Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Anmälde en trasig ugn med förhoppning att de skulle hinna reparera denna inför en stundande lägenhetsvisning. Problemet var att fogningen hade lossnat i ugnsluckan vilket gjorde att dem hängde löst. De hämtade luckan med löfte om att hinna klart innan visningen. Detta löfte hölls inte utan när luckan väl sattes dit igen så lossnade fogningen omedelbart, något som fick mig att ifrågasätta hela arbetsinsatsen. Detta resulterade i att jag fick visa min lägenhet med en trasig ugn vilket man kan spekulera i sänkte det slutgiltiga priset. I brist på alternativ och under rådande omständigheter, dvs jag hade sålt lägenheten med löfte att ordna ugnen, så valde jag att åter ge de en chans och lämna in luckan för reparation. Efter ett antal veckor hade jag fortfarande inte fått någon återkoppling och hörde därför av mig. Förklaringen jag fick var att ugnstillverkaren hade skickat fel delar till dem. En förklaring jag inte köper då det var fogningen som hade lossnat och alltså inga delar som hade kommit bort. Ytterligare tid går och jag får återigen kontakta dem för att ta reda på vad som egentligen händer med min ugn. När jag då får tala med en av era hantverkare så förklarar han att de nu reparerat ugnen men att "det saknats en del som tillverkaren inte skickade med". Något som får mig att reagera och jag undrar hur de har kunnat reparera en ugn när det fattats delar, delar som jag ifrågasätter hade behövts från första början. En fråga han säger sig inte kunna svara på. Jag kommer då i kontakt med en av deras projektledare. Hennes "förklaring" på att det dragit ut på tiden är något som låter mer som en bortförklaring, "Vi har lagt ner en massa arbetstimmar på detta så vi har antagligen förlorat pengar på det". Ett argument som knappast är logiskt utan snarare visar på att de inte vet hur man sköter ett företag och tar ut det på kunden. Jag som kund beställde en tjänst och de har inte levererat, vad detta sedan beror på är helt irrelevant. Den 13:e december, över två månader efter första inlämningen, skickar de en installatör för att sätta in ugnsluckan... det visar sig att den fortfarande är trasig. Silikonlagret som satts dit är för tjockt vilket gör att luckan inte går att stänga. Citat från sms-konversation med projektledaren: "Hej, Tyvärr var det så att silikonlagret var ngn mm för tjockt därav gick det inte. Vi har verkligen försökt rädda den. Det gick helt enkelt inte att lösa luckan..." Jag får därefter rådet att köpa en ugn via Blocket el kolla i butik där de kan ordna rabatt. När jag väl hittar ett alternativ messar jag åter projektledare den 15:e december, samma vecka som den nya lägenhetsinnehavaren ska flytta in (något jag förklarat för projektledaren ett flertal gånger). Det tar tre dagar för henne att svara men efter det har all kommunikation uteblivit både via mejl och telefon. Det hela slutade med att jag fick betala 4000 kr kontant till den nya lägenhetsinnehavaren och även hyra en lastbil för att slänga ugnen på tippen, totalt 4650 kr. Räknar vi in den initiala besökskostnaden på 870 kr som de debiterade är vi uppe i 5520 kr för ingenting. Efter detta utlägg behöver jag nog inte förklara vad jag tycker om deras service. De har inte bara brustit i er kommunikation utan även i kvalité. Ett företag jag aldrig skulle rekommendera till någon, tvärtom.

Tipsa en vän om Vitvarujouren Stockholm AB

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.