Vitvarujourens reparatör konstaterade en trasig display på vår induktionshäll. Detta skulle kosta ca 4800 kr att reparera! Kontaktade istället tillverkaren av hällen och de konstaterade direkt att det inte alls var displayen utan induktionsmodulerna. De bytte modulerna på endast ett besök och allt fungerade normalt igen (dvs inget fel på displayen...). Detta kostade 3800 kr! Alltså 1000 kr mindre! Vitvarujouren skickade en faktura på 820 kr för deras 'felsökning' trots att det står väldigt tydligt i deras hemsida 790 kr! 30 kr för ansökan om RUT! Jag bestred fakturan vitvarujouren skickade och berättade att de utfört tjänsten jag beställde väldigt felaktigt och oansvarsfullt. Och vad får jag för svar? Inget svar! Sammanfattning: 1. Fel diagnos! 2. Kostar mycket mer än tillverkarens reperation! 3. Missledande pris på felsökning! 4. Svarar inte när man kräver rättvisa! Det är väldigt orättvist att betala för en tjänst som inte utförs rätt! Vitvarujouren, ni har förlorat en eventuell kund och fått ett kasst omdöme! Väldigt oprofessionellt att ha missnöjda kunder...
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB