Verisure Hemlarm

Verisure Hemlarm

Ring 0101-02 60 10 www.verisure.se
Omdömen totalt
1 599
Snittbetyg
4.4

Om företaget

Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma. Bor du i... 

Skriv ett omdöme

1 599 omdömen om Verisure Hemlarm

Visar 1599 omdömen med 4.4 i snittbetyg
Darena S
Skrev om Verisure Hemlarm

jag tecknade hemlarm med Verisure. Efter 2 år sa jag upp abonnemanget men nu två år i rad skickar dem påhittade fakturor som jag måste jaga dem för att avslutas. Vid två tillfällen har de gått vidare till inkassoföretag för att sedan avsluta ärendet då fakturorna inte varit giltiga. Mycket besvär med att avsluta ett abonnemang hos dem..

Guy Thomas L
Skrev om Verisure Hemlarm

Varning för Verisure! De lovade ett friköpt larmsystem men nu efter 5 långa år är det mitt men helt obrukbart! Vad är det för säljargument? När jag ville att de skulle avregistrera komponenterna så att jag kunde sälja dem då skulle de ha betalt???????? KÖP INTE NÅGOT FRÅN DEM, ALLT ÄR BARA DYRT OCH DU FÅR BETALA FLERA TUSEN FÖR EN VÄKTARUTRYCKNING SOM TOG 50 MINUTER! VÄRDELÖSA!

David Wilhelm C
Skrev om Verisure Hemlarm

Välj annan leverantör. Håller ej vad de lovar.

Dan G
Skrev om Verisure Hemlarm

Säljaren ringer upp gång på gång, och har mage att fråga varför jag inte vill bestämma mej om att köpa tjänsten. Behöver jag verkligen överhuvudtaget svara på det, ett nej är ett nej. Respektlöst!

Lars Gustav P
Skrev om Verisure Hemlarm

Ringer flera gånger i veckan och försöker sälja in sina tjänster. Jag har svarat flera gånger och sagt att jag inte är intresserad. Det hjälper inte. Men för det mesta svarar jag inte, jag orkar inte. De ringer från nytt nummer varje gång. Jag spärrar numret varje gång. Jag har säkert 100 spärrade Verisure-nummer. Det här är ren telefon-terror i syfte att nöta ut medborgarna.

Anette Ulrika O
Skrev om Verisure Hemlarm

Tog totalt 35 min i telefonkö för att säga upp larmtjänsten. Tvingades prata med 3 olika personer och alla 3 vill veta anledning till uppsägning. Den tredje gick till slut med på att säga upp larmet. Känns sjukt oseriöst av ett så stort bolag att inte bara acceptera kundens önskan att avsluta. Med ett annat bemötande skulle jag kanske kunnat tänka mig att komma tillbaka i framtiden eller iaf inte avråda andra men så blir det inte nu. Efter över 13 år som kund känner jag mig enbart lurad nu.

Jan Sigfrid H
Skrev om Verisure Hemlarm

Ringer upp gamla människor 85+ ett flertal gånger och säger att de samarbetar med Länsförsäkringar och vill gå igenom försäkringsinnehållet. Vid kontroll med Länsförsäkringar framkom att de inte har något samarbete! Riktigt USELT

Anna F
Skrev om Verisure Hemlarm

Ringer upp flera gånger om dagen och trots att jag säger att jag inte är intresserad fortsätter de att ringa och trakassera från nya nummer varje gång. Skulle aldrig anlita ett så oseriöst företag!

Stefan B
Skrev om Verisure Hemlarm

Vi "köpte" ett väldigt stort larmpaket för 16000 kr som vi utnyttjade i huset vi bodde i. Efter 8 månader flyttade vi till lägenhet, de kom och hämtade rökbomben vi betalat 3000 kr, då denna inte får handskas av obehöriga. Vi lade vårt abonnemang på is och idag ringde vi Verisure för att fråga om de kan köpa tillbaka larmdelarna. Det framkom få att de inte köper tillbaka larmet då de äger larmet trots att vi har betalat så mycket pengar. Först efter 5 år har man betalat sig fri och kan disponera över larmet som man vill.... 

Kenneth Lars Erik G
Skrev om Verisure Hemlarm

Ett larmföretag som tycker det är helt ok för obehöriga personer att tejpa över deras övervakningskameror utan åtgärd..ringer inte ens och meddelar att larmet löst ut utan lyssnar på de obehöriga personerna utan att ens kontakta larminnehavaren. Undvik det här skämtet till företag.

Edward S
Skrev om Verisure Hemlarm

Har sagt upp abonnemanget flertal gånger men de fortsätter att skicka ut fakturor. Varje gång jag ringer bekräftar de även att abonnemanget redan är uppsagt. Riktigt dåligt!!

Simon T
Skrev om Verisure Hemlarm

19.10 knackar dom på och försöker sälja. Huset är nedsläckt, jag har en stor fet skyllt där det står "dörrförsäljning undanbedes". Jag har precis nattat 3 förskolebarn varav den ena sover på mig. Jag förklarar att han kommer sjukt olägligt och att jag inte är intresserad. Dörrförsäljaren ignorerar detta och försöker bjuda in sig själv. Jag förklarar att jag har 3 sovande barn i huset och att jag inte är intresserad. Han ignorerar vad jag säger och fortsätter att vara påstridig. Det sluta med att jag får smälla igen dörren... 

Björn S
Skrev om Verisure Hemlarm

Omöjligt att säga upp avtal! Blivit lovad 3ggr av kundtjänt att bli uppringd av den enda personen som kan säga upptak, men hör aldrig av sig. Har 2ggr blivit lovad i svar på mina sidor, men inget händer. De har metoder som mäst likna telefonbedrägeriföretag. Vad ni än gör så teckna aldrig avtal med verisure!

Bengt L
Skrev om Verisure Hemlarm

Abonnemanget går ej att avsluta. Trots uppsägning i tid fortsätter ni att skicka fakturor. Då man bestrider dessa kommer div ursäkter och löften om korrigering men därefter tar det ånyo fart med nya fakturor och hot om inkasso. Telefonköerna är oändliga eftersom ingen vill ta ansvar och kopplar en vidare. Det har nu pågått i 6 mån, ni behöver verkligen arbeta med er kundvård...

Linn J
Skrev om Verisure Hemlarm

Från direkta lögner angående totala prissättning, till direkt otrevlig kundtjänst, bristfällig kommunikation, behov av att “jaga i fatt” anställda över telefon, saknad utrustning efter installation, felaktiga fakturor med högre prissättning än överenskommet osv etc. har Verisure ingivit ett överlag otroligt opproffisionellt och dåligt intryck. Därav en stjärna. Servisen är hittills chockerande och överaskande dåligt. Ett överlag dåligt intryck tråkigt nog.

Sarvjit S
Skrev om Verisure Hemlarm

Dåligt företag. rekommenderar ej. När skulle jag flytta ut från mitt hus sa dem till mig att jag äger inte mina egna köpta grejer förre fem år. det nämnde dem aldrig när jag skulle bli kund. men tvärtom när jag sa till dem att jag vill säga upp eftersom jag ska flytta då var det första dem sa att jag äger inte mina grejer. det står på avtal. Jag känner mig lurad på ca 10 000 kr. allt som jag hade köpt var tvungen att lämna. rekommendera ej. det kan finnas andra knepiga saker i avtal. känner mig inte trygg en sånt företag. Mvh Sabbi

Andreas L
Skrev om Verisure Hemlarm

Uselt företag. Förutom dåliga avtalsvillkor och höga priser så levereras inte tjänsten. Hade ett larm idag. Ingen kontakta mig, utan när jag kom hem 9 minuter senare är det någon som pratar på röstenheten. Det är inte ok och inte vad jag betalar för. Enligt operatören är det "mycket att göra" så de hinner inte ringa. Än mindre att någon skickas ut till adressen. Inget tyder på att annan åtgärd skulle tagits om jag inte hade råkat komma hem. Absolut inte ok, speciellt för ett företag som genererar en halv miljard i vinst per år. /Andreas

Ivica S
Skrev om Verisure Hemlarm

Kund mer en sex år. Efter uppdaterad system med nya komponenterär blev det allt försämrat. Huvudpanelen tappar uppkoppling av sig själv och den vid ingångs dörren fel konstruerad. Av fem försök att lösa upp larmen med brickan minst en gång slår man på SOS knappen. Till och med avtalet fullföljs inte av Verisure.

Daniel A
Skrev om Verisure Hemlarm

Som många skrivit är huvudintresset att mjölka maximalt med pengar ända in i kaklet. Skickade uppsägning i slutet av december, fick respons någon vecka senare med undran om varför och att de kunde försöka ge ett annat erbjudande. Vilket jag redan fått ett par veckor tidigare, med samma höga månadskostnad som vi haft för länge redan, då vi inte insett hur mycket dyrare Verisure var för oss jämfört med alternativen på marknaden. Så begärde åter uppsägning. Har aldrig fått någon bekräftelse, men visade sig sen att de ville... 

Lukas G
Skrev om Verisure Hemlarm

Väldigt lätt och enkelt system som aldrig krånglar. Hjälpsam kundsupport som hjälper till oavsett vad man behöver! Rekommenderar starkt detta larm, klart det mest värda leverantören när det kommer till larm.

NIKLAS A
Skrev om Verisure Hemlarm

Väldigt dåligt! Larm som går igång mitt i natten och väcker hela familjen pga att det är dåligt med batteri i en av alla enheter. Dålig support, går knappt att kontakta när det gäller uppsägning, meddelande om uppsägning svarades inte ens på. Vid telefonkontakt blev man kopplad flera gånger med lång väntetid. När larmet gick under semester fick vi själva ringa dit en släkting för att kontrollera (uppblåst fönster/balkongdörr). Ångrar att vi haft det och inte köpt kameror direkt istället.

Svar från Verisure Hemlarm

Hej Niklas! Tråkigt att läsa om din upplevelse av oss, beklagar verkligen att ni inte är nöjda. Jag tar dina synpunkter vidare till rätt avdelningar inom Verisure. //Cecilia

MARCUS F
Skrev om Verisure Hemlarm

Oseriösa, otrevliga, dyra. UNDVIK! Två olika personer slängde på luren i örat efter 40 minuters telefonkö. När de väl svarar är de generellt ohjälpsamma och otrevliga - om de inte lyckas sälja på dig ännu mer - när du bara ringt för att avsluta ditt abonnemang.

CLAES GÖRAN B
Skrev om Verisure Hemlarm

Säkert mycket bra grejer och teknik - kanske behövs inte alla funktioner? Vi har Sector Alarm, och varje gång försäljare från V. varit här pratar de skit om Sector i 60% av tiden. - Hur dåliga de är, kass utrustning som är gammal, hur missnöjda deras kunder är.... = oseriöst! Vi är nöjda med Sector och har ett par kameror. Det vi önskar mest är ett brand- och tjuvlarm när vi inte är hemma. Detta funkar klockrent med snabba utryckningar då det varit misstag av oss :-)

MARTIN F
Skrev om Verisure Hemlarm

Verisure är det sämsta och dyraste larmet jag någonsin haft. Har nog aldrig känt mig så lurad som när jag efter att sagt upp min larmtjänst hos Verisure tvingades att lämna till baka larmet som jag betalt 7000kr för. Om du funderar på att skaffa ett Verisure larm, läs det finstilta. Dessutom sprider de filmer på kunder som tror att de är trygga i sina hem.

MARTIN P
Skrev om Verisure Hemlarm

Sämst service, vill bara mjölka på pengar. De höga omdömena är insamlade från företaget men de omdömen från oss andra är bara skit omdömen. Varit kund hos dem i över 20 år men bara fått dåligt bemötande och de bryr sig bara om att få pengar från oss inget annat. Var svårt att säga upp avtalet de försökte allt de kunde för att fortsätta mjölka och till slut visade de sitt riktiga ansikte när vi väl valde att säga upp avtalet.

John Fredrik S
Skrev om Verisure Hemlarm

Fortfarande missnöjd kund och bestrider bestämt vad säljare kommunicerar (relativt vad kontraktet säger). Ni lurar kunder!

Jonas N
Skrev om Verisure Hemlarm

Sjukt påträngande telefonförsäljare som inte accepterar ett nej. Trots att jag redan meddelat att jag inte vill bli kontaktad igen, fortsätter de ringa. Gjorde tyvärr misstaget att försöka få en prisuppgift på verisure.se. Någon prisuppgift fick jag aldrig, verkar bara vara ett sätt för dem att samla in personuppgifter. Enda sättet att få dem att sluta ringa (hoppas jag), var att begära radering av personuppgifter hos deras DPO. Efter att till slut fått Verisure att sluta ringa, har de nu börjat komma och knacka på dörren... 

CARLOS D
Skrev om Verisure Hemlarm

Enormt oseriöst företag som gör allt för att få ut maximalt med pengar för varje kund som säger upp avtalet.( speciellt nu efter senaste tidens uppdrag granskning)Är det ens lagligt att göra så?. alltså tre månader uppsägningstid..., du får betala upp till 7000 kr för utrustning om den är skadad ej returnerat . Hotar med handräkning om allt inte lämnas.eller vägras tillträde,vissa saker skall hämtas och andra skall du själv lämna in...väldigt diffust formulerat Ändrar på villkoren efter en uppsägning.Alltså det är rena... 

DANIEL M
Skrev om Verisure Hemlarm

Larmet gick ej trots inbrottsförsök. Efter 2 minuter av våldsamma försök av inbrottstjuven, så lämnar han platsen. Först då går larmet. Jag fångar händelsen på separat kamera. När jag tar kontakt med Verisure gällande händelsen så säger de att de ska kontrollera detta mot en kostnad, trots att det är deras tjänst och produkt som ej gjort exakt vad dess syfte är vid inbrottsförsök. Även denna kontroll uteblev, trots att jag själv varit den som tagit kontakt med Verisure vid tre separata tillfällen. Till slut tröttnade jag... 

Inkan H
Skrev om Verisure Hemlarm

MYCKET oseriöst företag. När jag skriver till dom får jag detta tillbaka, vilket är rent och skärt LJUG. Så, JAG ska alltså svara att jag inte är intressera av nåt jag aldrig varit intresserad av??? Kommer ALDRIG anlita er!!! "Har vi ringt dig och du inte är kund hos oss avser det mest troligt fråga om du är intresserad av larm från oss. Nästa gång du får ett samtal från oss rekommenderar jag dig att svara och om du inte är intresserad så respekterar vi detta och avslutar där."

LÓRÁND F
Skrev om Verisure Hemlarm

Dyr installation men installatören säger att max kostnad blir 500 SEK i månaden därefter. Han glömde nämna att man höjer pris varje år med 10%! Inte ens fyra år efter installationen har vi redan 40% mer i månadskostnaden, just nu 680 SEK i månaden, med gammal utrustning... Skulle avråda alla från Verisure, byte av larmleverantör snart blir realitet för oss

Michael N
Skrev om Verisure Hemlarm

Varning för detta företag är en underdrift. Välj något traditionellt företag med sunda värderingar. Kund sedan två år tillbaka och hade fram till flytt egentligen inget att klaga på . När det fungerar så fungerar det. Men när strular får man verkligen känna på en urusel organisation som onekligen skiter i sina kunder. Allt började vid installation i nya huset gick allt fel, här är några exempel: 1)Vid installation: installatören ville bara åka hem och var extremt slarvig vid monteringstillfället. Klev in med skor... 

MARJA W
Skrev om Verisure Hemlarm

Svåra att få tag i Omöjligt att säga upp avtal Kommer att byta till ett företag med seriös support och ärliga avsikter

JOHAN J
Skrev om Verisure Hemlarm

Oerhört dålig service. Maken till aggressiv och snäsig försäljare har jag aldrig tidigare upplevt, en kvinnlig försäljare som kom från Markaryd, när man ställde frågor om deras produkt tog hon illa upp och skulle "berätta för mig så jag förstår". Jag förstår tillräckligt och väljer ett konkurrerande larmföretag, för tänker inte ge mina pengar till ett företag som anställer folk som henne, under all kritik vilket är tråkigt då killen i telefonen lät jättetrevlig. I särklass det sämsta bemötandet från en försäljare jag... 

ATHUL VASU D
Skrev om Verisure Hemlarm

Dålig kundservice. Lova mycket när de säljer men ingen service. En kamera funkar inte och de vill inte byte eller skicka ett teknisk support utan kostnad. De förlora pengar fran köpare. Dyrt och ingen service. köpa inte verisure

CHRISTOFFER B
Skrev om Verisure Hemlarm

Extremt otrevliga säljare. Oprofessionella, hotfulla. Avstå tjänster från Verisure.

CECILIA V
Skrev om Verisure Hemlarm

Se till att FÅ och lusläsa avtalet innan installation. Vi hade en säljare vid dörren som sålde en bra deal, brådis var det. Avtalet kom inte men installatören gjorde det så vi vägrade honom komma in förrän vi fick avtalet. Så visade det sig plötsligt tillkomma Flera avgifter och ett Helt annat pris än vad som bestämts. Lurendrejare!!!!

Johan Conny M
Skrev om Verisure Hemlarm

Många saker är negativa och frustrerande. Ex nu.. batterier i brandvarnare indikerar för byte.. piper varje 15min och en röst som pratar varje timme, dom är placerade högt och en natt utan vettig sömn för 4 p. Ringde in och dom hjälpte mig koppla bort.. då började nästa detektor likadant och vi blev tvunga att plocka bort den med.. så för att byta batteri som är deras egna o ej finns att köpa på stan så får vi vara utan barn/rök varnare i nästan en vecka.. så ruttet..4 personer o djur ska sova i en villa utan varnare för att batterierna e special och indikerar först först dom e slut. Pinsamt !

Carl Jonas B
Skrev om Verisure Hemlarm

RÅDER ALLA SOM HAR VERISURE ATT BYTA ELLER ÖVERVÄGA ANDRA VÄGAR FÖR LARM! DET ÄR EN FALSK SÄKERHET VARS LARM INTE ENS FUNGERAR! Har haft Verisure i huset under flera år. Aldrig tänkt så mycket på det. Men nu när vi väl behövde det, i samband med att vi hade inbrott i huset, ja då fungerar inte larmet alls. Trots att det suttit sensorer i rummet där de tagit sig in, så har larmet inte löst ut. Tekniker kan inte förstå hur det har gått till. De har sedan kunnat smyga runt under kameror och andra sensorer. Det hela... 

VICTORIA F
Skrev om Verisure Hemlarm

Väldigt påstridiga försäljare som inte kan ta ett "Nej, tack!", utan försöker skrämma upp folk för att få sälja sina larm.

STEFAN H
Skrev om Verisure Hemlarm

Har haft deras larm under många år och har fungerat ok. När vi sålde huset tog de nya ägarna över larmet men verisure fortsätter skicka fakturor till mig. Trots att jag vid upprepade tillfällen meddelat dem kommer nya fakturor och betalningspåminnelser med hot om inkasso. Är detta tacken för att vi lämnade över larmet till de nya ägarna och de blev kunder? Jag skulle sagt upp skiten istället!

OSCAR F
Skrev om Verisure Hemlarm

Varning! Oseriöst uppsökande bolag! Ok produkter men allt annat runt omkring är för mig en upplevelse av mycket oseriöst hanterande av kund. Det man kommer överens om vid avtalsskrivning är löst ”snack” och efter otaliga timmar i att försöka få tag på säljare och en kundtjänst som ej kan hjälpa till får detta bolag bottenbetyg... suck...

FREDRIK S
Skrev om Verisure Hemlarm

Har varit en nöjd kund i flera år för att jag inte haft problem. När jag väl får problem så upptäcker jag att jag som kund är vatten värd och de skiter fullständigt i om du får inbrott eller har tekniska problem. De är bara ut efter att sälja och inte att skydda som borde vara ett larmbolags huvudsakliga uppgift. Jag kommer att hamna i tvist med Verisure om kostnader för väktare för att larmet inte fungerat som det ska och jag vill ha mina ägodelar bevakade även om deras tjänst strular. Chefer och arbetsledning finns inte... 

Stefan Mikael H
Skrev om Verisure Hemlarm

Till er som funderar på att köpa deras tjänster. Köp gärna larm av detta företag om ni vill bli lurade. Lurade på uppsägningstiden. Lurade på månadskostnaden. Lurade av kundtjänsten. Vart lovad över telefon med kundtjänst att det inte var någon uppsägningstid, men nu när jag säger upp deras tjänster så är det 3 månader uppsägningstid, 3 månader! Vad är det som måste ta tre månader? Har varit problem från dag 1 på felaktiga fakturor, så man måste hela tiden ha koll på de fakturor som de har skickat till en. Skulle... 

Daniel E
Skrev om Verisure Hemlarm

Värdelöst företag, som ringer 2-3 ggr per dag, lägg ner eran terror.

Tony Mikael O
Skrev om Verisure Hemlarm

Bra larm! Men dom glömmer att informera sina kunder om man att kommer höja månadsavgiften med 10% per år efter det att man köpt det. Jag hade aldrig köpt ett nytt larm om jag skulle flytta.

Johan R
Skrev om Verisure Hemlarm

OK larmtjänst, usla priser Verisures larmtjänst fungerar OK. Kundsupporten har varit hjälpsam vid de få tillfälle jag haft kontakt med dem. Det som är riktigt uselt är prissättningen. Jag bor i ett radhus i Storstockholm och betalade 2017 405 kr/månad för larmtjänsten. 2018 höjdes avgiften med 9 procent till 441 kr/månad. För 2019 höjdes avgiften till 479 kr/månad. Återigen en höjning med runt 9 procent. För 2020 höjdes avgiften till 520 kr/månad. Jepp, upp med knappt 9 procent igen! Nästa ”justering”... 

HAMPUS B
Skrev om Verisure Hemlarm

Jag hade en säljare hemma hos mig för några månader sedan som presenterade larmet hur allt gick till mer eller mindre. jag blev otroligt positivt överraskad över den säljträning den killen uppenbarligen fått då jag själv jobbat med försäljning i ett antal år. nogrann, duktig lyssnare och väldigt lösningsorienterad. Sen att de har en bra produkt gör hela inte sämre

CARL S
Skrev om Verisure Hemlarm

Springer runt på folks tomter och insisterar på möten bland annat och skrämmer upp folk . Riktgt dålig försäljningsstrategi..

JENNY K
Skrev om Verisure Hemlarm

Företaget som inte kan ta ett nej! Har sedan vi tackade nej till offerten fått ytterligare 4 samtal med frågan varför vi väljer att tacka nej

Filtrera omdömen