Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
Rolf L
Skrev om Tillmobil i Norden AB Bekräftad företagssida

Jag blev uppringd av en person som angav sig vara från TRE och som berättade att han noterat att vi hade mycket hög datakonsumtion. Han lovade att om vi tecknade ett NYTT Max-abonnemang (trots att vi redan har ett) så skulle vi komma upp i 1000 Mbs hastighet. Då jag meddelade honom att vi inte ens har 5G där vi bor och att hastigheten är mycket låg och mottagningen oftast så dålig att vi inte ens kan koppla upp oss mot internet förklarade han att det berodde på att vårt abonnemang var dåligt, men att det skulle lösa sig med ett nytt abonnemang. Det skulle bli så bra att vi skulle få bättre hastighet än vårt fiber. Dessutom skulle vi sänka kostnaderna totalt eftersom vi skulle få rabatt även på våra telefonabonnemang. Vi skulle spara 200 kronor plus fiberabonnemanget. Det lät ju jättebra varför jag sa ja till erbjudandet. När jag fick se papperet jag skulle skriva på såg jag att det stod TILLMobil på det och inte TRE. Då förklarade säljaren att det var samma sak och att jag lugnt kunde skriva på, vilket jag gjorde. När SIM-kortet kom fanns det inget följebrev eller kontrakt med och det var därflr omöjligt att kontrollera vad jag skrivit på. Det visade sig att ingenting var bättre med det nya abonnemanget. Det var inte högre hastighet, det var inte bättre mottagning, vi fick ingen 5G och det gick inte att använda det för att koppla upp mot internet. Dessutom hade TILLMobil förlängt abonnemangstiden med två år för samtliga våra abonnemang (5 styck)! När jag ringde TILLMobil hade jag lärt mig en läxa och informerade kundservicepersonen om att jag spelade in samtalet. Hon sa emellertid att hon inte godkände detta, vilket förstås är förklarligt eftersom företaget använder uppenbara lögner för att sälja sina tjänster. Hon informerade mig dock om att avtalet gällde och att de inte tänkte ta tillbaka något. Detta bekräftades också av deras kundtjänst via ett email. På grund av TILLMobils bedrägliga beteende vände jag mig direkt till TREs kundtjänst. De var oerhört vänliga, tillmötesgående och förstående. Det första de gjorde var att ta bort den förlängda abonnemangstiden. Sedan fick jag prata med deras nätverksservice som snabbt konstaterade att där vi bor är mottagningen och hastigheten mycket låg, varför de annullerade det nya abonnemanget och återställde vårt kontrakt till hur det var före TILLMobils bedrägeri.

Tipsa en vän om Tillmobil i Norden AB

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.