Vi har köpt en fastighet, Seniorbolaget på Tjörn hade flyttstädat fastigheten. Det var ett flertal brister i städningen bland annat var de flesta skåp i köket inte uttolkade, köksfläkt full av fett, en garderob ej städad, förrådet ej sopat samt några andra småsaker som inte var åtgärdade. Jag städade själv och tog bilder på det som var ostädad, skickade bilderna till säljare, Seniorbolaget och mäklare. Ingen hörde av sig. Kontaktade chefen på Tjörn som tydligt klargjorde att jag gjort fel som själv städat då deras policy är att själva rätta till ev felaktigheter, vilket jag i efterhand kan förstå. Chefen svarade inte på frågan om de sett mina bilder eller om de diskuterat dessa brister. Ingen antydan om någon kompensation eller ursäkt. Jag fick veta att jag inte deras kund eftersom jag inte anlitat dem. Chefen talade om att de som städar var väldigt bra personer. Vilket jag inte på något sätt betvivlar, dock är det inte relevant när det uppenbart var brister i städningen. Fick frågan av chefen om jag kände en tillfredsställelse när jag själv städat. Fick också rådet att släppa detta och gå vidare. Hela samtalet gick ut på att jag gjort fel. Som jag ser det skulle jag överhuvudtaget inte behövt varken städa eller klaga om flyttstädningen blivit utförd tillfredställande. Trist bemötande av chefen.
Skrev om Seniorbolaget i Sverige AB