Kom i kontakt med som heter Hampus som löste det hans kolleger inte gjort. så mitt faktiskt omdöme är följande. Hampus 5st * Tidigare samtal med kundservice 0st * Streamingen och kvalitén 5st * ärendet i kort, får ett prova på i 1 månad, säger upp det samma dag, får en faktura, bestrider den, säger uppavtalet muntligt 4/10 kundservice registrerar inte det, jag får en ny faktura, ringer in igen och ska bestrida den, pratar med Hampus som ser vad mitt tidigare samtal handlar om, han avslutar tjänsten, makulerar fakturan och som kompensation får jag behålla tjänsten till 31/12 utan betalning.
Allente
95 omdömen om Allente
Absolut det sämsta bolag som finns. De ljuger och påstår en massa saker som absolut inte är sant. Påstår att jag bundit upp mig och själv ringt om det. ALDRIG I LIVET JAG SKULLE Göra DET TILL ETT BOLAG, där inget har fungerat. Jag ångrar sp att jag trodde på försäljare, som lurade skiten av mig och skulle aldrig. Ljög mig upp i ansikten. Lurad och nu när jag ska säga påstår att jag ringt och bundit det. Fy fan, jag sa skicka mig ljudfilen då… oh nej vi sparar bara 4 månader. Köpte på mig detta 2020 och var så missböjd...
De ringer trots att jag tidigare har bett de om att inte kontakta mig, jag säger att jag inte är intresserad men deras säljare ger sig inte utan tjatar och tjatar trots att jag vänligt säger att jag inte är intresserad. Oerhört lågt och jag antar att de lurar svagbegåvade dagligen. Snälla sluta ring mig!
Detta bolag lurar pensionärer på orimligt dyra abonnemang som är i princip omöjliga att avsluta När vår pappa avlidit lyckades vi till slut bli av med abonnemanget, trodde vi, men de fortsatte ändå dra 1395kr via autogiro Så vad ni än gör skaffa ALDRIG abonnemang på Allente De har satt i system att lura äldre
En säljare från Allente ringde mig förra veckan och frågade om jag hade haft störningar på TV.n, vilket jag hade. Han sa att han skulle skicka en tekniker för att montera en förstärkare på min TV som kompensation för störningarna. Jag skulle också få ett kanalpaket i tre månader som kompensation. Detta skulle upphöra direkt efter de tre månaderna och ingen bindningstid nämndes. Nästföljande dag ringde en tekniker som ville komma in och montera förstärkaren och min pappa släppte in honom. När jag kom hem från jobbet låg en...
Uselt företag. Vi ringde i somras för att säga upp abonnemanget men gick med på förlängning efter att de sänkt priset. Efter det så har de skickat fakturor på det tidigare beloppet och när vi påtalat det så säger de att de ska ordna det. Nu börjar det komma påminnelser och när vi ringer så säger de att de ska ordna det. Nu har de stängt av våra kanaler på grund av ett fel de själva gjort. Jag kan bara varna för detta skräpbolag. Riktigt uselt!
De hade en säljare ute i vårt område som försökte få oss att ta ett erbjudande, han var väldigt påstridig. Jag ville jämföra med vad vi har idag och det han utlovade, så han skulle komma tillbaka senare och det gjorde han. Vi var inte färdiga nästa gång heller utan han skulle komma tillbaka ytterligare senare på kvällen. Han hälsade på vår hund och katt och jag sa till honom att stänga grinden noga så att de inte skulle kunna smita ut och då sa han självklart skulle han göra det. När han kom senare och vi sa att vi inte...
Jag har hållit på i 4 månader med att få tvn att fungera. Tekniker har varit hos mig 2 gånger och när jag ringer kundtjänst minst 1 gång varje vecka så fungerar den just då, men på kvällen är det samma skit igen. "Streamingspelaren kan inte starta". När jag vill titta på ett program som redan har börjat kan jag inte se det från början. Och inte heller ett program som har sänts tidigare. Bilden blir bara svart. Ibland dålig bild, bland annat.
Jag förstår inte att det här företaget får fortsätta finnas med tanke på hur de lurar människor. Jag gick på deras erbjudande att som student få en månad gratis TV och streaming-tjänst, utan bindningstid. När jag i god tid ville säga upp abonnemanget visade det sig att det bara var bindningstiden som var en månad - inte uppsägningstiden. Detta var de naturligtvis inte så noga med att informera om i sin kampanj utan det skulle läsas i villkoren man fick skickat till sig efter att ha signat avtalet. Jag var därför tvungen...
Försäljare ringde på hemma och ville erbjuda gratis tv + Viaplay i 6 månader som erbjudande då de var nya i vårt fibernät, efter detta skulle det kosta 299 i månaden. Tyckte det lät bra, han tog en kreditupplysning och jag frågade "då säger man upp det innan 6-månadersperioden gått?" Varpå han säger "nej det är 24 månaders bindningstid". Här backade jag och han försökte erbjuda billigare bredband, gratis Viaplay osv. Lät bra, så jag frågade "i 24 månader då?" Men han säger "nej det är 12 månader sedan blir det ordinarie...
Jag känner mig lurad av Allente som ringde upp mig för ett Tv-avtal. Jag tittar inte på TV, har aldrig haft något TV- avtal. Men säljaren pratade om hur mycket jag skulle tjäna jämte mitt nuvarande avtal (som jag inte har). Jag utgick, av någon anledning som jag ångrar, från att han pratade om mitt bredband eftersom det är det enda jag har kopplat till internet. Nu sitter jag här med ett 24-månaders avtal på TV jag inte vill titta på. Tyvärr missade jag de 14 dagarna man har på sig för att ångra avtalet.
Signerade ett bredbandsavtal med Allente per telefon eftersom det blev billigare än mitt gamla. Direkt efter avslutat samtal slutade mitt internet att fungera.Detta var under fredagseftermiddagen så jag fick ej tag på säljaren.Ringde till min gamla operatör som inte hittade något fel.Jag har en månads uppsägning och trodde att detta skulle skötas av Allente.Nästa dag kontaktade jag Allentes support som hjälpte mig igång. Vad jag inte visste var att jag själv måste säga upp abonnemanget så nu får jag dubbla fakturor i två...
Fruktansvärd kundtjänst med långa köer och efter att man kommit fram blir man satt i nya köer där man inte heller får hjälp. Är tyvärr låst med dem till april -25 och får inte bryta avtalet trots att jag köpt en ny box som inte fungerar som den ska och jag inte får någon hjälp av dem. Deras förslag är att jag i så fall säger upp avtalet men får betala hela avtalstiden ändå. Har lagt orimligt många timmar på att försöka få hjälp. Kan inte ens rekommendera dem till min värsta fiende.
Varning för Allentes säljare! Blev uppring och lovad 6 månader gratis TV abonnemang "prova på", för att vårt internet fungerar dåligt enligt personen som ringde. Helt utan kostnad och möjligt att avsluta efter 6 månader. Av en slump ringde jag kundtjänst några dagar senare och de säger då att jag bundit upp mig på 24 månader abonnemang och att de första 6 är gratis, men sen måsta jag betala resten av tiden. Alltså inte alls vad säljaren lovat ett flertal gånger under vårt samtal. Hann som tur var säga upp abonnemanget under ångertiden för telefonköp.
45 minuters väntan. Sedan lägger tekniker på efter 2 minuter. 20 minuter ytterligare väntan,. En arrogant tekniker säger att det inte är något fel. Att vi borde efter någon som kan rikta om parabol. Parabolen som har fungerar i 2 år!
Mitt förtroende för Allente är kört i botten. Efter två år av bundet avtal fortsatte jag med ett obundet avtal. När jag sedan gjorde jag ett tilläggsköp på en mindre tjänst blev hela avtalet bundet igen, utan min vetskap. När jag nu vill säga upp avtalet måste jag betala en massa pengar för något som jag inte kan utnyttja ( pga flytt) Ett av de sämsta argumenten var att ’vårt system kan inte ta bort ett avtal’ !!! I kontakten med Allente har man flera gånger lovat att återkomma i mitt ärende men det har man inte gjort. Aldrig mer Allente!
Blev uppringd idag av en sjukt påstridig säljare som skickar en länk jag ska klicka på för ”information” men innan länken så står det ”För att slutföra det vi kommit överens om….bla..bla..” sen ska jag klicka på en länk. Tiden på länken löper snart ut så jag måste skynda mig att klicka…. Ni förstår själva vilket skitföretag. Har gjort en skärmdump på sms:et också. Kunde man sätta noll stjärnor hade jag gjort det😤
En telefonsäljare pratade med min gamla pappa och fick till en beställning av TV-abonnemang i MITT namn (hans vuxna son). Boxen skickades till min pappa och fakturan hem till mig. Trots att Allente begått ett brott tar det dem lång tid att lösa detta. Jag har polisanmält händelsen.
Aldrig varit med om en kundtjänst/företag nånsin haft så dålig förståelse. När jag märker att internet inte fungerar hemma längre tar jag jag först kontakt med det företaget som står för fibern för att kontrollera eventuella driftstörningar, får till svar att Allente har tagit bort vårt internet. Efter det ringer min Sambo till till er (som står på abonnemanget) hon får då till svar att vi aldrig har haft internet från Allente. Efter ett nytt samtal med fiberleverantör som ger mig en exakt tid då Allente har slutat leverera...
Extremt dålig servie. Tekniker som slänger på luren i örat när man diskuterar varför inget händer och vill få ärendet eskalerat. Ingen som tror en att det är fel på deras leverans när problemen börjar när jag bytte till dom. Efter ett halvår har jag fortfarande fel på mitt bredband men får inte bryta kontraktet.
Otroligt dålig service, lurar på gamla människor abonnemang som sedan visar sig omöjliga att säga upp!
Teckna ALDRIG avtal med allente! Dom skjuter upp datumet för när man kan säga upp avtalet. Jag har försökt bli av med allente i några år nu och dom har sagt olika saker varje gång jag ringt. Först att jag skulle ringa tillbaka om ett halvår och under tiden kunde jag nedgradera mitt abonnemang. När jag ringde tillbaka efter ett halvår säger dom att bindningstiden inte löpt ut. Jag ber om att få säga upp det och betala fram tills att uppsägningstiden löper ut men att det sen ska upphöra. Då svarar dom att det inte går att...
Trots ånger inom ångerrätten och flera email med garanti att allt ska vara uppklarat, skickar företaget fakturor och påminnelser.
Nu har vi fått nog av alla Allentes prishöjningar. Samma program snurrar bara runt på olika kanaler. Svensk TV som det fömedlas ut är nog sämst i hela EU. Tillbaka till basutbudet för att sen köpa in andra streamingkanaler får det bli i fortsättningen. Tråkigt att Allente inte riktigt förstår att utbudet inte motsvarar denna höga kostnad varje månad.
Fruktansvärt hur illa man kan bli behandlad. När man ringt samma dag och hävdat ångerrätt så tror man ju att det är löst. Att man 4 månader senare ringer ang en annan tjänst man funderar på visar sig att de bara flyttat installations datum fram i tiden och jag bara får acceptera det är sjukt. Dessutom gjorde jag precis som han sa jag skulle göra och då har jag inget bevis för smset räcker inte. Hoppas inte fler blir blåsta av er.
Ytterligare ett företag som skiter fullständigt i kunden. Skickar fakturan där det inte finns någon mottagare. I detta fall fjällstuga. Internetinstallatören som sålde in Allente hade den riktiga adressen. Faktura på faktura skickas upp till en snödriva, tillslut till inkasso så att man får reda på att fakturan existerar.
Skitföretag som inte ens skickar ut faktura utan går direkt till kronofogden och förstör folks liv. Ska aldrig mer ta något via dom🤬🤬🤬
Kontaktade support då bilden försvann och jag fick felmeddelande om att ingen kontakt med Wi-Fi och satellitsignal fanns. Pratade med en trevlig tjej som i minst 1 timma försökte åtgärda problemet och instruerade mig att utföra olika moment..Men problemet kvarstod. Hon sade att det var fel på boxen, ingen garanti gällde, och att jag behövde bekosta en ny box för ca 1600.kr.! Jag tycker att Allente ska skicka mig en ny utan kostnad, men icke. Så istället bestämde jag mig för att bara titta på programmen via dator, vilket...
Allente kungen av struligheter. Har varit kund i ett par år hos Allente, men har det fungerat bra? Svar NEJ. Blev ännu värre när jag var tvungen att skaffa en box ogs att min tv är för gammal för viaplay appen. Nåväl boxen skulle lösa det problemet. Men nope, först var det var och varannan dag massa felkoder åt höger och vänster. Efter flertalet försök och kontskt med en minst sagt okunnig kundtjänst så lyckades jag på egen hand få skiten att funka. Genom att begära ny signal och mängder med omstarter. Men helt bra har...
Kontakt allente då sat-tv ej fungerade.3 st boxar.Tekniker kom dömdeut en box ,som byttes,nya boxen fungerade ej varpå de byttes.Sen kom nyt kort som ej heller funkade återigen nytt kort och direktiv från support om omställning i menyn.Det gjordes varpå två av apparaterna slocknade.Efter förfrågan blev det garantianmälan, och samtidigt kom mail att jag har begärt uppsägning av abb.Detta är ej rätt.Ny kontakt med A,resulterade i att jag skall få betala servicen själv.Varit utan fung. tv 2 veckor nu.-A:s supportservice är...
Allente appen fungetar väldigt dåligt. Man måste avinstalera och ominstalera appen dagligen för att kunna se på tv. Vi har gång på gång varit i kontakt med Allente som utan omsvep eränner bristerna. När jag önskar komma ur avtalet då jag inte får det jag betalar för så lovar de att jag skall bli kontaktad men detta sker aldrig. VARNING BLI ALDRIG KUND HOS ALLENTE. Jag och min familj väljer att titta på tv via svt appen och tv4 appen då dessa fungerar. MVH Johan
En tjej från Allente ringde upp min 83-åriga pappa och lovade (läs lurade) honom att han skulle få samma kanaler som han har via "Boxer" men till ett bättre pris. Han har nyligen fått en mobiltelefon och hon hjälpte honom gladeligen med att acceptera avtalet, när han nämnde att han inte är så van. Han fick en faktura på drygt 1000 kronor och en annan som var lite dyrare, tyvärr förstod han inte att han behövde säga upp det avtalet. En installatör ringde och skulle fixa så att han kunde se Allentes utbud, men det vägrade...
En man knackade på dörren rätt sent på kvällen och påstod att han hade info om mitt fibernät och absolut inte ville sälja något. Anade förstås oråd eftersom sån info brukar komma skriftligt. Uppfattade att han kom från Allente. Efter att ha läst era omdömen här är jag glad att jag slängde igen dörren mitt för näsan på honom. Skam att såna försäljare drar runt och försöker lura folk!
Varför har de tagit kreditupplysningar på oss? Tar de kreditupplysningar på 0:-/ 1 mån och därefter 299:-/mån? Är ett skumt bolag, tycker de uppträtt mycket oseriöst, inte haft en fungerande hemsida, ingen kundservice bara chatt. Ett erbjudande som inte går att genomföra och ingen support. Tyvärr svårt att avsluta då man försökt ansluta sig, och så har de tagit kreditupplysningar?
Jag var kund hos canal digital när dom slogs ihop och blev Allente. Sen har jag bara varit missnöjd. jag kontaktade dom via mail om att jag skulle flytta och angav mitt avtals nr. Fick då till svar att dom kunde inte hitta mig i sitt system, svarade konstigt för ni hittar mig när ni skickar fakturorna. Då hittade dom mig på en gång. Efter flytt hade vi problem med att få igång allt, var i kontakt med dom flera gånger. En sa att vi skulle kloppla så en annan sa att vi skulle koppla si. Och när det ändå inte fungerade så...
Säljare från Allente knackade dörr och blev inbjuden. Lovade en tjänst som var betydligt bättre än Telias motsvarighet (vilken var den familjen hade). Lovade även att app på apple tv respektive box var bättre än Telias app. Avtal ingicks, med tre månaders möjlighet till uppsägning. Efter några dagar visade det sig att tjänsten inte alls fungerade bättre än Telias dito. Utbudet var bra, men användargränssnitt katastrofalt dåligt. Tjänsten sades upp via telefonsamtal efter några veckor. När jag fortsatte få fakturor efter...
Fick ringa tre fyra gånger och säga upp avtalet, vi märkte de när de bara fortsatte dra pengar på autogiro . De har bara betalt tillbaka en månad fast de sagt i telefonen att de ska betala tillbaka två. Och egentligen skulle de betala tillbaka 3 om man räknar från första gången vi ringde och sa upp. Nu snackar de om en inhavande månad + 1 månads uppsägning . Vilket de inte att någonstans i avtalet. Tar jättelång tid att komma fram om man vill säga upp avtalet men bara nån minut om man vill teckna. Läst många som blivit lurade...
Lurad från första dan, 24 månaders bindningstid vilket inte nämndes i samtalet. Stora störningar framförallt i tv4:, hackar och backar. Direktsändningar som ex. Fotboll i svt sänds ca 30 sek senare i Allente än ex. Telia som min bror har. Skäms!
Jag har just avslutat ett långt telefonsamtal (efter 40 minuters väntan) med ALLENTE 559218-1308 box 169 10123 Stockholm. Bolaget som agerat under namnet Viasat levererar telefon- och film/videotjänster. Jag bytte leverantör från Viasat till Telia 2022. ALLENTE avslutade inte abonnemanget som jag begärde utan lade det vilande. Utan min vetskap aktivera man abonnemanget 1/9 2023 och skickade fakturor för en tjänst jag aldrig beställt. Enligt min uppfattning är bolagets agerande gränsande till bedrägeri. Ett solklart skumraskbeteende....
Blev lurad av en säljare om ett jättebra pris på streamingtjänster och gratis box. Efter att ha bokat installation, skapat upp ett konto på allente och hämtat ut boxen visade det sig att priset inte stämde på långa vägar. Efter massa samtal med kundtjänst (långa väntetider och svårt att hamna rätt) fick jag som enda hjälp en retursedel som behöver skrivas ut på skrivare (vilket jag inte äger en). Massa jobb, för absolut INGENTING. Dessutom besvikna barn som sett fram emot abonnemanget. Jag är så otroligt besviken på allente...
10/7 dörrförsäljare från Allente ringer på och ger mej ett erbjudande som jag accepterar ångerrätt tom den 24/7 24/7 ringer upp Allente och utnyttjar min ångerrätt får då ett nytt erbjudande med 9 fria månader och ny ångerrätt på 14 dagar dvs tom 6/8: Jag accepterar att prova. Får även en e-postadress som jag kan höra av mej till, fraga@allente.se. 6/8 När jag försöker maila på adressen ovan så får jag meddelande att mitt mail inte kunde levereras, adressen fungerar ej. Jag mailar då till kundservice@allente.se istället...
Jag har haft Viasat i nästan 20 år ! Varit nöjd tills dom gick över till Allente . Ringde allente i juni 23 för att prata om ny abonnemang . Vi kom överens om ett pris för nästa 12 månader. Plötsligt dyker upp en faktura på flera tusen på tv och fiber ! Ringde upp flera gånger i juli augusti fick ,, hjälp,, ! Och då dras det fel belopp på autogiro igen. Ringer igen, ingen vet varför och hur det har blivit så! Kan inte svara vad nästa faktura blir!!! ,,Vi får hoppas och se att det blir rätt ,, får jag höra . Två tjejer...
Helt skamlöst företag som mer eller mindre lurade på min far deras värdelösa produkt. Orkar inte rada upp alla tekniska problem utan nöjer mig med uppmaningen: håll er borta ifrån detta ’företag’.
Har haft Allente, och tidigare viasat etc etc. Ringde idag och frågade om uppsägningstiden och reglerna kring dessa. Kvinnan som svarade sa att uppsägningen gäller en månad från när vi notifiering dem. Sa sedan upp idag 2/8, mannen som hanterade den uppsägningen sa då "då låter jag uppsägningen träda i kraft 1/10". När jag motsatte mig samt påpekade att hans kollega sagt det tidigare svarade han "då får vi upprepa hennes rutiner men detta gäller", sen sa han "det är så det är, jag upprepar att jag låter det träda o kraft från 1/10 och vill inte upprepa mig" sen lade han på i örat på mig.
Det absolut värsta företag jag har haft kontakt med. Det lägger till extra avgifter även fast det lovas att tas bort. Jag rekomenderar alla att avböja deras erbjudanden. Kötiden är alltid lång. Kopplas vidare flera gånger och varge gång får man vänta ca 40min. Lurar en från början och sedan tvingas betala i ett år. Otrevliga och ohjälpsamma.
Varit kund i 4 år då det var ”Canal Digital”. På den tiden när det var ”Canal Digital” var det bra. Den 2 maj 2023 var jag kontakt med kundtjänst för att förnya mitt avtal då mitt avtal skulle löpa ut. Blev erbjuden ”premium paketet” i 3 månader för halva priset. Om jag inte skulle vilja fortsätta att ha ”premium paketet” skulle jag höra av mig till Allentes kundtjänst innan augusti. Frågade säljaren flera gånger. Ringde idag till kundtjänst och sa att jag vill ta bort ”Premium Paketet” för att återgå till det paket...
VARNING! Stark avrådan från detta bolag. De lurar på 24 mån abonnemang till äldre sjuka och vägrar sedan vara medgörliga med att lösa tvisten. Känner du någon som hamnat i klorna på Allente? Gå direkt till ARN!
Sämsta företaget på sina tjänster Säljare som inte står för vad dom säljer in
Jag har ett streaming-avtal på Allente, detta p.g.a. min ordinarie tillgång till TV inte fungerar efter en källar-brand i fastigheten. När jag byter kanal på TV´n får jag meddelande: "error code 201" i rutan. När jag försöker starta om anslutningen finns inte Appen kvar i plattan som jag använder för att manövrera tjänsten. Detta har upprepats ett stort antal gånger. Jag chattar med kundtjänsten, (den helt värdelösa AI-boten förstår ingenting) och skickar mig efter en stund till en "människa", och den människan...
Allente "streamingtjänsten" anger inte att uppsägning måste ske inom 14 dagar, ananrs dras nästa månadskostnad i en faktura i förväg. Varken vid tecknande av avtal, via e-post eller hemsida. Info/ kundtjänst är obefintlig på deras 2 hemsidor som korshänvisar till varandra. De 2 tfn-nr de hänvisar till på hemsidan har ingen som svarar. Samtal bryts efter att info-slinga om deras chat spelats 2 gånger. När man fyller i på hemsidan om att bli uppring, är det ingen från Allente som ringer upp ALLS. Chat-personen "Daniel" är...