Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Önskar att jag kunde ge minusbetyg men det går inte! Jag ansökte om F-skattesedel för att kunna jobba lite med fotografering vid sidan om mitt heltidsjobb. Som vanligt ringer massa olika försäljare som vill att man skall köpa deras "ovärdeliga" tjänster när man är nystartad företagare och jag har som regel att alltid säga nej. Dels för att mycket av det försäljaren erbjuder är onödigt men dels för att jag skulle driva företaget i sådan liten skala så jag vill inte ha massa onödiga kostnader. Jag fick ett samtal från Rådgivarna för företagare i Norden som erbjöd mig att 3 månader långt prova-på abonnemang för att komma igång i början. Säljaren var riktigt trevlig och allt var så lätt och enkelt. Hade man frågor så kunde man ringa eller maila och få snabbt svar! Efter mycket om och men så bestämde jag mig att prova på i 3 månader och sen skulle jag avsluta abonnemanget innan det automatiskt skulle förlängas till 12 månaders abonnemang. Under prova på perioden så skulle Rådgivarna kontakta mig och stämma av hur jag tyckte att det fungerade. Samtalet kom under arbetstid och jag bad att Rådgivarna skulle höra av sig igen då jag hade svårt att prata. Det samtalet kom aldrig. Dum som jag är så glömde jag att säga upp abonnemanget (kan ju säga att hade Rådgivarna ringt som dom skulle så hade jag blivit påmind) och jag fick hem en faktura på dryga 7000:- för ett 12 månaders abonnemang. Jag kontaktade Rådgivarna direkt via mail och berättade situationen: Att jag dels inte vill ha ett 12 månaders abonnemang Att jag aldrig kommer ha tid att driva mitt företag och på så sätt inte kommer att utnyttja deras tjänster Att jag tyckte att det var dåligt att dom inte ringde upp som dom skulle. Att jag betalat nästan 700:- för en prova på period där jag inte utnyttjat deras tjänster alls. Jag får till svar att man kan få abonnemanget reducerat till 6 månader om man kan bevisa att jag bedriver företaget som hobbyverksamhet så jag mailar in ett anställningsavtal. Nu är problemet att jag vill inte ha med Rådgivarna att göra inte ens under 6 månader. Självklart hade detta inte hänt om jag sagt upp abonnemanget som jag skulle man har man många bollar i luften är risken att man glömmer av saker. Jag gör allt för att bestrida detta men jag får bara till svar – Vill du betala per månad eller allt på en gång? Kan egentligen tycka att det är dåligt av Rådgivarna att tvinga folk vara deras kunder bara för att abonnemanget inte sas upp som det skulle. Undrar om Rådgivarna hört talas om Goodwill? Kan det vara en plan att låta abonnemanget falla i glömska och sen skicka in fakturan för ett helt år och sen hänvisa till deras avtal om att prova på abonnemanget förlängs om man inte gör någonting? Ett seriöst företag hade ring efter 3 månader och frågat om man ville förlänga? Varför skall man vara kund hos ett företag när man inte ens utnyttjar deras tjänster? Jag har skrivit säkert 10 mail och berättat att jag inte har råd att betala den onödiga 6 månaders fakturan för att jag har inte dragit in några pengar på mitt företag för jag har inte tid att driva det. Mitt heltidsjobb går före!! Jag har vädjat att Rådgivarna annullerar abonnemanget men det ända svaret jag får är – Vill du betala per månad eller allt på en gång? Jag ångrar mig så oerhört mycket att jag ens lyfte på luren när den trevlige säljaren ringde. Hade jag vetat att det skulle bli så här så hade jag slängt på luren direkt. Rådgivarna vill enligt mig inte ha nöjda kunder utan bara kunder som betalar in pengar. Den lilla flexibilitet Rådgivarna har visat är att gå ner till ett 6 månaders avtal som dom vill ha pengar för men det är alldeles för mycket för att jag har inte som avsikt att utnyttja deras tjänster. Jag önskar att jag hade läst lite omdömen innan för så hade jag blivit avskräckt. Kunde jag vrida tillbaka tiden så hade jag aldrig lyft på luren när Rådgivarna ringde.

Tipsa en vän om Rådgivarna för Företag i Norden AB

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.