Tössebageriet AB

3.3

9 omdömen om Tössebageriet AB

Jessika S
Skrev om Tössebageriet AB

Väldigt mysigt ställe med goda bakelser!

Jakob D
Skrev om Tössebageriet AB

På Tössebageriet kan du få riktigt goda lussebullar som är galet dyra. Kan den hemliga ingrediensen som gör lussebullarna så fantastiska vara guld?

kerstin d
Skrev om Tössebageriet AB

Jag har inga invändningar mot sortimentet. Men jag tycker personalen är lite snorkig. Man kan vara vänlig även om man arbetar på Östermalm. På granncafét Foam är de trevligare.

aram a
Skrev om Tössebageriet AB

Ett bar ställe, där man både kan köpa bröd, fika o käka en sallad. Bra priser o trevlig personal. Extra goda är deras smörgåsar.

Elin R
Skrev om Tössebageriet AB

Ett trevligt bageri och konditiori där man kan både fika och äta lunch såväl som köpa bröd. De flesta gästerna är äldre damer i hatt!

Amanda E
Skrev om Tössebageriet AB

Tössebageriet är en klassiker på Karlavägen som jag absolut tycker att man ska besöka om man har vägarna förbi. Det är riktigt mysigt att fika här, kanelbullarna är jättegoda liksom deras smörgåsar (finns en massa olika att välja mellan) precis som bakverken. Dessutom tycker jag man ska köpa med sig matbröd hem, för det är något visst med hembakat!

Emma K
Skrev om Tössebageriet AB

Har suttit här ett flertal tillfällen och myst. Speciellt deras grova renskavsmacka med riktiga lingon var fantastisk. Trodde den skulle vara torr och halvdan som mackor har en tendens att vara, specellt när det är grovt bröd. Men den var riktigt god. Känns som ett cafe taget ur ett dokskåp, inga XXLmuffins och stilrena raka linjer här inte. Mys, äkta bakverk och got kaffe får man här!

Nils v
Skrev om Tössebageriet AB

Tösse är ett klassiskt Stockholmsfik. Inte billigt men traditionellt och gemytligt. Konditoriet har funnits sedan urminnes tider och det är ett av stans mest kända ställen. Personalen är trevlig och atmosfären är som ett gammalt hederligt 1800-talskonditori. Känt för sina semlor men bra i största allmänhet - dock något dyrt kan man tycka.

Jenny R
Skrev om Tössebageriet AB

Det enda som drar ner betyget är att priserna inte direkt är rea. Men vilket café/bageri är det idag. Det är hit man ska gå om man vill ha underbara mackor och häftiga luncher. Men också... Här kan man få chokladsemlor! Dom har ett helt otroligt utbud av läckra bakverk. Det är trångt, intimt och minnesvärt!