Beställde flyttstädning till 2024-12-27 kl. 9. Företaget ringer 27 november och står utanför vår port och de erkänner att de tagit fel på dag (bättre än att vara sen). Lämnade nyckel i företagets postlåda måndag 23 december, men fick ingen bekräftelse på att nyckeln var mottagen, vilket var oroväckande. Ringer själv fredagen 27 december vid 9.30 och då svarar de att nyckeln var mottagen och att de var på väg till lägenheten. Ber dem lägga nyckeln i brevlådan när de är klara. Lördag 28 december vid 13.30 ska vi hämta nyckeln och kolla i lägenheten. Det fanns ingen nyckel i brevlådan och vi märker att ingen har varit i lägenheten heller. Vi ringer och de svarar att de var på väg dit nu och måste tagit fel på dag. Detta var alltså vid halv två en lördag för att flyttstäda en etagevåning på 75 kvm. De ringer vid 19.30 och hälsar att städningen är klar. Den blir godkänd vid besiktning (och det är jag tacksam för och uppskattar). Företaget la på kostnad för transport och städutrustning för totalt 198 kr på fakturan. Hittar ingenstans på hemsidan eller i offerten att dessa omkostnader tillkommer och tycker rent spontant att de till och med kunde dragit av en liten men symbolisk summa på grund av den dåliga servicen. UPPDATERING: Efter min dåliga recension publicerades hörde de av sig inom en minut. De sa bland annat att det ser dåligt ut för dem med ett lågt betyg och att jag skulle fundera på saken efter att ha lovat mig hjälp med fakturan. Blir sen kontaktad av vd:n som kommit tillbaka efter helgerna och är den som ska ställa allt till rätta. Hen erbjuder ursprungspriset samt 10% extra avdrag och en gratis fönsterputs till våren. Tack, tänker jag, ”men”, säger hen, ”det handlar om att ge och ta”. De ville då att jag skulle höja mitt betyg, alltså i princip mutade mig. Eftersom jag ville ha tillbaka pengarna som var mina gjorde jag det för en stund, men ändrade igen då det inte kändes rätt. Men som sagt blev städningen godkänd.
Skrev om Städcentrum Ej verifierat företag