Köpte en hydrofonpump i maj och den gick sönder i september, pumpen började läcka och därefter small det till ordentligt varav hela dosan med överhettningsskyddet flög loss med vattenskada som följd. Bauhaus vägrade min rätt till reklamation då de hävdade att de hade rätt enligt lag att laga produkten. Dock skulle jag få bekosta frakten och en undersökningsavgift som de inte kunde specificera om det skulle visa sig vara handhavandefel. Riktigt uselt betyg till Bauhaus.
Bauhaus & Co Kommanditbolag - Bromma
Om företaget
Alltid aktuella och förmånliga - BAUHAUS interneterbjudanden
26 omdömen om Bauhaus & Co Kommanditbolag - Bromma
Skulle köpa masonitskivor på Bauhaus Bromma, men de kostar mer där än på Byggmax i Bromma så jag bad om deras "prisgaranti". Dom konstaterade att måtten på produkten var detsamma, men dom skulle även ha streckkoden för masoniten från Byggmax för att prisgarantin skulle gälla. Byggmax lägger inte ut streckkoder på sin hemsida och därmed kunde jag inte hävda prisgaranti enligt Bauhaus. Slutsats: Bauhaus prisgaranti gäller inte och dom har tappat en kund. PS Jag tror att jag missat säga något om att man tydligen inte...
Var idag på Bauhaus Bromma för att lösa lite socklar och annat virke. Skriver sällan recensioner men denna gång är ett måste. Abbe som arbetar på Bauhaus vid ”såg/virkes” avdelningen var ngt utöver det vanliga!! Vilken stjärna! Oerhört hjälpsam och bland det trevligaste jag träffat i form butikspersonal. Alla stjärnor!
Produkterna är det nog inget fel på men personalens serviceförmåga är under all kritik. Står i klungor och har säkert kul och trevligt på jobbet men längre än så sträcker det sig inte. Hälsar inte, frågar inte om de kan hjälpa till när man ser dem här och där i varugångarna. Här har en personalchef mycket att ta tag i och jobba upp en hållbar policy. Kan bara bli bättre för kunderna och varuhusets ekonomi.
KATASTROF Jag har ett pågående ärende på Bauhaus som den 21/6-2024 har pågått under fyra månader. Fyra månader av ghostande, bortförklaringar, beklaganden och dåliga ursäkter. Fyra månader där ingen tar ansvar och ingen verkar veta någonting om något, oavsett vad jag frågar efter. Allt jag ville ha var ett svar, även ett negativt svar hade varit ok bara ni bemödat er med att svara öht. Ingen inom organisationen tar ansvar, alla bara skyfflar skiten under mattan, skyller ifrån sig och hänvisar till chefer som ingen verkar...
Början av slutet för Bauhaus i Bromma. Med några få undantag så har man den sämsta zombiepersonalen ever. Man förstår inte vad vi kunder gör där. Frågar inte om hjälp och tittar förbi eller ner i golvet. Wtf
Köpte boschverktyg nu som är kvalite vilket är bra, däremot bauhaus egna borrar mm med egna varumärken är mest skräp.
Idag skulle vi dubbelkolla en köksblandare som vi köpt på Bauhaus Bromma och som vi behövde demontera. Ingen bra info online så kom till butiken. Fick hjälp av Jean Willie som var oerhört hjälpsam och ville se till att vi fick den hjälp vi behövde. Han lyckades inte lösa det själv men gick och bad om hjälp av andra kollegor och kom tillbaka med en lösning. Oerhört hjälpsam och alltigenom trevlig upplevelse.
Vart skall man börja ? Det är som en stor fritidsgård, inte välkomnade utan bara stirrar på en när man går in. Färgavdelningen verkar vara en helt annan liga, en i personalen stod och skrek på andra i personalen. En annan person hjälpte alla som ej hade tagit kölapp, när jag påtalade det säger personen, du får hjälp nu..... skall man vara tacksam. Andra gången får jag frågan flera gånger av en ny person om det är rätt bas han skall bryta åt mig. Trodde han skämtade, men icke. Kör sedan in i tag själv hallen. Hittar inga...
Vi fick en färg blandad som sen visade sig vara alldeles för mörk i jämförelse med det färgkort som vi visade. Dock tar vi delvis på oss skulden för detta eftersom kvinnan som blandade bad oss verifiera efter. Däremot tycker jag att personal ska avråda att blanda en färg där kod saknas, vilket inte gjordes. Vi åker tillbaka samma dag för att köpa en ny färg som passar. Det är lite tvetydigt skyltat bland färgerna så vi tar en nummerlapp för att få hjälp. Han som skulle hjälpa oss hade en kund före där han gjorde bort sig...
Är alltid besviken när jag vart här och så även idag. Hur mycket personal som helst men alltid svårt att få hjälp. Personalen frågar aldrig själva om man behöver hjälp fast man ser vilsen ut. Å idag verkade personalen mest vara intresserade av att umgås med varandra.
Ali i sågen är bäst! Tack för strålande hjälp!
Katastrof och gjorde att vi fick betala runt 4200 sek mer än vi behövde!!!! Från mig. Fråga: Hej! Jo, när jag söker på utgående Lady Balance, så kommer priset 697.50 sek för 9 l upp, men när man klickar så blir det dubbla priset??? Är ksmpanjen på gång? Eftersom det är en utgående vara? Mvh Ingela Jag tänkte bifoga en bild, men det går inte. Forts. i väntan på svar: Här är mejl 1: Hej! Förvånad och undrande. I början av maj åkte min man till Bauhaus i Sickla för att köpa färgprover. Han köade och när han kom fram visade...
Har återigen varit på Bauhaus och hade turen även denna gång att få hjälp av Emma på VVS. Och det var minst lika bra hjälp som sist om inte bättre. Det är en riktig klippa ni har där. Hörde dock att de var hennes sista dag där vilket jag måste säga är ett stort misslyckande för er på Bauhaus. Ni borde göra allt ni kan för att behålla henne.
Do not rely on them!!! Ordered tiles at this store for our kitchen renovation, order was successfully confirmed to be delivered on Feb 23rd. On the delivery date, I haven't heard anything about the delivery so I contacted the customer service and it turned out that store made a mistake ordering these tiles while they are not in stock apparently. Anyway, now I am in the middle of renovation, the construction company is charging us for the delay because the project is paused and we cannot find nice tiles similar to the...
Jag har precis fått ARNs beslut gällande min reklamation hos Bauhaus för missfärgade badrumsplattor och det är bara att gratulera. Ännu en hemkammad vinst åt ett mångmiljardföretag över den lilla människan. Alla skyller på varandra och vi hamnar i kläm utan ansvarstagande från någondera håll. Trots att ersättningen vi begärde för en omläggning av golvet är en droppe i havet för Bauhaus och skulle gjort all skillnad i goodwill. Jag vill dock tacka kundserviceansvarige på Bernstorp för att hon gick emot företagspolicyn...
Makulerar ordern klockan 16 ( hittade ingen regplåt) skall makulera orden, gör det inte så att krediten ligger och belastar, så att vi inte kan handla på annat ställe, kundtjänst vet absolut inget om något, jag orkar inte dra hälften, handla på annat ställe, även om det är något dyrare ibland..
VARNING för detta SKIT-"företag" Det här var ju det SÄMSTA jag har vart med om någonsin!? BESTÄLLDE 2-3 artiklar, LÄGGER ORDERN, BETALAR SKITEN, FÅR ORDERBEKRÄFTELSE, SEDAN får jag ett KVITTO OCKSÅ där det står: "Beräknas vara redo från: 2018-09-08 17:00:00" Så jag ÅKER DIT 40-50 KM ENKELVÄG med bilen OCH de säger: "nej, det tar en vecka tills de plockar den" Så jag ÅKER TILLBAKA 40-50 KM till hem. Och nu EFTER (7) SJU JÄKLA DAGAR så ringer de och säger att "NEJ, DET BLEV FEL I LAGERSALDOT". FÖRBASKADE JÄKLA !"¤5!¤&/&"%&!"/%/(%&¤(¤" UNDVIK SKITEN
Jag undrar om detta är en kvarleva från Östtyskland. Köpte varor, de slog in helt fel i kassan, såg det när jag betalt. De kunde inte rätta det, utan fick gå med min kundvagn ut och en annan del, stå i lång lång kö, när det är min tur, så är det värsta byråkratin. Efter en vecka hade jag inte fått tillbaka pengarna. Ringer deras kundtjänst, som säger jag måste åka till varuhuset. Samma öststatskö igen - väl kommer jag fram. Det slutar med de ska återkomma till mig och undersöka det. Fortfarande efter 1 månad har de...
Bedrövligt är bara förnamnet Jag och min partner köpte spegel, handfat och kommod och installationspaket till allt detta via Bauhaus Bromma den 26 november 2017. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Efter fem månader och över 50 kontakter är installationen fortfarande inte klar. Vi började dokumentera allt detta den 20 april, varför en del av kontakterna från december-april inte finns med. Totalt rör det sig om minst 24 mail till Bauhaus, varav 10 där svar uteblivit eller kommit upp till en månad efter att...
Usel service trots att vi visste vad vi ville ha. Alltid för lite personal och många lagervaror var slut. Strul I kassan och med bauhauskort. Åkte till Järfälla efter 4 ggr I Bromma och där fanns gott om personal och allt vi behövde på lager.
Vi är oerhört besvikna. Vi köpte 5 varor. 4 av de var fel pris. Det betydde att vi blev felräknade med 440:-. Naturligtvis inte på kundens förmån, utan tvärtom. Behövde stå i två köer, först vid kassan, sedan vid informationen för att få tillbaka pengarna. Tidigare har vi varit med liknande fel flera gånger. Kolla Dina varors priser noggrann i Bauhaus, annars betalar man nästan dubbelt för varje vara!
Har allt jag någonsin har önskat mig. Bra prissättning och kunnig personal.
Väldigt stort utbud och hyfsat billigt, allt beroende på vad du köper. Proffsmaskiner är något billigare än på andra affärer, men förvänta dig inte halva priset. Det fina är att det finns riktigt billiga grejer som kan vara svinbra, t ex klinker för 79 kr/kvm. Du kan glömma att få bra hjälp eftersom det här nästan uteslutande jobbar en massa kids som inte kan någonting. Om det finns någon att fråga alls, det vill säga. Många gånger finns det EN person som ska serva en hel avdelning, ofta finns det ingen alls att fråga. ...
Detta kan vara min vision av helvetet på jorden; i alla fall en lördagseftermiddag. Hålögda suburbians som sondmatats med gör-det-själv-program på någon reklamfinansierad tevekanal. Lyckliga och lyckade småbarnsfamiljer som baxar runt sina liv och drömmer om den enkla tillvaron i det gröna; men för att komma dit måste vi först bara rama in allt i riktigt mycket naturskönt jox så alltihop känns äkta och genuint; precis som på teve och i glossy-paper-magazinen.
Nya Bauhaus i Bromma är ett stort byggvaruhus. Enligt reklamen ska man kunna köra bil inne i affären, men det är i så fall i plankdelen.Jag handlar rätt så mycket på bauhaus. Älskar deras lampor, tavlor och även alla deras blommor. Köpte alla mina uteplantor och frön på Bauhaus förra året och de höll jättebra kvalitét. Dessutom har de lite då och då specialpris på varor till hemmet. Har bland annat köpt innerdörrar och duschhörna kanonbilligt här. Bra service både i kassorna och personalen på golvet.