Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
RIKARD H
Skrev om Trademax Gävle

Intressant företag. Den 20 augusti skickar jag en reklamation per e-post. Den 14 september, då jag fortfarande inte har fått något svar, och fyra påminnelser har skickats, tas kontakt med deras chat (omöjliga att nå per tel). Jag får då besked om att mitt ärende inte är "upplagt". Efter många om och men i chatten får jag till slut ett ärendenr (508518). Detta ärendenr bifogar jag samma dag, dvs den 14 september, per e-post min ursprungliga reklamation. Därefter har jag skickat tre påminnelser (sammanlagt sju st) om mitt ärende. Antalet svar hittills = 0. Med tanke på att alla som säljer en vara till konsument är skyldiga att ta emot och hantera reklamationer börjar den totala avsaknaden av respons, förutom att vara genomusel, balansera nära gränsen för vad som är (o)lagligt.

Svar från Trademax Gävle
Hej Rikard, stort tack för ditt omdöme. Alla anmälningar till reklamation sker genom vår hemsida där du som kund registrerar och laddar upp bilder på skador. Detta går direkt till handläggarna på reklamation som då kan hantera dem efterhand de kommer in. Givetvis går det bra att skicka in det via mail - men då blir dessvärre handläggningen längre eftersom den inte kommer in till rätt avdelning från början och de just nu har extremt lång handläggningstid på sin epost på grund av ett större systembyte, beklagar detta! Vår telefon har varit stängd under en längre period men vi nås på chatt alla vardagar 9-17. Jag kikade på ditt ärende och ser att en handläggare nu varit i kontakt med dig under gårdagen och äntligen kunnat ge dig svar på mail. Finns det någonting vi kan hjälpa dig med är du varmt välkommen åter till oss på chatten Önskar dig en fin dag Hälsningar Matilda

Tipsa en vän om Trademax Gävle

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.