Det är fler än en gång det här företaget sänker priserna på deras tjänster, utan att det kommer till befintliga kunders nytta. Det är så enkelt att de erbjuder samma tjänst, men till ett lägre, marknadsenligt, pris. Detta når dock inte befintliga kunder, varken i form av att priset för exakt samma tjänst sänks eller att de över huvud taget informeras om det. Man fortsätter faktureras till ett gammalt, högre pris. Observera att det inte är något tillfälligt erbjudande det handlar om, utan prislistan är ny medan allt annat... är oförändrat. Befintliga kunder går över till den nya prislistan enbart om de aktivt ber om det.
Första gången de gjorde så här var jag tvungen att kontakta dem och be dem om att ge mig det nya, lägre priset. Det var exakt samma tjänst, exakt samma avtal men priset var lägre - utan att jag fått veta om det! Först när jag bad dem sänka till det pris de anger på hemsida, gjorde de det.
Nu senast kom de på den fiffiga idén att kombinera prissänkningen med att avtalet förändrades, från 1 månads uppsägning till 3 månader. Dock återigen utan att befintliga kunder informeras om varken det ena eller det andra. Som flerårigt trogen kund kunde jag bry mig mindre om ifall det är 1 eller 3 månaders uppsägningstid eftersom att jag inte har haft för avsikt att säga upp mitt abbonnemang. Men återigen är jag tvungen att kontakta dem och be dem ge mig det nya lägre priset, på exakt samma tjänst som tidigare.
Jag anser att de smyger bakom ryggen på befintliga kunder, och i största möjliga mån försöker ha dem kvar på en gammal och högre prislista som bara är företaget och inte kundera till gagn. Ett pris som inte längre är marknadsenligt, eftersom att al la andra har betydligt lägre priser eller erbjuder bättre tjänster till samma pris.
Besviket förklarade jag för företaget att jag vill ha det nya lägre priset, OCH få tillbaka pengar retroaktivt som jag har betalat helt i onödan utan att det kommit till någon nytta för mig. Priset, för exakt samma tjänst som alltid, har varit 60% högre än det behöver eller bör vara, utan att jag haft en aning om det.
Svaret från företaget var ett bestämt nej - de kunde flytta över mig på det nya priset vid årsskiftet men inga pengar tillbaka och ingenting annat.
Efter sex år känns det nu lägligt att byta leverantör; lyckligtvis upptäckte jag att det finns flertalet leverantörer som har både bättre tjänster, bättre villkor och lägre priser och dessutom bättre rykte. Ironiskt nog har jag nästan skäl att att tacka T3 för att de fick mig att öppna ögonen. Jag hade dock önskat att de gjorde det rätta istället för att medvetet lura, kanske blåögda, men ändå trogna kunder - i ett sådant fall hade jag nog faktiskt stannat hos dem trots att konkurrenterna överträffar dem.
Företaget ville inte samarbeta med mig, och valde hellre alternativet där jag säger upp mig som kund.
Har haft en utdragen tvist med T3 efter att fakturor som de lovat autogirera under sommarsemester skyfflats vidare mellan inkassobolag och kostat mig nära 1000 kronor utöver ursprungsfakturan och nästan en betalningsanmärkning. Kundtjänstupplevelse under all kritik (telefonköräknaren räknar uppåt!) i de sällsynta fall de ens gått att få tag på, och inkonsekvent bemötande i övrigt. Ej värt huvudvärken då det finns betydligt bättre och billigare operatörer! Undvik!