Det ni alla härunder har skrivit får mig att småle. För det första hade en säljare aldrig varit otrevlig mot er om inte ni först hade varit otrevliga mot denne. Det säger ju sig självt, en säljare vill tjäna pengar, varför skulle han/hon vara otrevlig? För det andra, vad gäller avtal: För att som säljare få skicka hem papper till någon måste man göra ett s.k muntligt avtal. I detta muntliga avtal måste en text finnas där det framgår att det är ett avtal som kunden ingår i. T.ex "Detta muntliga avtal har samma giltighet som ett skriftligt. Du behöver inte skriva under något avtal för att godkänna överenskommelsen." För att papperna ska skickas och avtalet ska vara giltigt måste ni ha svarat ja på alla dessa frågor. Enkelt. Sen att ni anklagar säljarna för att ha varit otrevliga (för att ni själva först varit otrevliga), påstår att ni har blivit lurade att ingå avtal (för att ni själva har glömt ringa tillbaka inom 14 dagar (Distansavtalslagen)) visar hur patetiska ni är. Det visar också att ni är arroganta och inte lyssnar på säljaren för alla samtal spelas in för att, i detta fallet, Monetar vill ju givetvis inte ha säljare som ljuger och lurar kunder heller. Bli mer uppmärksamma och skyll inte över era misstag på andra! Tack och hej.
Skrev om Monyx Financial Group AB