Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Jag är god man åt en äldre dam, som hade flyttat till ett äldreboende och behövde därför hjälp med en slutstädning av en mindre lägenhet. Tog offert från 2 företag där offerten från Seniorkraft var några hundralappar lägre än den från det andra företaget. Offerten löd på ca 2000 kr. efter rutavdag. På morgonen en dag i slutet av oktober 2018 anländer 3 personer som vägrar att städa om de inte får bättre betalt än vad offerten utvisar med hänvisning till ett det är lite dammigare än vad de hade förväntat sig. Det hela känns som en utpressning från deras sida då lägenheten skall säljas och skall visas för spekulanter någon dag senare så det var svårt att anlita någon annan som på kort varsel kunde åta sig uppdraget. Den som jag upplevde som chefen för de 3 städarna påstod att städningen skulle förmodligen ta hela helgen i anspråk för de 3 personerna och hon begärde ett mycket högre belopp som efter diskussionerna landade på 8.000 + moms minus rotavdrag. Hon lovade också att de lämnade garanti på städningen och skulle komma tillbaka och åtgärda eventuella brister om den nya hyresgästen till äventyrs inte var nöjd med densamma. På sen eftermiddag samma dag får jag ett telefonsamtal från städarna som ber mig komma över och låsa lägenheten då densamma var färdigstädad. Jag blir väldigt förvånad då de sa att hela helgen skulle erfordras för detta och återigen får jag samma garanti som jag beskrivit ovan. I början på november 2018 anländer en faktura på 15.000 kr. + moms minus rutavdrag. Jag ringde upp chefen för företaget som insisterade på att det var det belopp som jag skulle betala då det var de uppgifter han hade fått från städarna. Då upplyste jag honom om att jag hade en skriftlig överenskommelse med chefen för städarna och mailade densamma till honom. Efter diverse skriftväxling kommer en rättad faktura 8.200 + moms minus rutavdrag. Jag är övertygad om att hade jag inte haft detta skriftliga bevis hade jag tvingats att betala detta sanslöst höga belopp. Av olika anledningar blev försäljningen tillika tillträdet av lägenheten fördröjd och den nya hyresgästen flyttade in i början på januari månad 2019 och upptäcker då att lägenheten är bristfälligt städad. Jag kontaktar då både chefen för företaget som städaren och de lovar båda enligt tidigare överenskommelse att åtgärda detta. När den nya lägenhetsinnehavaren kontaktar städaren säger hon att ingen ytterligare städning kommer att utföras på rekommendation från chefen för företaget. Jag uppfattar detta som städföretaget har utsatt oss för som väldigt avlägset seriöst företagsamhet och det som gör det dubbelt olyckligt är att det är pengar som jag är satt att förvalta åt en annan person.

Tipsa en vän om Seniorkraft i Skaraborg AB

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.