Om du ska anlita Amhult, så se till att ha MYCKET mer pengar än vad deras offert säger. Jag blev i slutändan debiterad mer än det dubbla mot vad som stod i offerten. De skyllde på att de blev tvugna att göra massa extra saker med mitt duschrum, vilket jag iofs inte tvivlar på, men det är väldigt fult att lägga detta på kunden och låta denne stå för hela kalaset. Man får ju hålla sig något sånär till offerten, hur ska kunden annars kunna veta hur mycket pengar han eller hon måste ha? Tänk om man inte kan få fram mera då?... Dessutom orsakade de ett hål i min köksvägg genom att borra för långt inifrån duschrummet. Detta ville de varken erkänna sig skyldiga till eller fixa till, så jag fick fixa spackel och färg på egen hand. Aldrig att jag anlitar det företaget igen! Och jag råder ingen annan att göra det heller. Jag skulle gärna ge dem en nolla i betyg men det verkar inte gå på den här siten.
Kan börja med och skriva att se över ditt val om du funderar på att anlita Amhult!
Våran renovering var bestämt att ta 3 veckor, pågick i 2 månader utan avslut! Till slut tog vi in annat företag som avsluta arbetet!
Jag ska försöka fatta mig kort då jag endast vill förhindra att nån annan utsätts för amhulth, då vi själva sökte förfullt på nätet efter recensioner, men endast hittade bra och positv feedback!
Självklart kolla vi närmare på Amhult nu i efterhand och sett att dom tagit ärenden till tingsrätten 6 gånger... utan att nån av dom personerna recenserat, vilket är väldigt synd!
Renoveringen var en enkel sådan, badum som renoverades vart nytt o vi ville endast unna oss något då vi var nyinflyttade!
Alla hinder som uppstod skapades av Amhult själva!
Dag ett river dom badrummet och det var bara början av en rad händelser som var rena mardrömmen!
Under rivning missar dom ventilationenerna och det slutar med att vi har damm på båda våningar av huset, i alla hörn och kanter! I alla lådor alla skåp, garderob, skafferi ALLT vi äger och har låg under ett täcke av slippdamm!
Jag kan skriva en roman om dom kommande veckorna, men sammanfattar med att det inte togs nåt ansvar överhuvudtaget. Alla ursäkter som fanns fick vi i alla dess former. Inte bara att det var vårat fel att dammet fanns bland våra privata tillbehör i lådor, utan även kostnad och tid för att städa upp gick på våran hemförsäkring enligt amuhlt. Detta lika med att vi själva har fått stå för ALLT! Som ni kanske förstår så täcks inget sådant av din hemförsäkringen, då företag som Amhult själva har en försäkring för olyckhändelser som ska täcka!
Att ta ansvar existerar inte, och allt som händer är allas fel förutom deras! " jag vet inte" är svaret du kommer få på alla dina frågor!
-varför är det ett Hål i vårt grovkök?
-"JAG VET INTE"
- vad har hänt med luckan till tvättmaskinen, den är helt förstörd under tiden ni vistas här, samtidigt som hålet i väggen över tvättmaskinen helt plötsligt uppenbara sig.
-"Jag vet inte"
-När beräknas det att va klart?
-"Jag vet inte"
Att komnunicera ut för kunden att du inte vet hur du ska lösa allt som gått fel, vilket i de här fallet var allt från trasiga möbler, leveranser, felutfört arbete,hål o skador i vårat hem, våra privata TILLBEHÖR?Skapar inte direkt trygghet!
Jag var hemma för städ i två dagar och bygget stod stilla, varför? svaret på de när vi fråga dom var så klart "jag vet inte". Jag var även hemma vid tillfällen då jag mådde dåligt pga detta. Vid de tillfället var en entrepenör på plats som utförde ett arbete som tog han 1.tim max! De har dom fakturerat oss på 15 timmar! (Maila vid närmare beskrivning kring händelse)
Lååååång historia kort så tröstas vi av Frej Jonson som amhult målat ut som boven roligt nog! Allt var frejjs fel! Tur hade vi och mötte frejjs chef som stötta, lyssna o hantera vårt ärende som man göra när du som företag har en kund som är missnöjd och har frågor! Tips KÖPA ALLT DIREKT FRÅN FREJ dom utför dessutom renovering vilket jag inte visste!
Det är synd att vi svenskar är så konflikt rädda och att vi låter företag som amhult att komma undan!
Hade dettta inte påverkat vårat liv med och starta en familj hade jag aldrig tagit mig tiden och skriva det här.
Detta handlar inte om pengar för mig, för pengar kan man alltid tjäna mer av, de handlar om den tiden man aldrig kan få tillbaka och de man gått miste om och skapa!
Idag sitter vi med en bluffaktura som dom skickat med saker som vi ej utfört eller önskat. Detta endast för att dom vet att vi kommer hamna i tingrätten och vi alla vet hur den kommer sluta! Då dom självklart lägger på så mkt som möjligt för att "förlora" så lite som möjligt! Samt får vi hem fakturan med ett förfallodatum 25:e och vi fick den igår den 22:e, vi har sms då vi ber dom skicka fakturan och dom svarar att dom inte är klara. Vi fick iaf ett svar på de smset! Då dom 90% avtiden inte besvarar en!
Jag orkar inte skriva mer detaljerat då de kommer bli flera sidor läsning, men du är mer än välkommen att kontakta mig vid vidare frågor!
Amuhlt ni kan bespara oss på ett svar på denna recention och istället göra rätt för er!
GOD JUL!
Svar från Amhult Bygg & Kakel AB
Hej igen!
Vi försöker att vara så tydliga som möjligt i vår kommunikation till dig som kund.
Under hela renoveringen som tog 3 veckor, exkl den tid det tog för leverantör att få fram nya möbler mm så gjorde vi allt för att ni skulle vara nöjda. Det är väldigt tråkigt att läsa om saker som inte är sanna och hur dålig kommunikationen har varit. Efter att ha informerat för femte gången om vad som ska hända och om vad som hänt och att kunden nickar och säger ja så tror vi att kunden förstår.
Därför ar det som kund jätteviktigt... att direkt såga till när man inte förstår något så vi kan förklara.
Varför vi har en hög kommunikationsnivå beror på att vi vet av lång erfarenhet att en badrumsrenovering är något av det största man kan göra och även att man kanske bara gör en sådan under sin livstid. Därför informerar vi noga om vad som händer. Ett av dom största problemen vi har är när kunden diskuterar med alla olika hantverkare och inte med projektledare som då kan leda till förvirring och felaktiga beslut. Vi har inte svar på alla frågor hur något uppstår eller varför men vi åtgärdar alltid detta och löser problemet. Men att bara säga att vi inte vet, det stämmer inte. När saker uppstår i ytor där vi inte varit så ligger det inte på vårt bord men vi hjälper självklart till att lösa även detta. Är något åsamkat av oss så åtgärdas detta självklart omgående och självklart kostnadsfritt. Att kommunikationen blir lite vacklande när kunden beter sig hotfullt eller nedlåtande till ledning, hantverkare och leverantörer så tror jag alla förstår att detta förstör för båda parter.
Mår man psykiskt dåligt redan innan en renovering så kan detta ingrepp få ofantliga proportioner.
Så som jag skrev tidigare, att om du som kund bara håller en normal ton i samtalet så gör vi allt för dig så att allt ska bli bra så snabbt som möjligt och i så stor utsträckning även kompenserar om detta behövs. Vår rekommendation är att njuta av ditt fina badrum som du fått så kommer detta lösa sig.
Vi önskar en god fortsättning på det nya året!