Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Hade bokat tid på Toveks för ett elektroniskt fel den 28/12 men behövde ha bilen åtgärdad tidigare. Ringde Mekonomen och frågade om de hade tid snabbare (det var uppenbart vilken komponent som slutat fungera). Frågade även uttryckligen om mekanikerna var duktiga på elektronik vilket jag fick bekräftat, så jag bokade tid den 22/12. Bilen skulle vara klar före lunch. Kl 14.30 ringde jag upp verkstaden och det tog ca 5 minuter att få veta att de bytt delen utan problem men att de saknade programvara för att koda den. Så jag skulle behöva lämna in bilen på Toveks för detta och får nu vänta till den 11 januari och behöver betala ytterligare. Jag anser att man inte ska åta sig att utföra jobb man inte klarar helt, eller åtminstone upplysa om att det finns en risk att man inte kan göra det. Jag fick dessutom betala för arbetet, erbjöds ingen kompensation. Detta är andra gången Mekonomen i Uddevalla ställt till problem för mig, förra gången satte de inte dit oljepluggen ordentligt efter en service och det hade kunnat gå riktigt illa. Jag känner inte att jag vill ge dem fler chanser.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Uddevalla
Hej Maud! Tråkigt att du är missnöjd. Tyvärr var det ju så i detta fallet att den berörda delen behövde en inkodning via OE (Volkswagen), vilket vi tyvärr inte hade en chans att kunna se innan. Hoppas du ändå kan se den rabatterade arbetskostnaden du fick som en kompensation. Ha en fin dag nu!

Tipsa en vän om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.