Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
SIMON J
SIMON J
Skrev om 123ink AB Ej verifierat företag

Jag sökte efter färgpatroner till min HP-skrivare när jag hittade ink123 via en sponsrad Google Shopping träff och vad gäller hemsidan och priserna såg allting bra ut. Dessutom startades en chatt helt automatiskt varpå jag fick chansen att prata med kundtjänst. Det är först då jag började stöta på varningsflaggor, specifikt när jag började rådfråga personalen gällande deras egna färgpatroner. Först fick jag till svar att det inte gick att svara på för hur skulle han kunna veta om jag menar helsvarta A4 sidor (jag undrar om någon någonsin gjort det genom dyrköpta färgpatroner) eller en sida med en bokstav på. Jag förklarade att alla andra patroner jag tittat på och läst om/rådfrågat tillverkare och försäljare har kunnat ge en uppskattning på hur många sidor diverse patroner uppskattningsvis räcker för och att även de som inte tillverkar egna hade inga problem att varken förstå eller ge en uppskattning. När jag frågade om de hade någon annan jag kunde tala med fick jag som svar att skriva till deras E-postadress och att de tillverkar patroner specifikt avsedda för skrivaren jag har men att de inte genomför några tester. Så när priset är lägre än alla konkurrenter och informationen är otydlig, personalen otydlig och medvetet undvikande både i frågor gällande deras egna produkter och hur de presterar i samverkan med produkterna de är specifikt avsedda för. Så om det kostar 29:- extra att köpa en patron som faktiskt är testad med personal som är trevlig och saknar skäl att undvika relevanta frågor så är det värt det. Jag hade inte köpt tändstift av ett annat märke för min bil om de inte kunde uppskatta hur många mil jag borde byta vid och varför skulle jag acceptera mindre av ett företag som sätter sitt namn på produkter de ej vet eller berättar något om. Det ska tilläggas att de avbröt chatten mitt i en konversation samt att de läste min text innan jag valt att skicka den och svarade innan jag fått formulera klart mina meningar. Det motsvarar att avbryta eller tala över en kund som besöker en butik och det var också en av flera handlingar personalen på ink123 använde sig av i syfte att "dumförklara" kunder som kanske ställer en fråga de ej vill ge svaret på? Handla någon annanstans, definitivt ett no-no tills de förfinar sin kundtjänst och information kring sina egna produkter, oavsett pris, är mitt råd!

Tipsa en vän om 123ink AB

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.