Skrev om Svenskt Byggmontage AB Bekräftad företagssida
Beställde och erhöll solscellssanläggning2023. Anläggningen slutfakturerades i augusti och betalades omgående av mig i tron att allt var slutfört. Jag upptäckte flera månader senare att jag inte erhållit betalning för producerad el. Vid kontakt med företaget skyllde man på en anställd som sluta och meddelade felaktigt att slutanmälan nu skett. I december nödgades jag kontakta nätägaren som i sin tur per telefon utbildade anställd vid företaget i hur slutanmälan skall göras. Anläggningen slutfördes därmed förs fyra månader efter slutfakturering . Mina klagomål har mötts med att ”sådant händer”. Jag får därför varna för att anlita företaget! Göran Ö
Svar från Svenskt Byggmontage AB
Hej Leif.
Jag förstår din frustration och beklagar det inträffade.
Utan att gå in på detaljer i ett specifikt ärende så stämmer det att det var en övergång i personal och informationen hade inte fullt ut gått vidare vilket skapade problematiken. Problemet grundar sig i att det låg två föranmälningar och den mänskliga faktorn spelade in i förloppet där endast 1 av dessa färdiganmäldes.
Bortsett från detta så hoppas vi att du är nöjd i övrigt med anläggningen och får många långa soltimmar.
Vi har infört rutiner för detta för att liknande inte skall ske igen.
Med Soliga hälsningar
Alla vi på Svenskt Byggmontage