Med mitt stora besvikelse måste jag skriva om min upplevelse med denna bedrägeri företag så andra fastnar inte i deras fälla, den 17 september 2023 köpte jag en tvättmaskin från deras hemsida, samma dag hittade jag en bättre maskin för bättre pris hos ElGiganten och ville makulera köpet, i mitt största förvåning var detta inte möjligt då deras hemsida och kund supporten hade stängt på helgerna (det var en söndag), jag vände mig till NetOnet i Upplands Väsby för att få hjälp med avbeställningen men de kunde inte hjälpa mig heller och hänvisade till deras kund support. Den 18/9 ringde jag dom kl 08.00 på morgonen och ångrade köpet, fick vänta i luren tills de kontaktade deras lager om varan hade lämnat lagern och efter en stund fick jag veta att allt var i sin ordning och det skulle inte tillkomma något form av extra kostnader. Den 19/9 ringde på min dörr och tvättmaskinen var levererad (?). Jag tog inte emot leveransen och ringde snabbt till deras kundsupport igen, denna gång sa de att varan levererades av misstag från leverantören och jag ska inte bli debiterad för något. Det var den 10 oktober (23 dagar senare) som räkningen på hela köpet på 7460:- kom och när jag loggade in mig på deras hemsida såg jag min beställning fortfarande var aktivt och det stod VARAN ÄR LEVERERAD (?). Ringde de igen och denna gång svarade en ny kille som efter 20 minuter samtal kom med beskedet för en straff avgift på 500:- kronor trotts jag berättade i detalje om att detta var inte mitt fel och snarare deras ville han inte lyssna och sa om jag vill ha en lösning på det hela, måste jag maila händelsen till deras kundtjänst. Nu efter detta samtal är beställningens statusen fortfarande VARAN ÄR LEVERERAD och jag vet att de vill tjäna pengar på kunderna trotts deras egna misstag, alla dessa samtal är inspelade hos NetOnet men kan inte kan användas som bevis och inspelningarna har bara för deras utbildningar enligt deras kundtjänst :( Rekommenderar inte alls detta företag, personer som sitter i kund supporten hos NetOnet är inte trovärdiga, saknar kunskap och alla säger olika saker till kunderna och inte alls hjäpsamma, jag vet inte vad händer nu, men säkerligen kommer jag att föra ärendet vidare till konsumentverket och bestrider detta bedrägeri hos de. Det kommer att bli många samtal, mail och huvudverk men rätt ska vara rätt :(
Skrev om Netonnet Bekräftad företagssida