Elektrikern dyker inte upp på morgontiden som avtalat. Hör heller inte av sig. En halvtimme efter avtalad tid ringer vi hemfixarna, som ber att få återkomma efter ha pratat med elektrikern. 5 minuter senare ringer elektrikern själv upp, och förklarar att han var ute sent dagen innan och därför inte orkade komma i tid, men att han skulle åka nu och komma om 20 minuter. 30 minuter senare ringer vi Hemfixarna igen, och förklarar att vi inte har möjlighet att vänta längre och att han missat den andra angivna tidpunkten samma dag och osäkerheter i om han faktiskt kommer dyka upp gör att vi avbokar och ber och få en annan elektriker dagen efter. Då vi efterfrågar kompensation för att vi behöver ta ledigt från jobbet en dag till, säger kundtjänst att de ska kolla upp detta och höra av sig. Några dagar senare dyker ändå en faktura upp, på fullt belopp, utan att någon hört av sig. Ringer igen, och vi får höra att vi redan fått kompensation. Kompensation som i att vi inte blev fakturerade för "avbokningen" av den första elektrikern, som alltså inte hade dykt upp för att han varit ute sent dagen innan. Den "avbokning" som alltså skedde 1h 30m efter utsatt tid, som var första tiden på morgonen. Vidare så hade den andre elektrikern inte med sig den sladd som behövdes, trots att vi per telefon med hemfixarna fått bekräftat att en sådan skulle ingå. "Nä, så är det inte, du kan läsa på hemsidan, du ställer samma frågor igen, hej då" svarar kundtjänst nu, samtidigt som de i andra andetaget hotar med inkasso om fakturan inte betalas i sin helhet utan kompensation. Kundvård i sitt esse!
Skrev om Hemfixarna! Bekräftad företagssida