Katastrof, flyttar över domäner som man sedan inte kan hantera. Telefonsupporten stängd hänvisas till en chatt som också är stängd. Sist tog det 5 dagar att få svar på mail. Kommer att flytta allt därifrån så fort det är möjligt.
Websupport
Om företaget
Websupport tillhör Loopia Group AB
22 omdömen om Websupport
Enorma problem sedan innehavet (utan vår vetskap) flyttades till Websupport. Vi har fått toppdomänen raderad/nedstängd, en "support" som inte går att nå, tar inget ansvar för problemen de skapar. Fundera inte ens på att bli kund här!, är det minsta tips vi kan ge.
Helt otroligt dålig support! Vårt företags hemsida har legat nere flera veckor sedan de konverterade från space2u som de hade köpt upp! Nu funkar ingenting, speciellt inte Webbsupports support! Vilket skämt!
Sedan loopia flyttade mitt webhotell från Servage till websupport har det bara varit problem. Först försvann en domän med tillhörande e-post konto när en tidigare gratis funktion under beasy togs bort. Sedan fakturerar man för beasy tjänsten trots att den tagits bort. Idag skickar man faktura för webhotell funktionen och samtidigt stänger man ner websidan och lägger ut meddelande till alla besökare som antyder att mitt företag är på obestånd. Har tre ärenden hos supporten och inget har åtgärdats.
Mitt företags hemsidor har varit nere i 3 veckor nu och det går inte att få kontakt med support. Telefonväxeln stängd helt, chatt finns, men man kommer aldrig fram, e-post och chatt meddelanden besvaras aldrig, jag har skickat flertalet sådana under denna tid.
Har haft Space2u i över 15 års tid och kan bara ge deras support högsta betyg.Nu har allt blivit totalt kaos. Min hemsida (företag) har legat nere sedan 29 dec. alltså i TVÅ MÅNADER!!! Har varit i kontakt både via tele ( så länge det gick!) via chatt o via mail men trots "prioriterat ärende" händer ingenting. Har pratat med jurist som uppmanat att anmäla till ARN alt. "stämma" Websupport......Vi är många....kanske gemensam "aktion"?
En jurist uppmanade mig och alla andra drabbade att omgående anmäla Websupport till Allmänna Reklamationsnämnden, Konsumentverket. Jag har i många år varit nöjd kund hos Space2u. Nu, sedan Websupport har tagit över har min hemsida legat totalt nere i en veckas tid. Min e-postadress går sedan snart två veckor inte att använda. Alla mail studsar. Ingen support finns tillgänglig. De svarar varken på mail eller telefon. Katastrof. Jag har firma och förlorar inkomst på detta.
Jag har haft websidor på Space2U i 19 år eftersom de haft så bra support. Nu har de blivit uppköpta av Websupport och allt har blivit kaos! Mitt under en flytt stänger de av sina telefoner eftersom de har "så mycket att göra med migreringen". Inget fungerar och de har ingen fungerande support! Ska börja leta efter ett nytt webhotell
När det var Binero så funkade saker och ting hyfsat. Nu svarar de inte i telefon, hemsidan har legat nere länge och drabbar min verksamhet. Trots 4 mail så har jag ännu inte fått svar på flera dagar. Använd ett fungerande webhotell istället. Typ one.com eller liknande.
Sämsta webbhotell på som finns, jag har varit kund hos dom i över 10 år även när dom hette binero. och allt har varit okej. nu har då fått för sig att göra massa förändringar, och utan att informera mig som kund och även ta extra betalt i tjänster som har ingått i tjänsten. Sjukt dåligt sätt att göra mot sina trogna kunder. och när man frågar dom varför jag inte fått informationen att detta kommer hända så slingrar dom sig och säger att informationen har gått ut, vilket jag har bevis på att den inte har gjort. hela deras...
Jag lämnar nu Websupport efter att min hemsida legat nere ett antal gånger sedan de migrerade till en ny plattform i april utan att teknisk support kunnat förklara varför. Jag har först fått lägga pengar på killen som sköter min hemsida för att anpassa hemsidan till den nya miljön, sedan lägga pengar till honom ett varv till för att se till så att hemsidan kommit upp igen efter att den oförklarligt varit nere. Jag har fått nog. Värdelöst Webhotell!
En gång i tiden lämnade jag Loopia pga deras mail låg nere stup i kvarten. Anlitade Binero istället. Fungerade klockrent tills för några år sedan, då samma skit började igen. Varför? För att LOOPIA hade köpt upp Binero. Så var man tillbaka i skiten igen... nu får det vara nog. Lämnar detta bolag också...
Ska hjälp kund med uppdateringar av en Joomla-sajt, däribland ändringar i .htaccess-filen. Skickar upp ändrad fil genom FileZilla och ser att filen tmöts på innehåll när den landat på Websupports servrar. Provar skicka en enkel bild i png-format - samma sak händer! Filerna får dessutom rättigheterna 744 istället för normala 644. Har lämnat felanmälan via mail och väntar på tekniker att återkomma. Jag tror inte Websupport kommer klara detta framöver, och blir mörkrädd när jag får höra av supporten på Levonline att de flyttar...
I samband med en migration till någon sorts ny plattform hos dem raderade de alla mina skickade mail – hade ett arkiv sedan 2013 som jag hade stor nytta av att ha sökbart. Inga större ansträngningar att försöka återställa mitt konto och ingen större sympati för den enorma skada det orsakat mig. Och, förstås, ingen kompenasation. Jag vet, läser jag det finstilta så står det säkert att de inte tar ansvar för vad som lagras på deras server. men vad ska man då med en mail provider till? Håller med övriga som kommenterat, att...
Långsamt, varje klick tar flera sekunder. Har även sprungit in en hög 500 bara genom att klicka runt. Kan verkligen inte rekommendera
Efter 4 år och 6 månader bestämde jag mig att lämna. Allt fungerade klockrent med Binero bakom spakarna men så snart Websupport tog över har det bara gått utför. Tack vare Websupport har jag förlorat annonsintäkter eftersom att jag varit tvungen att återkalla hemsidor och appar. De erbjöd sig att prioritera mitt konto i migrationen till deras nya miljö, WOW VAD GENERÖST! Hade de gett mig 1 års fritt webbhotell som plåster på såren efter alla jävla problem som man fått stå ut med så hade jag kunnat tänka mig att stannat...
Ligger nere alldeles för ofta (flera gånger per år) och vid varje tillfälle alldeles för länge, senast hela dagen idag sedan 8 timmar tillbaka - och är ännu inte åtgärdat. De verkar inte ha någon förståelse för att det blir affärskritiskt för oss kunder ganska fort då både vår hemsida och mail ligger nere.
Riktigt oseriös verksamhet som enbart senaste året haft problem med att leverera flera av dom mest basala tjänster som dom tillhandahåller. Domäner och webbmail ligger ofta nere, och när man ber om information om VARFÖR det sker och NÄR det kan vara åtgärdat så får man inga svar. Som företagare skäms jag gentemot mina kunder och jag går miste om uppdrag till följd för Websupports oseriösa hantering. Inga andra leverantörer har haft så mycket problem som Websupport har haft, och till följd för det kommer jag flytta dom ca 100 domänerna jag har kontroll över.
Riktigt dåligt, har betalt SSL till hemsidan för 3 veckor sedan men när jag går in på hemsidan idag så är den inte aktiverat, trots att jag ringde 2 ggr tidigare och försäkrade mig att jag betalar rätt SSL, kommer nu att flytta alla mina domäner ifrån Websupport, akta er för dem om ni inte villa ha problem!!!
Som det fungerat eller snarare sagt inte fungerat de sista två veckorna är en riktig katastrof. Jag har vissa dagar inte kunnat komma in i min mail. Otroligt slöseri med min arbetstid nu är jag riktigt trött på alla dessa driftstörningar. Senast idag har jag kryssat i töntiga bilder på trafikljus för att verifiera att jag inte är en robot??? och kommer återigen inte in på min satans mail, vad fan hålledr dom på med????????????????????
Akta er för Filhanteraren och kundtjänst. Det går inte ens att radera en fil via filhanteraren. Att arkivera / packa upp fungerar bara för "små filer" enligt deras fina kundtjänst på chat. Det går inte att återställa data från en backup på servern. Trots deras support sidor, backup filler syns inte. Deras support killar och tjejer (chattade med 3) rekommenderade mig att använda an FTP klient men ... Deras webbservrar har ovanliga begränsningar för FTP uppkoppling. Jag fick en massa "Disconnected by server", "Connection...
Riktigt dåligt Binero! Har varit kund i drygt 7 år och har inte haft mycket med support eller drift att göra tidigare. När jag nu bestämde mig för att köpa till Exchange för att smidigt administrera vissa mailkonton upplever jag ett bottennapp. Efter betalning och tre dagar har de fortfarande inte fått igång tjänsten och hänvisar bara från supporten att de tagit det vidare med utvecklarna. Hur lång tid det kan ta innan tjänsten är igång kan de inte heller svara på... Dessutom svarar supporten via telefon med en riktigt...
Hej Martin, Tråkigt att höra, både vad gäller produkten och bemötandet. Jag vill bara uppmärksamma dig på att sedan 1 nov så ägs & hanteras Bineros webhotell och domänverksamhet - med kringtjänster - av Loopia. Inom kort kommer det ej heller att finnas någon sådan verksamhet under Bineros varumärke. Detta betyder att Loopia inte får din feedback via denna kanal eftersom den tillhör den "kvarvarande" Binero-verksamheten (b2b) som inte köptes av Loopia. Jag rekommenderar dig sålunda att meddela Loopia via andra kanaler än denna, om du vill att det ska komma fram. Mvh, Joachim