En dörrförsäljare (hos oss i juni 2024) som uppgav sig vara från 3 lovade lägre månadskostnad och fri surf om jag och barnen ändrade abonnemangstyp. Det skulle kosta totalt ca 580kr/mån. Jag sa att jag hade avbetalning på tfn och frågade om det skulle tillkomma till 580kr men nej, upprepade gånger försäkrade han mig att det endast skulle kosta 580 för allt. Nu skickar 3 faktura på ca 900kr!!!! När jag ringde kundtjänst sa medarbetaren: ”du får väl polisanmäla oss”. Kunde inte tro mina öron. Har därefter ringt och mejlat...
Hi3g Holdings AB
49 omdömen om Hi3g Holdings AB
Jag har blivit lurad från tre.
Teckna aldrig ett avtal med 3! I somras då jag skulle hjälpa min nästan 80-åriga mamma med hennes räkningar såg jag att hon hade över 5 olika abonnemang hos 3 men en kostnad av 1.400 kr. Hon själv vet inte vad som har hänt men brukar ibland gå in i 3-butiken i stan för att få hjälp. Jag ringde då upp 3 för att hantera detta och då sa de bara att eftersom det är bindningstid så måste vi betala allt på en gång ca. 10.000 kr om vi ska lösa abonnemangen, och att de går ut i december. Jag sa att detta var oacceptabelt men de...
Bottennotering, sämsta jag haft! Förutom att de inte är speciellt billiga så är det SM dolda avgifter och kass kundservice.
Skickat återställningslänk för nollställning av instagram-löseord. Varför? Luktar bluff lång väg om det här företaget.
Jag betalade för 20 gb surf och använde 10 gb. När jag sedan vid tillfälle behövde 20 gb var det slut på surf. Det kändes som tre sålde kapaciteten till någon annan. När jag ringde supporten för att få min surf hamnade det som extrasurf på fakturan. När sedan abonnemanget var slut och jag sagt upp det tog dom falturavgift på 50 kr trots att jag hade autogiro. Efter tjat justerade dom fakturan. Vilket oseriöst företag. Jag rekommenderar verkligen inte tre.
Haft Tre många år och nu slutligen som företagskund. Allt funkade bra tills jag skulle byta operatör. Då blev jag instruerad att betala för hela sista månaden trots att abonnemanget hade gått över till ny operatör i mitten av månaden. Blev lovad att jag skulle få pengar tillbaka. Fick inga pengar, utan istället extra fakturor för ytterliggare månader som de sedan skickade till inkasso. Detta togs bort efter samtal. Sedan dök en ny räkning upp en månad senare. Har väntat nu 2,5 månad på återbetalning. Skickade kontouppgifter i slutet av November till kundservice enligt instruktion
Ringde för att avsluta mitt abonnemang då jag inte längre har ekonomiska förutsättningar att betala för deras dyra abonnemang. Inga problem att avsluta då jag inte hade någon bindningstid. Sen fick jag en sista faktura på mer än dubbelt vad jag betalat för mitt abonnemang tidigare plus en fakturaavgift trotts att jag har autogiro. När jag ringde och ifrågasatte detta svarar dom bara att "det är policy" finns inget att göra och att det var tråkigt att jag inte informerades om detta när jag avslutade abonnemanget. Så nu sitter...
Har ingen mottagning så snart man lämnar Stockholm. Sedan har de ett upplägg där de fakturerar en månad extra efter att man flyttat sitt nummer, känns oseriöst.
Blev uppringd av en försäljare. Han lovade att priset skulle gå ner om jag skrev på för ytterligare 24 månader. Bara betala 249/månad. Jag frågade om det kom moms på det. Nej, ljög han då. Men jag skulle bara betala 50 % av tidigare pris. Han glömde säga att det bara gällde i tre månader. Jag trodde inte att ett bolag kunde hålla på så i Sverige. Jag är extremt arg och besviken. Känner mig så dum att jag litade på dem. Dessutom är täckningen sämre än hos andra.
Både företaget och hela familjen har haft 3 så länge vi haft mobil/bredband, men efter att de lurat min 92-årig mamma har vi fått nog av dem. Varning för detta företag!
Fruktansvärt! Värsta upplevelse någonsin.
Blev nyligen grundlurad av en säljare från Tre. Svårt att komma ur ett kontrakt även om de själva inte uppfyllt sina åtagande. Mycket obehagligt, tyvärr.
Rose-Marie Emery på tre lovade två krediteringar då jag hade haft ett familje abonnemang längre tid och inte använt flera av sim korten. Fick ingenting och hon har vägrat svara under flera månader. Detta i samband med ändring till mobil växel. Hade jag inte bindningstid så skulle jag avslutat för länge sedan. Lihvia Källström i tre butiken lovade en väska på köpet när jag tecknade och köpte men fick aldrig trots löften dokumenterade på sms många gånger. Distriktschef ringde aldrig upp. Massor med medarbetare på tre har lovat...
Riktigt uselt företag som lever på att lura sina kunder. Undvik!
Önskar att man kunde ge minus i omdöme. Så otroligt besviken över senaste året med Tre. Började men att jag fick be om att komma loss från vårt mobila bredband då det inte fungerade alls. Alla på jobbet vart som galna då internet låg nere tätt som tätt. Ändå är vi placerade strax utanför Stockholm så man kan ju tro att det ska fungera. Därefter slutade mottagningen på telefonerna att fungera. Vi fick springa till delar av kontoret eller ut på balkongen för att höra vad kunder sa. Vi missade många samtal. Tog enormt lång...
Under all kritik. Kundservice usel, täckning värdelös och sättet de hanterar avtal på är undermåligt
Sjukt kassa, när jag var på resa i Italien hade jag jätteproblem att få täckning och internet även i stora städer, medans de jag reste som hade andra operatörer inte hade problem alls. Kundtjänst var stängt för helgen och sen på måndagen så fick man stå i sjukt långsam kö. Kundtjänst sa att man skulle välja nätverk manuellt och det gick men skadan var redan skedd.
Så jävla trött på svindyrt abbonemang och helkass prestanda. Låg surfmängd. Dyrt abbonemang. Och ofta dålig signal.
Mycket otrevlig kundtjänst som idiotförklarade mig. Efter tredje försöket att ändra till autogiro och slippa 49 kr/månad, hoppas jag nu att det fungerar. Det är oklart vad exakt som gått fel när jag ansökt men enligt kundtjänst har jag eventuellt gjort ett stavfel i namnet eller skrivit fel cleraringnummer eller fel kontonummer. Känns som att man bara blir lurad. Jobbar på bank själv och kan detta med bankkontonummer bra. Stavning brukar inte heller vara ett problem.
Sedan vi skaffade tre som abonnemang till sonen så har det varit mer regel än undantag att kontakta kundtjänst! Fakturor som inte stämmer, surf som bara "försvinner", utlovad kompensation som går om intet - listan kan göras hur lång som helst! Tror hellre jag dricker terpentin än att rekommendera tre till någon, det inkluderar tom ovänner! Bara längtar till abonnemanget löper ut så jag kan avsluta det bums. Hela företaget är ett enda stort skämt! Jag kommer göra det till mitt kall att sprida ordet på alla sociala forum som finns så fler slipper huvudvärken. Aldrig mera tre!!
Fullkomligt oseriösa - som använder externa säljföretag under kontrakt - tillför och ändrar på fakturor och kontrakt, efter behag. 3s enda syfte är att maximera vinst utan etiska spelregler och saknar helt moralska normer och styramar för sitt och underleverantörers arbete. Jag har återkommande drabbats av att abonemang jag aldrig avtalat om tillförts mina fakturor, och man kan sällan få rätt mot dom, eftersom dom är ansvariga för det hela. JAG VILL AVRÅDA FOLK ATT BLI FÖRFÖRDA AV DERAS SÄLJARE OCH REKLAM, DOM ÄR DIREKT...
Tre, jag hatar er! Pissigaste och bedrägligaste telecomföretaget på marknaden. Blev pålurad ett mobilt bredband som skulle vara 4G, täckningen skulle finnas och allt skulle fungera. När jag plockar upp utrustningen ser jag att signalstyrkan är jättelåg och ringer till en fruktansvärt otrevlig och okunnig support och får där veta att någon 4G finns inte på många mils avstånd. Utrustningen har inte fungerat någon gång sedan starten och Tre vägrar backa och reklamera. Jag sitter fast i skiten och får dras med ett dyrt abonnemang...
hej på er Sveriges opålitligaste företag med anställda som ljuger mot ansikte.Löften som inte håller,pengar på autogiro.... ni drar dubbelt och lovar fixa till nästa räkning. Hur avslutar man autogiro , kan man polisanmäla er, ni stjäl ju mina pengar via autogiro. Bytte abonnemang till tre total 5 gb i höstas.ni fortsatte debitera för mobilsurf max + smsflat .istället för 399 drar ni nästan 700,för tjänster som man inte har nån nytta med nya abonnemang. Ringde i december och pratade med en tjej som lovade justera fakturan.hände...
Usel service. Dålig information. Hemsidan ett fall för internet-akuten. Dålig teckning.
Dålig uppkoppling på mitt internet på mobilen. Räcker ju inte ens till 10 dagars youtube surfande.
Flexibla telefontjänster för småföretagare som mig själv! Rekommenderas, även om jag tycker att deras kundcenter består av väldigt många unga "säljinriktade" personer. Lite för mycket ibland.
absolut sämsta kundservicen i Sverige, värre än telia * 100. ringer och en Nikki på uppsägning svarar och sen klickar mig i örat?? vad är det för support. Dom har gjort en beställning på mitt namn som jag ADLRIG beställt om ett löpande ab. Fick hem en upplysning om en kreditkontroll på något jag aldrig beställt. Polisanmält ärendet nu och mejlat UC för vidare hantering. När jag bad om att få tala med en chef var det omöjligt
Usel kundservice ifall du är företagare och har företagsbehov för din telefoni. Varje gång vi ringt upp är det någon 18 åring halvvirrig kundtjänsthandläggare som tar samtalet och inte förstår ett smack av företagstermer och behov som man kan tänkas ha.
Efter ett år som kund har jag läget klart för mig. 3G fungerar skapligt med min ipad, men inte alls i Italien. Men ibland sjunker hastigheten på min hemort, för mycket. Det är då man tvingas ringa deras support (mejla går ju inte), då kan man hamna hos någon 14-åring på Cypern som påstår att allt fungerar som det ska. Då lägger man ner mer tid och till slut åtgärdar dom felet, men erkänner aldrig felet. Man har vapnet att man avslutar abonnemanget, alltså ingen bindningstid, självklart inte, ha aldrig abonnemang med bindningstid!...
Håller inte vad de lovar gäller båda försäljning och kundservice! Natt dröm om man använder mobillen utomlands, det är alltid nånting som funkar inte med tre och sen när man kommer tillbacka det ändå du själv som kommer att stå för alla kostnader!
Hade Tre valt att lägga pengar på att bygga ut nätet i stället för all denna tv-reklam hade täckningen varit toppen! När jag pratade med en säljare hos Tre hänvisade han till deras täckningskarta när jag frågade om mobilt bredband. Denna säger "upp till 6 Mbit/s och 3 Mbit/s på vissa ställen" för mitt område. Jag har ALDRIG varit uppe i hastigheter över 1,27 Mbit/s, men oftast är det under 0,60 Mbit/s. Jag har testat både med min iPhone 4 och med mobilt bredband med tillhörande modem. Flera gånger varje timma bryts även...
Oseriöst företag som ljuger och förhalar, nätet låg nere i drygt 4 veckor, när jag ringde och påpekade detta sa jag samtidigt att jag inte vill bli fakturerad, inga problem svarade kundtjänst arbetaren, men du får återkomma när nätet är uppe igen så vi vet för hur lång tid du skall få ersättning för. Kundtjänst medgav samtidigt att dom hade stora problem på min ort och inte visste när det skulle vara löst men att de jobbade på att lösa det. Ringde idag upp för att få min ersättning, fick tillsvar att nätet har inte alls...
Njaaaaaaa! Har haft problem med dem flera gånger.. Senaste problemet var att dom inte svarade på mina mail. Deras "svar inom 48 timmar" policy fungerar inte alls. Jag var tvungen att maila dem igen för att få svar. Dom skickar även tråkiga räkningar till mig ;)
Vilket otroligt sk*tföretag! Jag kom inflygande till Sverige och beställde i mycket god tid för att ha ett mobilt bredbandspaket väntande när jag anlände. Fungerade inte, kom flera dagar för sent. Paketet fungerade inte när det väl kom. Efter besök på lokala Trebutiken konstaterades att Tre måste "aktivera" abonnemanget (har aldrig behövts med Telia eller Telenor). Där gick ytterligare en tid. När jag skulle förlänga abonnemanget (efter den fria vecka som ingick) så fungerade det inte (drabbade tydligen alla kunder under...
Har haft tre under ett par år nu och det funkar. Själva telefonin och datan fungerar, de tjänster jag använder (3-kontorsnummer) gör det dom skall till ett billigt pris. Jag tycker att säljarna som jag vart i kontakt (butiken Partille) med är hyffsat trevliga och hjälpsamma. Däremot så när jag skulle flytta abonnemang från ett företag till ett annat, då strulade det och det tog nästan fyra månader att flytta abonnemangen, det tappades bort ärenden och det strulade hela tiden. Dom lägger fortfarande e-faktura till mig som...
Jag var inne i butiken och försökte säga upp abonnemanget. Det gick inte däremot gick det att förlänga abonnemanget. Väl hemma försökte jag ringa för att säga upp abonnemanget och när jag äntligen kom fram gick det inte att säga upp abonnemanget heller eftersom den avdelningen inte hade samma tider som övriga företag. Som grädde på moset fick jag ett usb sticka som inte fungerade. När jag ville byta tog de inte emot mitt klagomål utan det var att gå till butiken och köpa en ny usb-dosa som fungerade utmärkt.
För att inleda snällt, Tre är det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med. Jag har haft deras mobila bredband under 2 år. När jag till slut "orkat" säga upp mitt abonnemang får jag tilläggsavgifter på VARJE faktura. Dem kallar det för "påminnelseavgifter" bland annat, även att jag ALLTID betalat mina fakturera mer eller mindre direkt. SKAFFA ALDRIG TRE!
Nu är jag riktigt trött på tre. Det började när jag skaffade en mobil plus abonnemang, de tog två-tre dagar innan simkortet aktiverades,jag fick dessutom ringa till kundtjänst massor av gånger. För att först fråga varför det inte gick att ringa och en till gång för att fråga om de åtgärdar det på något sätt och när det skulle böjra fungera och en gång till för att fråga hur det egentligen går. Tog aslång tid. När jag blev uppringd några månader efteråt av en person från tre som ville sälja ett mobilt bredbandsabonennmang...
Nu är jag trött på 3! Inget bra alls!
Okunniga snorvalpar i butikerna utan någon form servicekänsla och oförmögna eller förhindrade från att ta beslut. Dryg och omständig "kundtjänst" som också de är helt oförmögna att ta beslut. Den omständigaste reklamationsproceduren jag någonsin har skådat. Helt omöjligt att få tag i någon, nej, i bästa fall kan du efter tjat få en postadress dit du kan skicka skriftliga klagomål, mail eller telefonsamtal går inte. Att inte kunna leverera mobiltäckning i Stockholm när man skryter om att ha Sveriges bästa är skrämmande. Dessutom är de dyra. Nej tack, välj något annat!
Hej har väntar på en laddare sen den 2010-10-05 den gick sönder efter 2 dagar en kund tjänst som lägger på när man ringer vad är detta för företag butiken i kista är ett jävla hån mot kunder mvh
Svårt att rekommendera ett företag som jobbar med mobilnät - när de inte levererar någon teckning i hela landet!
För två år sedan skaffade jag mig ett mobilt bredbandsabonnemang från Tre som jag band på 24 månader. I o m att jag knappt använde det (kopplar upp mig via telefonen när det behövs) så koktaktade jag dem i somras för att höra mig för hur jag säger upp mitt abonnemang. Mitt första misstag var att lägga ord i kundtjänstpersonens mun och frågade om det är tre månaders uppsägningstid som gäller? Jag fick ett ”ja” till svar. Jag fick även veta att dessa tre månader räknas fr o m att min bidningstid gått ut i november. Eftersom...
Jättebra företag. Jag är med i 3First och måste sga att den personalen är superbra med en utmärkt hög servicegrad. Nätet är superbra med stor täckning och bra tryck i det mobila nätverket! Mycket nöjd kund!
Detta företag har ett oförståerligt opålitlig datasystem och slingrig kundsupport. Deras hemsidas front-end (det som vi kunder ser) beställer helt fel saker åt dig och visar inga bekräftelser. Deras back-end (det som de anställda använder) är tydligen fyllt med buggar eftersom det inte lyssnar på kommandon! Jag beställde t.ex. 3Bredband Plus och fick när jag tryckte på "Beställ" endast se en sida med deras mobiltelefoner och fick alltså inte någon bekräftelse eller e-mail om det jag beställt. Jag ringer kundsupport och...
Körde Tele2:s mobila bredband förut och det var hela tiden en massa diffust strul. Uppkopplingen var seg trots att alla hastighetstester visade hyfsade värden. Jag fattade aldrig vad som var problemet. Jag bytte till 3. I Stockholm är hastigheten fantastisk och den stiger vartefter månaderna går. Säljaren var dessutom så vänlig att han tyckte att jag INTE skulle ta deras 3Bredband MAX eftersom det ändå inte gav så bra hastigheter. Men ... så fort du kommer utanför Stockholm är hastigheten helt obegripligt låg oavsett...
Beställde en Iphone 4 kl 00:01 samma natt den släpptes av tre. På förmiddagen dagen efter ringer jag till deras kundtjänst och får tala med en trevlig kille som säger att ordern finns där och att dom kommer bearbeta dom i rätt turordning. När jag fortfarande inte hört mer idag måndag så ringer jag igen för att kontrollera och får då tala med en tjej som säger "oroa dig inte din order finns här och kommer skickas ut idag eller senast imorgon". Nu för en stund kommer ett mail från dom där det står att dom pga tekniskt...
Tre uppgraderade nätet så mobilen lade av Operatöre tre(3) uppgraderade sitt nät, så min gamla 3G telefon en Motorola A925 med tre's logga, med kontantkort får ingen kontakt längre. Jag tänkte att jag ringer kundtjänst och kollar läget. När samtalet kopplas fram sitter det en ung tjej och flamsar med kollegor eller någon annan i telefon efter ett tag svara hon på mitt samtal. Jag beskriver problemet och att jag hade ett par hundralappar på luren. -"Mmm.... jaaa så är det i alla fall,är det en tre telefon, är det 3's...