Det är det värsta företaget man kan tänka sig. De skickar dubbla fakturor, och jag har ringt flera gånger för att fråga hur man kan avsluta abonnemanget för att undvika extra kostnader. På telefon sa de att jag inte behövde göra något, men sedan sa de att jag behövde gå till närmaste kontor en månad i förväg för att stoppa abonnemanget. På grund av detta har jag betalat för två extra månader. Företagets policy verkar vara att vilseleda sina kunder så att de förlorar pengar och framstå som dumma.
Telenor Sverige AB
55 omdömen om Telenor Sverige AB
Vilka jävla skojare! Säg upp ert abonnemang så fort ni kan och skaffa Hallon eller något liknande istället. De lurar dig på pengar. Betalade 449kr i månaden och hade katastrofalt dålig täckning i ett år och bor mitt i stan. Deras ursäkt var, efter att jag skickat in massa information och raderat massa wifi-historik, att deras mastar var överbelastade. Det är fan inte mitt problem, bygg fler! Aldrig mer denna skitoperatör. Fick 200kr i kompensation efter 20 år som kund.
Man kan verkligen inte tro att såna företag finns i dagsläget. Vår förretag tecknade den dyraste abonemang där vi änligt säljarna skulle få 1000 gratis minuter från utlandet för att vi ska kunna sköta vår förretad under semestern från utlandet! Självklart får vi en räkning på cirka 20 tusen kronor! Vi har klagat i butiken där säljarna erkände felet, men vad hjälpte det! Vi har ringt till Telenor cirka 20 gånger för att vi ville komma fram till nån löning , varje gång var det nån annan som skulle ta över ärande och självklart...
Kundtjänsten är under all kritik. Jag har fått vänta i evigheter för att få prata med någon, och när jag väl kom fram fick jag svar som var helt irrelevanta för min fråga. Det verkar som att de anställda inte har fått någon utbildning. Jag har definitivt gjort ett misstag i att välja denna operatör. Nola är hög betyg för den operatör . Hoppas att ingen väljer de!
Fått hem en NY tv-box. Helt kass!!! Den gamla ÄR bättre! Går INTE att ha kvar den gamla!! Telenor lyssnar inte på kunder och dess kritik. Upplevelsen ägde rum: 04 oktober 2024
Flyttade ut ur lägenhet (brf) där tidigare ägare hade en router som dom betalade månadsvis för (helt otroligt dumt). På nåt jävla vänster lyckades jag sedan få över avtalet på mitt namn, även fast jag inte signerat något, utan min vetskap då jag inte fått en enda faktura eller liknande från er. När vi väl flyttar ut 3 år senare så får jag ett brev från er att jag ska skicka tillbaka en router från 2017 och att ni tar ut en avgift på 549kr om ni inte får tillbaka den. 549kr för en SJU ÅR GAMMAL ROUTER?!? Jag ringer...
Dålig service och långsam och okunnig support. Totalt uselt, välj annan leverantör om ni kan.
Fusk och skräp företag. Skickar fejk abonnemang som man inte har beställt. Och slänger sedan luren i örat när man konfigurerar dem. Jävla attityd och förjävla dålig inställning
Dålig service och lurendrejeri!
Det ska gå att nå fram med meddelanden via ”mitt telenor”s sida. Men det gick ej.
Jag har haft mobilt bredband till min tv i 3 år hos Telenor nu o det har fungerat klockrent. Anledningen till mobilt bredband var för att det inte fanns fiber draget till huset. Jag är mycket nöjd med den inkl kundtjänsten. När gäller mobilt så har jag precis byttfrån Comviq som börjat strula sen man börjat dra ner på 3G tror jag. Det fungerar fläckvis bra o bättre än Comviq men jag får ofta internetanslutning saknas när man äe mer utanför stadskärnor. Kanske bidrar min iPhone 13 mini med till det då den inte lär ha den...
Bra bemötande och bra förståelse av mitt ärende och han hittade orsaken till det. Tycker inte om Telenor efter detta samtal eran it support borde jobba på helger också så att man kan få tv stream aktiverat redan då eller att ni tar bort två års tiden på att aktivera det. Och även på mitt abonnemang som bara har bas paket varför får man inte informationen till sig direkt på mina sidor utan att man ska behöva kontakta er och att man ska behöva få informatioen att man behöver uppgradera tv paketet för 249kr/mån för att få tv...
Bli INTE kund på Telenor. Efter att jag låg efter med 98sek pga en oproportionerligt hög straffavgift , efter att jag betalat 1 dag för sent, så skickar dem detta till inkasso för att direkt efter det spärra mitt SIM utan att säga något. Jag ringer in till kundtjänst när jag får inkassobrevet och meddelar att den är betald, dem svarar att dem noterat detta och att allt är OK- sen spärrar dem abonnemanget dagen efter. Ändå. Vilket skämt. Välj allt annat än Telenor. Tro mig.
Telenor lurar er genom att inte berätta att det finns två olika uppsättningar på ett abonnemang. När du har familjepaket bl.a så finns en uppsättningstid på den och det finns även ett uppsättningstid på nummer man har hos de så man behöver säga upp två gånger annars kommer fakturan över en månad uppsägningstid för självaste numret. Så var försiktiga med detta falska företag. Jag har blivit lurad efter att varit kund hos de i 14 år.
Helt otydliga fakturor. Återförsäljare som lägger på olika tjänster man ej bett om men som de tar betalt för. Utgår aldrig från kundens behov utan tittar enbart på hur de ska tjäna så mycket pengar som möjligt
Worst company ever!!🤬🤬 Over 1 1/2 years we had trouble with transfer my abonnemang to my mom and the bills!! I have spent so many hours to call about wrong on the bills, missing personal code and lots of other stuff 🤬🤬 All they can say or do is sorry no more 🤬🤬 We will never ever use this company again not even if it's the last on earth!! Date of experience: May 27, 2024
Telenor borde verkligen lära sig lite om kundservice. Fick SMS att de ska ringa mig, men när jag svarar efter bara 2 signaler lägger de på!!!!! Hell will freeze over, before I will call them back!!! Dessutom har de höjt mån avg drygt 10%, men täckningen har blivit sämre. Nä, det blev byte av operatör fortare än kvickt!! Kommer aldrig att teckna avtal m Telenor igen eller rekommendera dem till någon annan. USCH!!!
DET SÄMSTA MÖJLIGA SUPPORT SOM FINNS! FY! SKÄMS PÅ ER!!!! VÄLJ INTE DETTA!
Mina stjärnor går till den lysande tjejen Donika som sitter på reklamationsavdelningen. Hon löste mitt problem som jag hade hela 6 månader och pratade med olika personer om i mer än 50 timmar. Hon löste det på några minuter. Hon har vilja, hon orkar, hon jobbar. Respekt ! Jag är mycket tacksam för hennes hjälp . DONIKA -unikt namn till en unik person.
Pajas företag, tog bredband och tv, nu 6 månader senare fick jag brev att dom "glömt" fakturera för tv och skickade mig en räkning för över ett halvår... Man tycker ju ett företag borde ha lite koll. Lägg där till att bredbandet funkar 50% av tiden
OTROLIGT!!! OTROLIGT!!!, kommer inte i kontakt med Telenor på något sätt att lösa avtals problem. Tecknat avtal på tre st avtal som lät jätte bra tills man fick sin första faktura. Blev blåst på alla håll. Ingen svarar på Mitt Telenor och telefon..... det kan man glömma.
Extremt dåligt kundbemötande, långtidskund som är stabil där de bråkar trots att deras kundtjänst gjort fel och vägrar bemöta värdigt.
De va bra förut men nu är supporten obefintlig, dessutom kommer det dryga dörrknackare titt som tätt och promptar på att komma in i huset. Nu byter jag bredbandsleverantör.
Nu har jag försökt få hjälp med en flytt av ett mobilnummer från företag till privat i över 1 månads tid. Vi (jag och min tidigare arbetsgivare) har blivit skickade fram och tillbaka mellan Telenor Privat och Telenor företag över 10 gånger. Tillslut var det en person på företagssidan som kunde hjälpa till! All eloge till dig! Minns inte namnet men kan ha varit Omar! Tack för att du lyssnade och inte la på luren och hjälpte mig med abonnemanget. Hade först gett 1 stjärna men höjer nu till 3 🙏🏻 Hoppas Telenor reder ut de problem som har på kundtjänstsidan.
Telenor är tyvärr mitt enda alternativ för bredband. Det innebär ideliga driftstörningar och problem. En kundsupport som är helt ointresserad av att lösa problemet och skyller ifrån sig. Seriösa bredbandsleverantörer har redundans som kopplar upp via 5G när fibern är ner. Men inte telenor. Undvik telenor så långt ni bara kan, välj en leverantör som har redundans och vill leverera vad kunderna betalar för.
Absolut den sämsta operatören jag haft under mitt liv. Skulle lätt ge många minus om det gick. Undvik allt samröre med detta blufföretag, blivit lurad genom att dom drar ut påtiden, ringer aldrig upp som dom lovat och sedan säger att det gått för lång tid! Ett riktigt svineri är vad dom håller på med. Snälla undvik dom, alla andra operatörer är bättre!
Nollan, telenor är även sämre än skånetrafiken, dessa levererar ibland. Jag begick ett stort misstag och beställde bredband hos dem. De kunde inte leverera tjänsten under 2 veckor och lämnade mig i sticket under jul- och nyårsfirandet utan internet. De kunde inte lösa problemet och hänvisade till stadsnätverket utan att löva något konkret. De vägrade först min rättighet att häva köpet. Nu vill de att jag betalar fakturan för en månad och tjänsten som inte levererades. En annan leverantör kunde lösa problemet på en kvart! Bara undvik telenor, förmodligen det sämsta företaget på riktigt.
Varning varning varning Akta dig att gå med telenor Det är en fälla och då hamnar du i en gäng som uppträder som en mafia Levererar ingen signal för bredband eftersom jag har sagt upp dem för länge sedan. Vid kontakten pratade med gangster person som ljög och sa att de fortfarande levererar signal och jag måste betala alla fakturor
Telenor kundtjänst ljuger lurar kunder osv…( gäller mobil telefon). Hemma vi blev av internet pga värdelös kommunikation med kundtjänst ! Under Jul vi hade ingen internet på mer än en vecka!!!
Jag har varit kund hos Telenor under många år. Det har fungerat hyfsat, förutom alla säljsamtal. Jag har haft både mobilabonnemang och streamabonnemang hos dem. Jag tecknade streamabonnemanget eftersom det var förmånligt och hade en kampanj. Dock fick jag brev från Telenor innan kampanjen ens hade löpt ut om att månadskostnaden skulle höjas med 100 kr utan någon som helst motivering. Jag kontaktade kundtjänsten och frågade varför de höjer priset, men fick bara ett allmänt hållet standardsvar som inte egentligen gav någon...
Lovar en felfri bredbands övergång.. Får sms det är framflyttat men dom kan koppla in sig på befintlig utrustning vilket dom misslyckas med så var utan internet i 15dagar, fick tillslut igång det för en hos er kunde sitt jobb iallafall, funkade en månad tills det dog helt. Sen kom det igång igen men hastighet på 100/10 och inte dom 1000/1000 jag betalar för.. Och att ringa er som ni ber om nedan hjälpte inte alls. 8h i tele mellan olika avdelningar tills den avdelningen man var i kontakt med först stänger som man vart tillbaka...
Telenor övertalar mig att inte avsluta deras bredband pga flytt utan överlåta den till den nya hyresgästen. Jag ville ha allt på svart & vit då Telenor sa att överlåtelsen var klar. Det fick jag i form av mail, har bevis samt samtal. Varje månad har jag fått en faktura och dom har sagt det är lugnt vi ska lösa det. Nu 6 månader efter så säger Telenor att överlåtelsen ej gått igenom samt att jag är skyldig att betala faktura som nu gått och fått påminnelseavgifter. Jag har alltså mail från Telenor där det står ”överlåtelsen...
Fantastiskt dålig kundtjänst. Deras egen säljare på kundtjänsten ringer ut till befintliga kunder och ljuger och hetsar sen klickar dom kunder när dom inte får svaren dom vill ha. Extremt oprofessionellt bemötande när man sen ringer in till ansvariga på kundtjänst avdelning som lovar återkoppling och hantering av ärendet men bara struntar i att återkoppla. Jag var villig att lösa detta med bolaget direkt men när dom inte ens vill hantera det och bara struntar i det så kommer ärendet kommer tas vidare till ARN. Att behandla...
Efter att ha haft Telia i 16 år så har min nya arbetsgivare Telenor. Jag reser i jobbet och kör mycket bil. Telenor är verkligen helt värdelöst! Jag får samtal misslyckas och dålig täckning hela tiden. Jag trodde inte skillnaden skulle vara så stor. Så mycket irritation på grund av detta skitbolag. Katastrof! Har nu skaffat ett extrakort privat med Telia för att använda när jag reser.
Om jag kunde ge noll så skulle jag ha gjord det! Ville ha växel nummer och blev lovad att allting skulle aktiveras och kickas igång under halv timme! Nu har det gått mer än 1,5 timme och ingenting har blivit inkopplad! Jag har på 1,5 timmar förlorat affärer värda på minst 20 000 kronor! Jag är så förbannad att man inte kan komma i kontakt med kontaktpersonen på direkt nummer. Man måste gå igenom massa knappval och erbjudande för att komma fram sen blir man lovad att de åtgärdar felet omgående och så sitter man och väntar...
Ett riktigt oseriöst företag! Lovade 2 Samsung mobiler å fick 2 Huawei, en stor skillnad. Till slut efter mycket om och men fick jag abb uppväxt. Fick även räkningar från alla håll, på mail, Kivra på Telenor appen samt som vanlig post i postlådan. Akta att inte fastna på den kroken
Ständiga krångel med fakturor som kräver otaliga samtal där man kopplas mellan avdelningar. Ofta får man vänta 20-30 minuter i kö för att komma fram, och mer om du kopplas vidare. Varför inte ringa upp era kunder?
Var kund hos dem, men fattar inte riktigt hur de har inte gott i konkurs... Superdåliga i kundtjänst, > 1 timme väntetider på telefonkö, svarar på mejl efter en vecka med template svar, inget funkar som det ska...
Internet levererat från dom Funkar typ halva månaden sen bara krångel Ingen support på helgerna heller för bredband.så inget netflix eller surf funkar.Var i kontakt med 1 i dag som inte jobbade på rätt avdelning o han försökte lösa problemet i 40 min.Stor cred till han
SÄMST! Vi är storkund och blivit ombedda att ringa en annan avd 4 gånger. Ingen hjälp! tjänster slutar fungera trots vi betalar för tjänster och funktioner! SISTA GÅNGEN TELENOR! JAG TAR VÅRA 300 ABONNEMANG NÅGON ANNANSTANS !
Andra gången man behöver kontakta dom (2023-11-03): Dom få gånger man faktiskt kontaktar det här bolag och dom lyckas göra bort sig så kolossalt, vägrar ta något ansvar och kunden får ta smällen. Satt med support i 30 minuter och kollade alla förutsättningar för min dotters smart-watch och abonnemanget, dubbelkollade med apple om familjdelning och alla förutsättningar. När allt var bekräftat (fyra gånger om) beställde vi klockan.. Nu när man kontaktar Telenor igen för att beställa abonnemangen, då är det första den nya personen...
Blev rålurad av Telenor försäljare, blev lovad att de skulle sköta kontakten med comviq divisäga säga upp abonnemanget, jag skulle ha samma nummer som innan och jag hade ingen bindningstid.. Det visar sig att jag har bindningstid, fortfarande mitt nummer på comviq och nu sitter jag med två abonnemang. Vem vill ha två mobilabonemang? Jag ringer såklart mycket irreterad och klagar där supporten säger att de kan inte göra något och att jag har ett kundansvar! Det finns ingen chef man får prata med och de skulle höra av sig...
Om man ringer för att vilja köpa ett abonnemang är det nästan ingen väntetid alls men för att avsluta ett abonnemang är det ca 40 minuters väntetid under tider det ska vara få som ringer. Ingen möjlighet finns att de ska ringa tillbaka själva. Är syftet att folk inte ska orka avsluta så snabbt så att det drar någon månad till? Det finns ju lite pengar i det om många inte pallar och skjuter det på framtiden. Men för det långsiktiga förtroendet är det inte bra. Jag som avslutar ex ett teveabonnemang kan ju fortfarande...
Beställde en Xiaomi 11T pro av Telenor. 2-3 dagars leveranstid. Ringde idag när det gått 3 arbetsdagar! Fick till svar att det är 1-2 veckors leveranstid tid på dessa. Förklarade att det inte funkar du jag ej har någon telefon och är i behov av en omgående. Då tycker hon jag ska kolla i telempr butiken i Kalmar om den finns där. Jag ber henna kontrollera om den finns där, men får till svar att hon inte kan göra det. Men jag kan åka till elgiganten i Kalmar istället och hämta en där. Okej säger jag och kollar med elgiganten...
Sämsta bolaget nånsin. När man byter operatör för att få det bättre. Blir lovad att att flytta över samma företagsnummer till er kommer att gå smidigt och att vi absolut inte kommer behöva va utan telefonnumret en minut. Nu är det inne på sammanlagt 2,5 dygn utan vårt telefonnummer och efter x antal samtal får man inget alls besked. Personal lovar att ringa upp en viss tid men skiter i det. Igår morse blev jag lovad att problemet skulle ta 1 dygn Max att lösas. Nu 1,5 dygn senare när jag ringde fick jag svaret att ärendet...
Som egenföretagare så vet jag hur viktigt det är med bra kundbemötande,, urusel service, och lögner gör att man är otroligt besviken på telenor
Att det ska behövas åtta samtal att få sitt abonnemang avslutat och få en bekräftelse! Alla åtta lovade att nu är det klart!
Jag är före detta kund hos Telenor bredband och tjänsten fungerade bra. När jag avslutade tjänsten och skickade tillbaka deras hårdvara enligt deras egna instruktioner så tappades tydligen modemet bort någonstans. Antagligen hos Postnord eller Telenor. Det kom flera kravbrev och jag tog kontakt med dem efter 1h telefonkö och löste problemet med en försäkran om att jag kunde glömma kravet. Nu månader senare kommer en faktura på 549:- för ej återsänt modem. Jag bestrider såklart fakturan men alla papper är slängda då...
Absolut sämsta bolag hittils. Dessvärre går det att välja bara telenor där jag bor. Man betalat skjortan för bredband men får sh*t för pengar. Telenor har så mycket problem med sin bredband och tv det är inte klokt. Varning för Telenor!
Min mor bad Telenor att tillfälligt flytta ett abonnemang från en adress till en annan på grund av en vattenskada. Det slutar med att tjänsten blir avstängd och ni avslutar abonnemanget. När detta uppdagas så får hon svaret att det var ju trist men att hon gärna får teckna ett nytt abonnemang hos dem men att det skulle ta minst 7 dagar innan det kom igång. Inte en ursäkt inget försök till att lösa problemet trots att signal finns till den nya lägenheten, detta enligt deras egen tekniska support som inte kunde starta...