nonchalant blufföretag som man i möjligaste mån ska undvika!
Mvh / Bo Elmstedt