Om det fanns minus så skulle jag ge företagets supportavdelning detta på företagssidan i betyg.
Har bara mötts av inkompetens och tomma löften.
Att teckna tjänst var enkelt och allt lät så bra.
Skulle lägga över abonnemang från provat till företagsabonemang. Jag fick dubbla tjänster och än idag efter ca 1 år har de ännu ej löst problemet!
Det är skandal.
Har hela tiden bollats mellan olika personer och avdelningar och efter varje kontakt har man intygat att problemet skulle vara löst.
När man beställer en tjänst... så räknar man med att få det man beställer och det kan bara inte få gå till på det sättet. De har kopplat innfelntelefonnummer. Tjänster har stängts av och inte fungerat sommdenska. Detta har lett till att kunder ej kunnat komma fram.
Man har stått utan möjlighet att kunna ringa.
Dubbla kostnader under ca 1 års tid. Otaliga kontakter där problemet beskrivits men man har ej löst detta.
Det är under all kritik och ett företag jag aldrig skulle rekommendera någon att anlita.
Telenor har en urusel kundservice när man ringer till dem.
De ger olika prisuppgifter på samma tjänster beroende på när man ringer och vem på kundservice som svarar.
Jag rekommenderar alla att spela in alla telefonsamtal ni har med Telenor's kundservice de de lovar saker och ger dig prisuppgifter som de sedan inte håller eller säger emot nästa gång du ringer upp och frågar om samma tjänst eller produkt etc. etc.
Det är lättare att vinna 1000kr på triss än att få rätt information eller information som stämmer när du sedan får fakturan från Telenor.
VARNING FÖR TELENOR!!!
Jag köpte 2 telefoner av märket iPhone 4s hos Telenor med tillhörande abonnemang, en till mig och en till min flickvän. Efter 2 månader så slutade plötsligt headsetet i den ena telefonen att fungera. Efter att ha testat med ett annat headset så kunde jag konstatera att det var fel på själva uttaget. Jag lämnade in telefonen till Telenor för reparation och eftersom telefonen endast var 2 månader gammal så ville jag att garantin skulle täcka kostnaden. Efter 1 vecka kom telefonen tillbaka från Telenors... serviceverkstad utan att felet åtgärdats. Telenor svarade med att de vägrade att reparera telefonen eftersom det fanns ett litet märke i ena hörnet som knappt var synbart. Jag menade att det märket knappast skulle påverka funktionaliteten i headsets uttaget. Då Svarade Gustav Kraft på Telenor med att deras auktoriserade tekniker hade kommit fram till att märket i hörnet hade orsakat felet på telefonen. Efter c:a 2 månader så träffade jag en tekniker som jobbar med Apples produkter och berättade om mitt problem med min telefon för honom. Han sa att detta fel lät som ett av de vanligaste felen på iPhone och att det avhjälps lätt genom att uppgradera telefonens mjukvara. Jag gjorde som han föreslagit och uppgraderade telefonens mjukvara och därefter var felet avhjälpt.
Det är under all kritik att Telenors s.k. auktoriserade tekniker inte har vetskapen om ett så vanligt fel och att man dessutom gör en så fullständigt felaktig slutsats om hur felet uppstått.
Tack vare Telenors oansvariga beteende så blev jag drabbad onödiga kostnader för hyra av en ny iPhone då jag är i dagligt behov av ett fungerande headset i telefonen. Denna kostnad ville naturligtvis Telenor inte heller kännas vid trots att den uppstått p.g.a. Telenor vägrat reparera telefonen.
I sina tröstlösa försök att komma undan även denna kostnad för hyra av telefon så publicerade Gustav Kraft på Telenor i allmänna handlingar mycket känsliga kunduppgifter om mina telefoner. Vilka telefoner som använt mitt SIM-kort, både min och min flickväns telefoners IMEI nummer med tillhörande telefonnummer. Gustav Kraft försökte genom detta bevisa att jag inte trots uppvisande av kvitto inte hyrt någon telefon då han inte kunde se att mitt SIM-kort används i någon annan telefon. Telefonen jag hyrde var bunden till annan operatör varvid jag använde ett helt annat SIM-kort än Telenors. Att hyra en telefon som är knuten till Telenor är det sista jag skulle göra. Det är just denna information som Gustav Kraft har röjt om mina telefoner som kriminella ligor vill komma över för att kunna klona stulna iPhoner. Många som fått sina telefoner klonade har sedan fått räkningar på många tusentals kronor för tjänster de inte utnytjat. Att Gustav Kraft publicerar så känslig information är lika illa som om en bank skulle börja publicera kunders bankkonto eller ett kreditkortsföretag publicerar kunders kortnummer med tillhörande CVC nummer.
Genom Gustav Kraft omdömeslösa förfarande så har han gjort mina telefoner i princip helt odugliga.
Det verkar vara mer regel än undantag att Telenor struntar högaktningsfullt i konsumentköplagen och vägrar att utföra reparationer på produkter de sålt och som sedan gått sönder under gällande garantitid. Telenor har tydligen nischat sig på att leta efter någon liten skråma eller repa på reklamerad produkt och därigenom frånta sig allt leverantörsansvar.
Om Telenors oansvariga beteende sprider sig till andra leverantörer på marknaden så kommer snart konsumenters garantirätt att vara helt urvattnad. Priset för ens garantirätt ligger inbakat i priset och kan inte leverantören leva upp till den så ska man sälja sina produkter utan detta påslag.
Naturligtvis så kommer jag fortast möjligt att avsluta mitt och min familjs abonnemang hos Telenor . Även mitt abonnemang hos bredbandsbolaget som ägs av Telenor kommer att avslutas fortast möjligt.
En gång kund hos Telenor, aldrig mer kund hos Telenor.
Telenor är ett bra kommunikations sätt. Priserna är bra och de har bra utbud på mobiltelefoner. En annan bra sak är att de även erbjuder internet och många andra saker som gör det lättare för folk att uppfylla levnadsstandarden.