Riktigt dåligt. undvik! för det första så dagen då städningen skulle vara klar så hade dom inte ens börjat, de insisterade på att hyresvärden inte hade ring dom och att det var hyresvärdens fel då de lovat att höra av sig och att de sammarbetar med hyresvärden vilket inte stämmde alls enligt hyresvärden. de ville ha berättat exakt hur mycket de behövde städa då den skulle renoveras och de sa att då borde dom inte behöva städa så mycket och kunde skippa det mesta. jag betalade full pris. en vecka efter jag skulle vara utflyttad så var dom klara med städningen. tog alltså då nästan 2 veckor senare än datumet jag betalt för och då blev den inte godkänd. eftersom det tog så lång tid fick jag inte en chans att städa den själv eller hyra ett annat bolgat och fick då en räkning på 5000 ca för städningen från hyresvärden. de vägrade att ge mig pengarna tillbaka och lurade mig och sa att jag måste betala in det idag annars får jag inget rut avdrag och att de skulle betala tillbaka när de talat med min hyresvärd. det gjorde dom aldrig. jag hade kunnat ta det vidare och min hyresvärd uppmanade mig att göra det men jag är väldigt sjuk och har inte den orken och ville bara bli klar med flytten. visst, lägenheten var i väldigt dåligt skick men de hade varit där innan och kollat på den så de visste det mycket väl om det och sa att det inte var något problem. väldigt märkligt då jag bara hört bra saker!
Skrev om PutsJohan AB Verifierat företag
Svar från PutsJohan AB
Hej Didrik,
Först och främst vill vi verkligen beklaga att du inte är nöjd med vår städtjänst. Det är självklart aldrig vår avsikt, och vi uppskattar att du hör av dig så att vi kan ta del av din upplevelse.
När vi påbörjade städningen av din lägenhet i slutet av augusti märkte vår personal att det behövdes en mer omfattande insats än vanligt. Som en del av vår rutin tog vi därför kontakt med dig för att tillsammans hitta den bästa lösningen. Vi kom överens om att du skulle prata med hyresvärden angående eventuella renoveringsplaner, och när det stod klart att ingen renovering skulle ske, bestämde vi oss för att göra vårt allra bästa utifrån förutsättningarna.
När vi återvände i början av september för att slutföra städningen, lade vår personal ner mycket arbete och dokumenterade resultatet med bilder. Tyvärr kunde inte hyresvärden vara på plats vid besiktningen, och vi fick senare veta att städningen inte godkändes. Vi vill verkligen understryka att vi alltid strävar efter att leverera bästa möjliga resultat och är ledsna över att du inte känner dig nöjd med utförandet. Vi har sökt dig för att ta den av fakturan då fått av hyresvärden men utan resultat.
Vi värdesätter din feedback och vill gärna hitta en lösning som känns bra för dig. Hör gärna av dig så att vi kan prata vidare!
Med Vänlig hälsning
Linda Torving
Buskhaga Städ AB
020104112
linda@buskhaga.com
www.buskhagastäd.se