Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Postnord

Omdömen totalt

475

Snittbetyg

1.2
Låg
Skriv ett omdöme

475 omdömen om Postnord

Sedan starten 2008
Visar 475 omdömen med 1.2 i snittbetyg
Mikael G
Skrev om Postnord BRAND Ej verifierat företag

Ringde 18/12-25 som företag till PostNord kundtjänst då ett inkommande paket till oss hade råkar hamna i utgående paket, och således hamnade på vårat lokala företagscenter. Vi upptäckte det en timme senare. Varpå jag ringde KT och undrade om de kan kontakta vårat lokala center för att förhindra att paketet transporteras vidare till Veddesta. Men se det gick inte alls för sig, trots att de enkelt skulle kunna göra det. Så paketet lämnade såklart och har hamnat i Veddesta med en adressetikett som inte är PostNord. Värde 26 tkr. Det kommer säkert tillrätta en vacker dag, men hade KT varit lite serviceinriktade så hade kanske detta kunnat undvikas. Kan tillägga att personen i KT var en djupt otrevlig människa helt utan känsla. Borde absolut inte arbeta i en kundtjänst! PN jobbar med att tvätta bort sitt dåliga rykte vilket de gör bra, men en sådan person förstör det jobbet. Riktigt uselt!

Åsa Johanna Amalia Å
Skrev om Postnord Sverige AB - Segeltorp Paketterminal Ej verifierat företag

Jag har förstås även fått paket levererade enligt plan och i bra skick, men även varit med om paket som försvunnit (Segeltorp känns ibland som paketens "Bermudatriangel"), dock är det alltid de dåliga upplevelserna som stannar kvar. Har varit med om chaufförer som inte ens orkat kliva ur bilen. Vissa har ringt och bett mig möta upp (när anledningen med hemleverans till största del var tungt/otympligt paket) samt att de påstår att de varit förbi men att ingen var hemma när hela familjen syntes tydligt utifrån (det var mörkt ute och upplyst i köket som vetter ut mot gården och ingången till tomten så vi syntes mycket tydligt). Har även varit med om att mitt paket levererats till en granne, vilket resulterade i att chauffören fick vända och göra om och göra rätt. Först tyckte han att jag skulle gå in på mina grannars tomter och leta (han kunde inte säga exakt vilket hus han levererat till). Har fått hämta ut paket hos ombud fast det var bokat och betalt för hemleverans. Ett flertal leveranser har inte levererats enligt bokat datum, andra har blivit försenade eller försvunnit under en tid. Något som också varit frustrerande är att man ska få en hemleverans under kvällen och man har till och med kunnat följa bilen i appen och sett att den varit i närheten och sedan har tiden (22:00) passerats och då får man ingen leverans. Tydligen har den då körts tillbaka till terminalen och kan inte hanteras innan de har registrerat detta. Inget meddelande om att leverans tyvärr inte hanns med, vilket borde vara tekniskt möjligt i och med appen, och sedan får man själv som kund börja engagera sig i var, när och hur paketet ska levereras. Just nu har jag ett ärende där mitt paket verkar ha slukats i "Bermudatriangeln" igen. Fick då svara några frågor om paketet. Den mest intressanta de bad om var en utförlig beskrivning av paketet. (Jag skrev att jag antar att det är i en wellpappkartong, men jag inte har en aning då jag aldrig fått mitt paket och därmed aldrig fått se det.) I allt det här eländet med pakethanteringen så tycker jag synd om personalen som måste ta alla chattar och telefonsamtal om försvunna och ej levererade paket. Det är inte deras fel, men de hamnar i skottgluggen för vad deras kollegor totalt har misslyckats med. Jag avundas dem inte och hoppas att andra inte tar ut sin frustration på dem heller. Tror inte på det men hoppas på bättring, för just nu är det helt vansinnigt hur låg nivån är på PostNords service vid Segeltorp paketterminal.

Daniel V
Skrev om Postnord BRAND Ej verifierat företag

Avi i brevlådan men inget paket hos ombudet. Efter del efterforskningar, paket är PÅ VÄG. Varför i allsin dagar skickar då Postnord ut en avi om att det är klart att hämtas? Så kul är det inte att åka till utlämning i onödan. Systemfel. Bristande leveranskontroll. Rekommenderar annan leverantör.

Håkan Marcus Alexander S
Skrev om Postnord BRAND Ej verifierat företag

Sjukt dålig service och allmän hantering av leveranser. De returnerade flertalet kartonger utomlands med mina tillhörigheter förra året, av misstag. Extremt dålig app, står "Var hemma 16:00 - 22:00" men ingenting mer, kan inte se i realtid var lastbil befinner sig, likt Brings app, Bring visar även inom ett mycket snävare tidsintervall när föraren kommer anlända, samt hur många stopp innan. De förväntar sig att familjefäder ska sitta mellan 16-22 med telefonen i handen.

Thomas Kjell-håkan L
Skrev om Postnord Sverige AB - Posten Uppsala Ej verifierat företag

Postnord Uppsala delar ut min post till andra adresser en mil härifrån. Omöjliga att nå. Postnords kundtjänst säger bara att avsändaren ska reklamera. Inget händer posten kommer fortfarande inte fram.

Thomas M
Skrev om Postnord BRAND Ej verifierat företag

Dom kan aldrig göra rätt! Gång på gång på gång blir de fel, både paket och post hem.

Thomas D
Skrev om Postnord Sverige AB - Årsta Postterminal Ej verifierat företag

illa bemött 40 minuter i telefon de lever inte upp till mina förväntningar eller sina förväntningar lovar högt och häller tunt ingen vet var godset är de lovar tre ggr på en vecka att köra ut detta gods men icke då trots att de har lovat utkörning mellan 16-22 varje gång och bekräftat detta till oss men inget händer ingen info om varför det inte körs ut Stoppat Försändelsen hålls på en distributionsterminal i väntan på det bokade leveransdatumet eller i väntan på en överenskommelse om leverans med mottagaren. vi har alltså blivit lovade tre ggr i en veckas tid men ingen info om vad som gäller

Thove Ä
Skrev om Postnord Sverige AB - Posten Veddesta Ej verifierat företag

Jag bor nära postbox Snapphanevägen 76, 17714, men blir dirigerad till Snapphanevägen 229. Det blir sammanlagt 3 km fram och tillbaka med kryckor istället för 70 m.Det är 2:a gången det här händer. 😖🤬🤬🤬🤬 Tidigare har det fungerat okej. PostNord är det sämsta företaget någonsin. De använder förstås AI som inte klarar av sitt jobb. Jag vill ha återkoppling av ansvarig chef.

Ladda fler omdömen

Platser 50

Visar: 30 av 50
Ladda fler platser

Om dessa omdömen

För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Postnord har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen

Trovärdighet
Låg

Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.

Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.

Dessa nivåer finns på Reco:
  1. Mycket Bra
  2. Bra
  3. Ok
  4. Låg

Detta är Reco

Oberoende omdömen från riktiga kunder
Vi jobbar hårt för att kontrollera att de som lämnar ett omdöme finns på riktigt och faktiskt har köpt den vara eller tjänst de skriver om. Det sker bland annat genom BankID och noggranna kontroller mot företagens kundregister.
Vi lever som vi lär
Vi tillåter inte att företag erbjuder någon slags betalning i utbyte mot omdömen, och på samma sätt tillåter vi inte oss själva att ta bort negativa omdömen för att ett företag vill eller erbjuder betalning för det. Hos oss går trovärdighet och din tillit alltid först.
Reco logotype Omdömen du kan lita på

Kategorier

Filtrera omdömen

Betyg & tidpunkt: