Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
Sanna S
Skrev om Flyttfirman 4 Ess Bekräftad företagssida

Dessvärre var vi inte nöjda med flyttfirman 4 Ess. Vi valde flyttfirman då vi fått dem rekommenderade av en vän, men slutresultatet blev inte alls det vi hade förväntat oss. På dagen för flytten dök det upp tre stycken killar som skulle flytta våra möbler. En av killarna, som hade någon form av arbetsledarroll, var riktigt otrevlig och de andra två verkade inte ha flyttat många gånger förut. De var helt beroende av att få instruktioner från arbetsledarkillen, vilket gjorde att flytten tog väldigt lång tid. Så fort de inte fick en instruktion gjorde de inget alls. Detta fakturerade flyttfirman självklart, och det faktiska antalet fakturerade timmar var betydligt fler än vad som angivits på offerten. När jag bad att få en förklaring fick jag enbart från svar som svar att det är svårt att uppskatta hur lång tid man flyttar och att allt kan hända till exempel kan hissen går sönder. Jag tyckte det var ett intressant svar eftersom att våran hiss inte hade gått sönder. Det må vara hänt att det är svårt att uppskatta antalet timmar i förväg men efteråt måste man kunna tala om vad som gjorde att flytten tog längre tid än vad man hade angivit på offerten. Jag menade att flyttfirman skulle kreditera oss för detta men det enda man vara beredd att göra var att ersätta oss med 625 kr. Då kostade flytten över 13 000 kr totalt men skulle enligt offerten kostar ca 10 000 kr. Flyttfirman hade dessvärre också sönder en av våra tavlor och andra möbler jag har blivit kantstötta i flytten. Gällande städtjänsterna är vi nöjda då vi inte fått någon anmärkning från våran tidigare hyresvärd. Bemötandet från 4 Ess har också varit bra när man ringt in, vilket gör att recensionen får två stjärnor istället för en.

Svar från Flyttfirman 4 Ess
Hej Sanna Det är ju tråkigt att du inte är nöjd med det jobb som vi gjorde, men din upplevelse är viktig för oss. Men jag skulle vilja korrigera din beskrivning av offert kontra faktura, lite grann. Offerten var mycket riktigt på ca 10.000, men sen tillkom drivmedel (och det var en ganska lång resa från A-B), samt tippavgift, för att vi körde till Återvinningen åt er. Skillnaden mellan offert+tillägg (drivmedel och tippavgift), med den faktiska fakturan, är INTE 3000 kr utan den blev 1250 kr. När jag ringde dig så uppfattade jag det som om vi var överens om att vi betalar ut halva den summan, alltså 625 kr till dig, missuppfattade jag dig på något vis? Den skadade tavlan kommer vi att ersätta er för, det har vi redan pratat om, du och jag, jag har inte fått någon information från dig att det fanns kantstötta möbler när vi anlände till den nya adressen. Jag skulle uppskatta att du hör av dig, till mig, om det är så att det är fler saker som är skadade i flytten. Vi har ett ansvar, när vi flyttar våra kunders saker och det ansvaret tar vi, men vi måste ju få en chans att veta att det har hänt. Hälsningar Mimmi 08/128 56 303

Tipsa en vän om Flyttfirman 4 Ess

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.